ik heb even nagezocht in de historie van de Dyane. Eigenlijk wist ik het wel, mijn eerste Dyane, gekocht in 1974, dateerde uit 1969 (06-02-MH). 3e zijruit en 12volt.
Echter in het bezit van een verbeterde ruitensproeierpomp. Dus vanaf het begin al voorzien van een ruitensproeier.
Helaas ging anderhalf jaar later de motor kapot en in die tijd werd dan gewoon de auto van de hand gedaan. Ik heb er tot op vandaag nog spijt van. Met 4 vrienden gingen we in december 1974 - kerst en oud en nieuw vieren in Italië, Gardameer,- waar mijn ouders een vakantie verblijf hadden en uiteraard ook waren - met de Dyane, 425cc. Af en toe een beetje afzien, maar het ging goed. Op de terugweg, 2 januari 1975, raasde een behoorlijk zware storm door Europa. Wij reden s morgens om 9.00u weg en waren om 14.30u op de Brennerpas, ca 250km gereden. Wind tegen. We besloten om maar in één keer door te rijden naar huis, omgeving den Bosch, dat hebben we geweten. 3 januari om ca 10.00u reden we de oprit op. Een reis om nooit meer te vergeten, ruim 24 uur onderweg geweest. Hele korte pauzes onderweg en we waren maar met 2 chauffeurs. Nog steeds een hele mooie herinnering.