Ik rij al jaaaaaren in mijn trouwe Dyane 6 blue lagune met roestkleur rond als dagelijks vervoer.
Sinds een jaar of wat heb ik ook een BX break voor de langere reizen, lekker comfortabel.
Op de parkeerplaats staat mijn grote tijdrover, de HY. Die ben ik grondig aan het restaureren. Het laswerk is nu zo ongeveer klaar.
Kortom, te weinig tijd en behoefte aan een Dyane.
Nu wil ik de Dyane aan een vriend verkopen. Maar wat is zoiets waard??
Foto's maken niet zoveel uit denk ik? Dit zijn de eigenschappen:
- totale motorrevisie deze zomer (blok compleet uit elkaar gehaald, zuigerveren, alle keerringen, pakkingen vernieuwd etc), loopt uitzonderlijk goed
- bak is zeer goed, supersoepel zonder gieren of kraken
- nieuwe voorbanden
- achter goede banden
- neerklapbare achterbank
- recent dakje vernieuwd
- handgemaakt zonnedakje (speciaal voor 2cv meeting in spanje afgelopen zomer)
- achterklep is reeds vervangen door gerestaureerd model (kaal geschuurd en industrielak erop)
- chassis is goed, niet roestig/krom etc
- nieuwe uitlaat en dempers
- nieuwe dynamo
- nieuwe startmotor
- goede accu
- nieuwe slotenset (!)
- recent 4 nieuwe schokdempers
De dingen die niet jofel zijn:
- alle plaatdelen zijn ofwel lelijk, ofwel gedeukt ofwel geroest of een combi daarvan
- motorkap is erg mooi en roestvrij
- schutbord is krokant
- veerpot RV is voorkant losgekomen, moet vervangen worden
Ik heb liggen:
- 4 spatborden in goede staat roestvrij
- voorkant van dyane om hele schutbord en raamframe in 1x te vervangen
- 4 deuren in goede staat roestvrij
- voorruit (niet echt nodig)
- een enorme lading Dyane parts om alles te vernieuwen wat er vernieuwd moet worden
Kortom: een dyane waar je zo dagelijks in kan rijden, maar waar nog wel roest op de carrosserie te vinden is. Maar die zit er los bij.
Ze heeft ons zonder klagen helemaal naar spanje gereden van de zomer en weer terug.
Wat kan ik hiervoor vragen?