Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: welk kleur dak hoort bij carroseriekleur ivoire borely 1973?  (gelezen 6298 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline p.lenoir

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: riemst(b)
  • 6. Provincie: limburg
Hallo, ben nieuw op dit forum, of toch niet want ben vroeger lid geweest (2001-2003).

Nederlandse dyane en aca diane heb ik nog ,maar zijn uitgeschreven. :( Daar integen heb ik een belg uit 1973 mogen krijgen kan toch niet zonder dyane ;)

Nu wilde ik bij deze dyane het dak vervangen,maar weet niet welke kleur het orginele dak is. de koets heeft de kleur ivoire borely(ac 084) interieur is deels zwart en deels bruin, dak is in de kleur van de koets maar iets donkerder. Kan mij iemand vertellen wat voor een kleur dak dit zou kunnen zijn?



vriendelijke groet,
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014 08:33 door Fred »
dyane 1973(b), dyane 1979(nl)+,acadiane1984(nl)+

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: welk kleur dak hoort bij carroseriekleur ivoire borely 1973?
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2014 23:22 »
Lees het boek van John Vernooy er op na:
"Het dak is altijd dezelfde kleur als de lak van de auto, dus betreft het een lichtblauwe auto dan is ze ook afgeleverd met een lichtblauw dak. Ook zijn hier uitzonderingen. Maar de kleur van het dak ligt dicht in de buurt van de kleur van de lak. Doordat Citroën in de latere jaren alleen nog maar een antraciet dak levert als je oude kleur dak kapot is, zijn hier veel misverstanden over."

Dus: zoek een kleur uit die er het meest bij past. In ons magazijn kan je daken in vele kleuren bestellen!
Overigens heeft mijn stiefvader in 1975 een nieuwe Blue Petrol gekocht met antraciet dak! En hij had daarvoor een 1968 Dyane in Blue Crystal, eveneens af fabriek met antracietdak...

 
« Laatst bewerkt op: 15-01-2014 08:37 door Fred »
Dyane: een wereldwonder

Offline p.lenoir

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 12
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: riemst(b)
  • 6. Provincie: limburg
Re: welk kleur dak hoort bij carroseriekleur ivoire borely 1973?
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2014 23:34 »
Bedankt voor de reactie, heb het boek ook al nagekeken, het zouden 2 kleuren kunnen zijn gazelle of albatros maar welke? er bestaat dus geen register waar ik 100% zekerheid kan krijgen over de kleur van het dak? ook tijdschrift plantet 2 cv nr 9 spreek over kleuren maar niet over de dakkleuren.
dyane 1973(b), dyane 1979(nl)+,acadiane1984(nl)+

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: welk kleur dak hoort bij carroseriekleur ivoire borely 1973?
« Reactie #3 Gepost op: 15-01-2014 08:33 »
Qua kleur zeg ik albatrps maar dat is kwestie van smaak... ;)
Dyane: een wereldwonder