Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Español en los paises bajos  (gelezen 6511 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tika Seis

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Haarlem
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Español en los paises bajos
« Gepost op: 08-05-2019 20:56 »
Hallo, ik rijd al heeeel wat jaren A-typen (en ander leuks van Citroën). Anderhalf jaar geleden verkocht ik mijn grijze 2CV6 met het idee dat ik de hobby een tijdje in de ijskast zou zetten. En toen kreeg ik ineens een erg leuke baan tussen allemaal 2CV's, Dyanes, Amietjes, Méhari's enz. Ik kondigde thuis maar alvast aan dat ik niet wist hoe lang ik de ijskast koel kon houden :-)

Vorige maand kocht ik een gestrand project over van een enthousiasteling. Een Spaanse Dyane uit 1980 of 1981 (ik heb de papieren nog niet gezien) in de kleur Bleu Azurite.
Het idee van de vorige eigenaar was dat hij in afbouwfase was. Na een grondige inspectie op de brug besloot ik de carrosserie er toch eerst af te halen ivm een plekje op het dubbele deel van de voetenbak (en omdat je altijd wel wat tegenkomt).

Inmiddels is dat plekje vervangen door een nieuwe binnen- en buiten voetenbak. Dus dat gaat weer jaren mee. Onderweg nog wat andere plekjes aangepakt: ophanging uitlaat, ophanging benzinetank.
Dat is nu klaar, dus nu kan het echte afbouwen beginnen!

Volgens collega's rijdt hij/zij voor de zomer. Ik ben wat terughoudender. Liever goed en netjes dan snel en afraffelen.

Ik hoop dat er meer mensen zijn hier die details weten van de Spaanse producties. Ik heb nog niet veel kunnen vinden.

Wordt vervolgd!

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #1 Gepost op: 09-05-2019 21:28 »
Zal ongetwijfeld nog mooier worden als nu al op de foto te zien is.