Vanuit ZOB op en neer rijden is er niet van gekomen zaterdag, want het was veulste gezellig in Asten. Zaterdag in een retegave Ami Super meegereden tijdens de puzzelrit, zondag met mijn eigen waggie de hele rij overgeslagen en direct achter Jesper en zijn Phoenix ingevoegd voor de off-road rit, een spectaculair gezicht die Aca slingerend over onverharde paden met een grote stofwolk erachter (helaas geen foto's van, want veel te druk met sturen).
Foto's van het weekend (heb er niet heel veel genomen, was veel te druk met genieten, kun je vinden op
https://www.facebook.com/MonsieurGrat/media_set?set=a.10153312007701421.1073741889.503626420&type=3&pnref=storyVandaag weer even aan Upu-Bennu gewerkt. Om te beginnen een inspectie want bij de off-road rit twee keer vrij hard de bodem geraakt. Viel gelukkig mee, de voorste plaat onder het chassis is wat gedeukt, en er hingen grassprieten aan de uitlaat (Jesper riep het nog tegen me gisteren) en aan de bevestigingspunten van allebei de schokbrekers achter. Er zat wel heel veel zand overal, vooral in de kokerbalken, dus die zijn met perslucht doorgeblazen en nu weer schoon.
Ik ga kijken of ik wat apart kan zetten om in de loop van de zomer een paar bussen RX5/7 en 10 te kopen, dan gaat de bodem van onderen helemaal kaal en van onderen en binnen helemaal opnieuw behandeld worden, gewoon voor de zekerheid, anders doen we dat in ieder geval komend jaar.
Na de inspectie van de bodem ben ik aan de slag gegaan met de neus. Deze heb ik een beetje naar links geschoven omdat die te ver naar rechts zat, waardoor het linkerscherm te diep onder de motorkap verdween en het rechterscherm juist niet ver genoeg:
Ik heb met de boor nieuwe verbindingen gemaakt tussen het linkerscherm en het voorscherm ter vervanging van de ontbrekende flensjes, nu zakt het spatbord links dus ook niet meer iedere keer weg, maar blijft het netjes waar het hoort:
tevens heb ik het schermpje achter de grille vervangen, hier zat een kortschermpje, maar wegens het afwezig zijn van de bumper kwam er veel vuil door gaten onder de grille naar binnen, dus er zit nu een langer scherm in dat de hele koelfan bedekt.
Het slot op de achterplek was al heel lang naar de haaien en daardoor was die niet fijn te gebruken (lees, de hendel draaide eigenlijk vrij rond en hij kon niet op slot en was lastig te openen en sluiten) dus de hendel en het slot zijn vervangen, er zit nu een mooi echt Dyane hendeltje op met een werkend slot:
Sint Christoffel prijkt weer op het dashboard en ik heb een kaartleeslampje geinstalleerd dat eigenlijk voor mijn toenmalige CX bedoelt was.
Morgen ga ik nog wat prutsen met de bedrading, hopelijk krijg ik nu het probleem van de niet werkende benzine meter opgelost, als ook de kuren van de knipperlichten, en ik ga nog eens nadenken over hoe ik waarschuwingslichten kan krijgen.
En tenslotte is er hopelijk binnenkort nieuws over mijn achterbank. Maar dat is voor later.