Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Deurgrepen wijziging Dyane uit in welk jaar ? (uit het oude forum)  (gelezen 5108 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Auteur DEURGREPEN
PETER WIERTZ  11-01-09 14:43
--------------------------------------------------------------------------------
Weet iemand wanneer de deurgrepen van na boven wijzend naar beneden wijzend zijn gegaan?
Ik weet dat ze in september 1972 ze grijs zijn geworden, zijn ze toen ook omgedraaid?
MijnDyane is van 30-03-1972
Chasnr: AY2A7736763
De deurgrepen staan naar beneden ik twijfel of ze toen niet nog omhoog stonden?

Roel van de Wal 11-01-09 20:42
--------------------------------------------------------------------------------
Volgens mij zijn de deurgrepen aangepast in 1975 of 1976, met de aanpassing van de nieuwe gille.

Roel 17-01-09 23:17
--------------------------------------------------------------------------------
Ik zag laatst een site, waar de aanpassingen op stonden. Ik dacht dat de deurgrepen in 74 zijn aangepast, maar ik denk dat het 72 moet zijn.
Via Info over Dyane is ook e.e.a terug te vinden, maar niet de deurgrepen, wellicht via links naar andere geralateerde sites.
Als ik wat tegenkom hoor/lees je van mij.

peter 18-01-09 07:57
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb een folder van de Dyane uit 1972 en daar zijn ze al naar beneden, op een beurs heb ik een franse folder gezien uit 1972 hierop waren ze omhoogwijzend..

Roel van de Wal 18-01-09 22:38
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb het gevonden. Als je kijkt onder info over Dyane, hier links in dat rijtje, ongevree halverwege, zie je 'm?
Daarop klikken, dan krijg je wat rubrieken, daar staat bij "de evolutie van de Dyane".
Die moet je hebben, en zo kun je precies zien wat ze daar in Parijs of waardan ook hebben aangepast.
Daar staan ook de deurgrepen in.

Roel 18-01-09 22:42
--------------------------------------------------------------------------------
Nog even een aanvulling, in die geneomede rubriek moet je aanklikken evolutie en je ziet iets staan van evolutie in de jaren 70. Daar staan bij 72 de deurklinken, maar heel die rubriek is best interessant.

Peter 19-01-09 06:46
--------------------------------------------------------------------------------
Ik weet dat ze in september 1972 grijs zijn geworden, maar zijn ze toen ook omgedraaid? ik heb het gevoel dat dit al eerder in 1972 is gebeurd?

Jasper
Woonplaats: Nijmegen 19-01-09 18:32
--------------------------------------------------------------------------------
De deurgrepen zijn in september 1972 (=productiejaar 1973) van aluminium/naar boven wijzend overgegaan naar wit plastic/naar beneden wijzend.

peter 26-01-09 16:57
--------------------------------------------------------------------------------
Het lijkt er dus op dat op mijn auto de handgrepen nog omhoog moeten staan!
Nu lijken de deuren nog wel origineel?
Is het mogelijk dat alleen de handgrepen omgezet zijn?
Weet iemand of dat kan?

Michiel van G. 17-02-09 21:56
--------------------------------------------------------------------------------
Die nieuwe deurgrepen werden inderdaad in september 1972 geintroduceerd. Je kunt zien aan je koets of je de goede deurgrepen hebt: Zit er onder je achterbank nog een klepje voor de vlotter van de benzinetank? Heb je plastieken deurvangers of metalen? (op de deurstijlen) mocht er geen klepje zitten en ook metalen deurvangers, heb je een latere koets. wel een klepje en metalen deurvangers? dan zijn je deuren + sloten vervangen. plastieken deurvangers? dan zijn de handgreepjes vervangen, maar dan zou je nog sporen moeten kunnen zien van de originele bevestigingspunten (aan de binnenkant, achter het deurpaneel)

peter 18-02-09 16:34
--------------------------------------------------------------------------------
Michiel, bedankt voor je heldere info!
« Laatst bewerkt op: 14-03-2010 10:48 door Jeroen »
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)