Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Bodemplaat Acadiane  (gelezen 5666 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Bodemplaat Acadiane
« Gepost op: 27-09-2009 20:45 »
Ik heb van het weekend onderstaande bodemplaat gekocht. Deze is op diverse site ook te vinden als bodemplaat van een acadiane. https://www.tpv-2cv.fr/tpv_image/article/174797.gif

Ik heb hem vandaag eens in de acadiane gelegd om te kijken of het past. Qua maat etc klopt het wel. Toch heeft de plaat wel een aantal merkwaardige kenmerken.

1) De profielen lopen door tot aan het einde. Bij het orgineel is dit vlak. Bij de aansluiting met de achterbak moet de dus de profilen recht maken.
2) Deze plaat heeft twee gaten in de plaat zitten net zoals bij de Dyane. Deze zijn bedoeld om bij de bouten te komen in de koker die aan de veerpotten vast zitten. Bij een acadiane zitten hier 4 bouten vlak op de plaat.
3) De koper bij de acadiane lijkt recht te zijn. Bij deze platen worden de koker wijder en vallen dieper. Ik weet dus niet of dit gaat passen
4) Het bolle gedeelte bij de Acadiane is uit een stuk zonder profilering. Bij deze dit er in de bolling dus wel een profilering.

Ik hoop dat bovengenoemde duidelijk is. Heeft iemand ervaring met het gebruiken van deze bodemplaten ? en passen ze ?

« Laatst bewerkt op: 30-01-2010 19:36 door Jeroen »
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Bodemplaat Acadiane
« Reactie #1 Gepost op: 29-09-2009 20:45 »
Hoi Jeroen,
Heb jij deze plaat in het DVN magazijn gekocht?
De plaat die ik heb staan uit het magazijn, ziet er anders uit en voor zover ik gezien heb zijn er geen pas-problemen mee.
Let wel; ik heb hem nog niet geinstalleerd, dus de exacte pas details ken ik nog niet.
Maar over jouw genoemde vragen maak ik me iig niet druk.

Voor jou; ik denk dat je alles wel passend kunt krijgen, al is het niet leuk.
Vaak het probleem met imitatie materiaal overigens, maar dat hoeven we niemand meer te vertellen toch?
Succes met inbouwen.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Bodemplaat Acadiane
« Reactie #2 Gepost op: 29-09-2009 23:19 »
Hoi Marchel,
 
Nee ik heb ze op de Ei-markt gekocht. Opzich zijn het nette platen. Qua afmeting klopt het op het eerste gezicht. Echter hetgeen wat lastig is is de balk aan de onderkant. Deze lijkt mij bij de Acadiane recht en op deze plaat wordt hij breder en hoger. Laatst onder mijn Dyane gekeken en die hebben dat dus ook. Dus de plaat lijkt heel goed te passen in een Dyane, maar is dan wel te kort en een Dyane heeft natuurlijk niet van die grote veerpotten. Bij de Acadiane zit op de veerpot een stukje waar 4 bouten aan vast zitten. Ik weet niet wat het nut is, maar het lijkt erop dat de veerpot hier vast zit aan de bodemplaat. Bij de Dyane is het een bout die in het gat valt. Meestal zit hier een plastic dop op.
 
Ik post nog wel wat foto's tzt
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)