Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: nieuws of beleving van de leden  (gelezen 4792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roel van de Wal

  • Gast
nieuws of beleving van de leden
« Gepost op: 10-12-2017 19:52 »
Beste allen,

Wat zullen we gaan doen?
ik zat op de site van Dyane, vandaag wat te surfen en kwam in het "archief" terecht en vond daar wat verhalen van Dyane en Acadiane bezitters. Leuk om te lezen.
Maar vraag ik me af, kunnen we allemaal misschien is bedenken om het clubblad, door verhalen van ons, wat meer
te vullen?
Of is het deze site die een concurrent is geworden van het blad?

ik ben benieuwd, steek ook mijn hand in eigen boezem ( wat een rare uitspraak, moet ik toch eens met mijn vrouw bespreken .......) en zal proberen een duit in het zakje te doen. (ook zo'n raar gezegde)

Offline Zuiderzeeeend

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 74
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Quartier Hiver
  • 6. Provincie: Gelderland
Re: nieuws of beleving van de leden
« Reactie #1 Gepost op: 10-12-2017 23:16 »
Een website en een (club)blad/magazine zijn 2 totaal verschillende media met elk hun specifieke kenmerken. Door het slim benutten van deze kenmerken kunnen website en clubmagazine elkaar prachtig aanvullen. Dat vereist wel enig denkwerk, moet je even goed uitknobbelen. Doe je dat niet, dan loop je inderdaad het risico dat beide media elkaar gaan beconcurreren. Dat zou jammer zijn...

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: nieuws of beleving van de leden
« Reactie #2 Gepost op: 11-12-2017 11:56 »
@Roel; al zo lang ik mij kan herinneren, is er vraag naar verhalen voor in het clubblad.
Maar schijnbaar vinden leden het toch een beetje lastig om een verhaal te schrijven, want in het verleden waren de clubbladen soms niet erg "dik gevuld".
Gelukkig gaat het de laatste tijd weer wat beter, vaak omdat het veelal dezelfde schrijvers zijn, maar ook omdat Quinten hier fanatieker mee bezig is, zoals; "de pen", "mijn Aca/Dyane in 12 vragen", en soms 'eisen' (vragen) we vanuit het magazijn om verhalen, als iemand met zijn Aca/Dyane bezig is, waarbij wij onze technische kennis 'ruilen' voor een verhaal.
Dit gaat uiteraard altijd op een Amicale manier.

Persoonlijk zie ik dit forum niet als concurrent, maar zoals Eric (zze) zegt; het zijn verschillende manieren om informatie te delen.
Zo is ook de DVN Facebook pagina een manier van Multi-media weergave, waarbij een ieder naar eigen gerief gebruik van kan maken.

Als ik voor mijzelf spreek; ik schrijf graag een verhaal voor het clubblad (ondanks lichte dyslexie), maar als ik mijn Aca restauratie moet vertalen in het clubblad, zou het blad gevuld zijn met heel veel foto's, en weinig tekst.
Echter, hier op dit forum kan ik die restauratie uitstekend kwijt, met veel foto's, aangevuld met wat tekst en uitleg. Ondanks dat sommige foto's lastig te herleiden / plaatsen zijn, omdat je soms op plekken werkt, die je niet dagelijks met het blote oog ziet. (Bijvoorbeeld; werkzaamheden aan de onderzijde van je voiture).

Anderzijds; wil je een technisch verhaal schrijven, wat sowieso al lastig is, om het begrijpelijk te maken voor (bijna) iedereen, dan is beeldend materiaal vaak erg verhelderend.
Maar als ik een verhaal zou schrijven over de kruk-as, welke inwendig op 4 posities olie doorgeeft via een glijlager naar de drijfstang, denk ik dat de meeste lezers al snel afhaken.
En dat zou zonde zijn.

Wat ik ook bemerk, is dat 'Forums' in het algemeen, niet meer zo gebruikelijk zijn.
Een 10 รก 5 jaar geleden waren er veel meer mensen actief hierop.
Dit zie je ook terug op het Citro-Forum, het 2CV forum, en dan nog de club specifieke forums.
Er is nogal wat multimedia actief ! En dat in ons kleine landje, met onze eigen taal.
Kijk je naar een Frans Dyane forum, heeft dit veel meer gebruikers, dan de 250 DVN leden.

Maar goed, doe en gebruik wat goed voelt, dat is al meer dan niets.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: nieuws of beleving van de leden
« Reactie #3 Gepost op: 12-12-2017 22:32 »
Het is precies zoals Marcel zegt: in het blad proberen we wat langere verhalen met meer tekst te publiceren. Ik zelf vind het vooral leuk om op zoek te gaan naar minder alledaagse verhalen.
Ik lees of zie iets en als ik denk: daar kan ik iemand bij vragen om een verhaaltje te schrijven. Dan neem ik contact op en meestal willen mensen wel iets schrijven.
In ons komend blad bijvoorbeeld zul je een artikel van een niet-lid tegenkomen die toch door het Dyane/Acadiane virus lijkt te worden besmet. Deze dame reageerde op onze facebookpagina en daarom heb ik contact met haar opgenomen om een verhaal te schrijven.
Dus Roel en ieder ander: gebruik dit forum en/of onze facebookpagina voor foto's, kleine verhaaltjes, belevenissen etcetera en langere teksten voor ons blad (natuurlijk wel met wat leuke foto's!). Stuur gewoon naar info@dyane.nl! Als je niet kunt of wilt schrijven neem dan contact op met mij (dyane6.1979@yahoo.com) en we maken een telefonische afspraak dat jij je verhaal vertelt (of ik stel vragen); ik schrijf het op en jij hoeft alleen nog maar na te kijken en wat foto's te sturen.
Dyane: een wereldwonder