Hallo allemaal,
Enkele weken geleden reed ik met de dyane op de snelweg. Opeens midden in de roertunnel valt de auto stil. Ging niet meer harder dan 50 /55. Ben uiteindelijk binnen door terug gereden met Max 70 per uur.
Thuis alles eens goed nagelopen, en bleek dat eruit de carburateur benzine lekte. Het rubber tussen carburateur en spruitstuk was lek.
Als toppunt ging de trekstarter ook nog kapot.
Ik heb een revisie setje besteld voor de carburateur en dit allemaal vervangen, nieuw rubber ertussen. En alles weer samen gebouwd. Ondertussen de startmotor gereviseerd zodat we weer kunnen starten.
Motor slaat weer netjes aan. Alleen als ik bv met de zwengel de motor rond draai zonder contact, begint het weer flink te lekken tussen carburateur en spruitstuk (is dit normaal ?). Als de motor loopt zie ik niks meer lekken. Alleen het probleem met inhouden is niet opgelost. Heeft iemand nog tips ? Het is niet pingelen. Het is net of er te weinig benzine of lucht komt. De auto heeft achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar. Sinds ik ze heb zijn de volgende dingen vernieuwd.
Bougies
Luchtfilter
Demper onder de motor
Koolborstels startmotor
Pakking carburateur
Motor en versnellingsbak olie
Remleiding
Hoofdremcilinder
Remvloeistof.
Zie ik iets over het hoofd ?
Het motortje lekt wel wat olie, drupt als ze stilstaat. Als ik gas geef onder de motorkap krijg ik wat oliedruppeltjes in het gezicht. Blokjes is vochtig bij de brilrubbers.
Het Is een 6 v auto.
Groeten en alvast bedankt. Jimmy