Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Español en los paises bajos  (gelezen 6511 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Tika Seis

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Haarlem
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Español en los paises bajos
« Gepost op: 08-05-2019 20:56 »
Hallo, ik rijd al heeeel wat jaren A-typen (en ander leuks van Citroën). Anderhalf jaar geleden verkocht ik mijn grijze 2CV6 met het idee dat ik de hobby een tijdje in de ijskast zou zetten. En toen kreeg ik ineens een erg leuke baan tussen allemaal 2CV's, Dyanes, Amietjes, Méhari's enz. Ik kondigde thuis maar alvast aan dat ik niet wist hoe lang ik de ijskast koel kon houden :-)

Vorige maand kocht ik een gestrand project over van een enthousiasteling. Een Spaanse Dyane uit 1980 of 1981 (ik heb de papieren nog niet gezien) in de kleur Bleu Azurite.
Het idee van de vorige eigenaar was dat hij in afbouwfase was. Na een grondige inspectie op de brug besloot ik de carrosserie er toch eerst af te halen ivm een plekje op het dubbele deel van de voetenbak (en omdat je altijd wel wat tegenkomt).

Inmiddels is dat plekje vervangen door een nieuwe binnen- en buiten voetenbak. Dus dat gaat weer jaren mee. Onderweg nog wat andere plekjes aangepakt: ophanging uitlaat, ophanging benzinetank.
Dat is nu klaar, dus nu kan het echte afbouwen beginnen!

Volgens collega's rijdt hij/zij voor de zomer. Ik ben wat terughoudender. Liever goed en netjes dan snel en afraffelen.

Ik hoop dat er meer mensen zijn hier die details weten van de Spaanse producties. Ik heb nog niet veel kunnen vinden.

Wordt vervolgd!

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #1 Gepost op: 09-05-2019 21:28 »
Zal ongetwijfeld nog mooier worden als nu al op de foto te zien is.
Veel plezier en succes met de restauratie van deze Spaanse schone met Franse roots

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #2 Gepost op: 09-05-2019 22:26 »
Dag Tien,
Welkom bij de Dyane Vereniging en welkom bij dit forum. Hopelijk kan je wat met informatie die je op dit forum vindt. Ik heb je ook een PB gestuurd.
Dyane: een wereldwonder

Offline Tika Seis

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Haarlem
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #3 Gepost op: 12-05-2019 22:07 »
Vandaag zijn hutje en chassis met elkaar herenigd! Ik vond het een mooi Moederdag kadootje voor mezelf (binnen het gezin doet niemand aan moederdag). Hopelijk deze week tijd om de nieuwe zijwandbekleding te plakken.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #4 Gepost op: 13-05-2019 10:26 »
Welkom bij de DVN, en veel s6 met het restaureren / opknappen van deze bijzondere Dyane uitvoering.

Roel van de Wal

  • Gast
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #5 Gepost op: 18-05-2019 21:45 »
Een mooie baan, handig ook. je werkt aan je eigen auto in de uren van de baas en je wordt er nog voor betaald ook, neem ik aan.

Succes met de klus.

Offline Nico

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 71
  • Dyane, plaisir toujours
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Zevenaar
  • 6. Provincie: Gelderland
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #6 Gepost op: 30-05-2019 12:12 »
Hallo en welkom. je hebt helemaal gelijk beter langzaam en goed dan roef-roef en halfbakken. Ik werk onder hetzelfde mantra an mijn Aca

Offline Tika Seis

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Haarlem
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #7 Gepost op: 19-08-2019 19:53 »
Een mooie baan, handig ook. je werkt aan je eigen auto in de uren van de baas en je wordt er nog voor betaald ook, neem ik aan.

Succes met de klus.

Die aanname is onjuist. Als ik aan mijn eigen auto werk, is dat gewoon mijn eigen tijd. Ik werk er ook meestal op mijn vrije woensdag of zaterdag aan. Ik vind het al fantastisch dat ik de ruimte, gereedschap, brug, kennis en ervaring van collegae kan gebruiken.

Inmiddels is de Spaanse dame buiten het hek geweest voor een eerste proefrit. Morgenochtend verneem ik wat de pre-apk heeft opgeleverd en woensdag vind de invoer bij RDW plaats. Dan nog een flinke lijst met punten op de i afwerken en dan gaan we lekker toeren! Binnenkort weer foto's!

Offline Anne Simonis

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 21
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Vleuten
  • 6. Provincie: Utrecht
Re: Español en los paises bajos
« Reactie #8 Gepost op: 19-08-2019 21:03 »
goednavond Tica, welkom.
Sucses met het vernieuwen van de dyana.
Ziet er goed uit, wat ik tot nu toe,kan zien, mooie dyane.
Rustig en gestaagd verder gaan.
Zit zelf inmiddels in de afronding van de restoratie van de dyane, hoop dat je er vele mooie tochten mee mag gaan maken.

gr Mr B.