Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)  (gelezen 12603 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Gepost op: 07-09-2009 21:08 »
Eric Clemens
Woonplaats: Vianen  08-03-06 21:08
--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben op zoek naar de grijze vilten binnenbekleding van de carrosserie. Bijv. op rol o.i.d. Voor de 2cv zijn sets te koop maar voor de Dyane? Liefst zo orgineel mogelijk. Iemand die een adresje weet?

Willem 12-03-06 11:16
--------------------------------------------------------------------------------
Hij is er weer en daarom zou ik je adviseren om even contact op te nemen met John vernooij, zie deze site bij bestuur.

Homepage
Woonplaats: amsterdam 24-05-07 19:24
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb op de wereldmeeting, binnen bekleding gekocht voor de dyane. dit is niet helemaal van hetzelfde spul (iets donkerder en de stof lijkt een klein beetje op tapijt, maar dan dus wel veel fijner en korthariger) dit is voor een moderne dyane. aangezien ik mijn 83er (voorlopig) niet opknap maar eerst de 69er (ZDZ) ga restaureren wil ik deze bij belangstelling wel verkopen. (gebruik ik het even voor het patroon om zelf van vilt bekleding te maken zonder de derde ruiten) stuur me bij interesse maar een berichtje

Delphine
Woonplaats: houthulst 27-12-08 10:36
--------------------------------------------------------------------------------
mijn vriend heefd over 2jaar een honda S800 gekocht
en we wilden samen die auto terug in orde zette binnen en buitten kant mijn vraag is nu hoe kan ik de binnen bekleding terug in het nieuw zetten hoe moet ik er aan beginnen wat heb ik al nodig en kan dat in alle soorten stoffen kan mij iemand helpen heel vriendelijke groeten delphine

Marcel 27-12-08 13:17
--------------------------------------------------------------------------------
Ik denk dat je eerst op zoek moet naar vergelijkbare bekleding, of stof die je erin wilt plaatsen.
Daarna kun je het beste de oude bekleding eruit halen, overnemen op de nieuwe stof en uitknippen.
Als laatste; met lijm terug plaatsen...
Helaas kan ik je niet verder helpen aan gedetaileerde zaken. Misschien moet je eens bij een auto-bekleder navragen. Succes. 
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline dyanemaniac

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 100
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #1 Gepost op: 08-09-2009 00:47 »
even een rectie op mijn berichtje van 24-05-07.

ik heb mallen gemaakt van die set die ik op de wm in schotland heb gekocht en daar zou ik meerdere nieuwe sets van gaan maken. echter de mallen blijken niet mooi overeen te komen (L-R). ik moet dus dmv trial and error een juiste mal zien te maken. dit zal pas aan het einde van de restauratie gebeuren en dat gaat nog wel even duren. als "stof" heb ik een mooi, gelijkende vilt liggen (bij de betere vilt zaak e krijgen, ik heb die van mij bij vilta in amsterdam gekocht)

douwe

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #2 Gepost op: 25-09-2009 08:12 »
Hallo Douwe,

Om welk vilt gaat het? Toch niet het dikke vilt van een paar centimeter dik dat tegen het schutboard zit? Of zit er ergens anders ook nog dunner vilt?

Offline dyanemaniac

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 100
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #3 Gepost op: 25-09-2009 09:08 »
wat binnen in de koets zit. origineel is het niet echt vilt, maar het lijkt er wel aardig op. iig komt vilt het dichtst in de buurt van het origineel.

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #4 Gepost op: 25-09-2009 11:25 »
Iets wat er op lijkt is voor weinig geld in Frankrijk bij de tuincentra (Gamm Vert) op rol te koop. Je laat er gewoon een stuk vanaf knippen. Breedte is naar ik meen 2 meter.

Offline dyanemaniac

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 100
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #5 Gepost op: 25-09-2009 11:38 »
er zullen meer dingen zijn die er op lijken. alleen de vilt en rubber winkel zit 400 meter bij mij vandaan een gamm vert zit helaas niet bij mij om de hoek

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #6 Gepost op: 25-09-2009 19:34 »
Mijn opmerking over Gamm Vert in Frankrijk was alleen bedoeld voor hen die ooit dat spul goedkoop willen aanschaffen en kunnen wachten tot ze de volgende keer tijdens vacantie naar Frankrijk gaan. Als je een project onder handen hebt en je hebt het spul snel nodig dan koop je het uiteraard in de buurt.

Offline Basvaneerden

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 138
    • Mijn foto site
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #7 Gepost op: 09-11-2009 15:56 »
Mijn binnenkleding is vergaan (door de sigarettenrook) en gescheurd (langdurige slijtage?). Nu ben ik met mijn bekleder bezig om te kijken naar mogelijkheden. Hij heeft een soort vilt wat er aardig op lijkt. Of is het nu weer leverbaar via het magazijn.
De dyane is een godin om in te rijden.

LBoeve

  • Gast
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #8 Gepost op: 10-05-2010 11:31 »
Bij mijn Dyane ontbreekt het helaas aan binnenbekleding. Ik ben dus op zoek naar een oplossing, weet iemand waar deze (nieuw) te kopen is?
Met een mal om zelf te knutselen ben ik ook geholpen, helaas ontbrak de oude bekleding al bij aanschaf..
Lieke

Offline jeroen-2cv

  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 73
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #9 Gepost op: 10-05-2010 13:04 »
Ik weet niet of ze verkrijgbaar zijn bij het magazijn van de vereniging. Maar anders zou je eens contact op kunnen nemen met Citron pieces. (www.citronpieces.com/nl)
Die doen nogal veel in bekledingen dacht ik. En in Duitsland heeft Der Franzose (www.franzose.de) nog wel eens wat zeldzamere delen. Dit bedrijf kan/wil sommige delen nog wel eens opnieuw geen maken.
Een andere optie is club de cassis (www.mehariclub.com) maar die doen meer in 2CV en Mehari onderdelen dan in Dyane-onderdelen

Jeroen  
« Laatst bewerkt op: 10-05-2010 22:55 door jeroen-2cv »

Offline Basvaneerden

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 138
    • Mijn foto site
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #10 Gepost op: 09-11-2010 19:56 »
Het is lastig om passende stof te vinden. Ik ga een soort vilt gebruiken. Klopt het dat de binnenkant per kant uit 2 delen bestaat?
De dyane is een godin om in te rijden.

Offline dyanemaniac

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 100
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Binnenbekleding Dyane - Grijs vilt (uit oude forum)
« Reactie #11 Gepost op: 10-11-2010 09:32 »
ja, waar die naad in de koets zit thv de c-stijl