Deze week de slang van de koelfan behuizing naar het luchtfilter sluitend gemaakt met een klemring
De provisorische ontgrendeling van de motorkap die ik in elkaar gebeund heb besloot deze week dat ie er geen zin meer in had. Verschillende pogingen om het te herstellen hadden geen succes dus we hebben rigoreuze maatregelen genomen. Het systeem is nu geheel omzeild door het verwijderen van de pin aan de onderzijde van de kap. De riempjes zijn opnieuw gemonteerd, nu met extra ringen om zeker te zijn dat ze niet losschieten, ze vormen nu samen met de tweede trap van de ontrgendeling (de haak die je naar achteren moet duwen) het enige slot van de kap.
En, zoals je ziet, is er wat extra op de neus verschenen. Ik ben nog steeds niet zeker over de bullbar, maar wilde toch iets voor op hebben als minimale bescherming, maar de originele bumper vind ik nog altijd geen pan, en opeens viel het me in: de rozetten. Dus die hebben we gemonteerd. Aan de achterzijde gaan we komende week hetzelfde doen, maar dan horizontaal.
Tenslotte is er dan het eerder beloofde nieuws over de bank. Afgelopen week heb ik bij een vriend het frame van een neerklapbare achterbank weggehaald, zoals die in een Commercial als de mijne hoort. Deze heb ik vervolgens samen met mijn oude gewone bank geruild bij een andere vriend voor een beklede neerklapbare bank, de bekleding gaat tzt net als de rest van het interieur vervangen worden voor een stof die me meer aan staat, maar wat heerlijk dat ik nu de bank makkelijk kan omklappen en wegkantelen.
(Ik weet het, het is een zooitje in mijn waggie, morgen hopelijk de tijd om even goed te reorganiseren)
Trouwens ook leuk: op het kenteken staat dat mijn motor 24kw, of te wel 32pk heeft, maar een blik op het serienummer en onder de kap bewijst dat dat niet klopt, want ik heb niet de 32pk M28 motor, maar een vroege 28pk M28/1 motor (vroeg want niet voorzien van oliefilter zoals vanaf november 1969 te doen gewoonlijk)