Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand  (gelezen 128674 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #105 Gepost op: 12-11-2013 15:21 »
Thanks,
En je zegt het goed Menno; "daar is inderdaad zeker geen foto van"  8) :o

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #106 Gepost op: 12-11-2013 17:58 »
 ;D ;D ;D ;D ;D
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #107 Gepost op: 15-12-2013 11:17 »
Het was weer een gezellig druk dagje in het magazijn. Veel aanloop, adviezen gegeven, goed verkocht, productief bezig geweest met conserveren van N.O.S. , de nieuwe bodemplaten vergeleken, lekkere koekjes gegeten van Quinten, het was een mooie dag welke symbool stond voor een mooie afsluiting van dit jaar.

Via deze weg wil ik dan ook iedereen hartelijk bedanken voor de steun die ik heb ontvangen in dit jaar, vanwege mijn uitval. Om in technische termen te praten; mijn (cilinder) kop was verbrand (burn-out) en daardoor kreeg ik geen compressie meer. (gevolgd door een depressie).
Maar gelukkig begint mijn motortje weer wat meer (in) te lopen, met af en toe nog wat 'back-fire', af en toe over mijn (maximale) toeren(tal) heen ga, maar het gaat de goede kant uit.

Tevens wil ik iedereen hele fijne feestdagen toewensen, en dat we volgend jaar weer een mooi Aca en Dyane jaar mogen gaan beleven, met veel veilige kilometers, voor u en uw naasten, maar vooral in goede gezondheid!
Want de motor van onze geliefde voitures kunnen we wel goed onderhouden, en desnoods vervangen, maar denk ook eens goed aan uw eigen inwendige motor... die zit toch iets complexer in elkaar, maar mag ook vast en zeker goed verzorgd worden!

Dus laten we proosten; op de beste wensen, en gaan genieten van 2014.
Marcel.
« Laatst bewerkt op: 15-12-2013 11:40 door Marcel »

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #108 Gepost op: 15-12-2013 22:36 »
Ik schreef al eerder dat we veel T-shirts hebben in allerlei kleuren. Ik heb ze nu geordend, opgevouwen en gelabeld zodat we altijd exact weten welke we verkopen!
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #109 Gepost op: 16-12-2013 09:50 »
Ik zou alleen al een (extra) shirt willen kopen om de mooie verpakking's band/wikkel die er omheen zit...  :D  :D  :D
Goed bezig Quinten !!!

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #110 Gepost op: 12-01-2014 13:50 »
Zo, 2014 is aan de beurt !
Bij deze wens ik iedereen het allerbeste toe, en een goede gezondheid uiteraard.
En die nieuwjaar wensen hebben we op de 1e magazijn dag van dit nieuwe jaar zeker ook toegewenst aan een ieder op de wederom goed bezochte dag.

Mijn dag begon in ieder geval goed, doordat ik werd opgehaald door Menno MET ZIJN DYANE!!!
Nadat er eerst verwarring was of je nu wel of niet mag rijden met je old-timer, is het dit overgangs jaar nog toegestaan om erin te rijden in januari en februari.
Dus we reden gezellig (ouderwets, zoals het eigenlijk hoort) naar het magazijn, en het was een genot om weer eens in een Dyane mee te rijden.
Hij rook (stonk) een beetje naar olie, de wind klapperde met het dak, het tochten links en rechts wat, maar de kachel werkte gelukkig goed, en de sfeer zat er goed in.

Aangekomen bij het magazijn was Quinten al bezig met het bakken van de oliebollen en appelbeignets en dat rook tenminste wel lekker.  :)




De koffie werd gezet, en het werd gezellig druk in het magazijn.



Onder andere Gerbrand kwam gezellig langs om zijn Aca ook een gelukkig nieuwjaar te wensen;  :o

Of beter gezegd; "bandjes trappen"


Ondertussen werd het nog drukker, en vooral de oliebollen vielen heel goed in de smaak bij een ieder.



En zoals gebruikelijk, krijgt een mooie Aca van mij altijd wat extra aandacht...  8)



We zijn ook blij dat we Frank hebben kunnen helpen met een Aca chassis voor zijn restauratie. Verder zijn eindelijk alle NOS onderdelen voorzien van een beschermend laagje, dus die liggen nu veilig, hoog en droog opgeborgen.




Aan het einde van de dag, konden we terugblikken op een geslaagde opening van het nieuwe jaar, waarbij het motorblok van Mark weer verder uit elkaar is gehaald door zoonlief Idris.
P.s. erg slim van pappa om zijn zoon een gereedschap koffer te geven voor 'Sinterklaas'. Investeren in de toekomst heet zoiets toch?  ;D



En met de zon op ons gezicht, reden we tevreden naar huis.  8)



Tot de volgende keer.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2014 13:55 door Marcel »

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #111 Gepost op: 12-01-2014 21:45 »
Hij rook (stonk) een beetje naar olie, de wind klapperde met het dak, het tochten links en rechts wat, maar de kachel werkte gelukkig goed, en de sfeer zat er goed in.

Aangekomen bij het magazijn was Quinten al bezig met het bakken van de oliebollen en appelbeignets en dat rook tenminste wel lekker.  :)

 >:( :o
Ja ja de hint is aangekomen hoor! ASAP kijken waar die olielucht vandaan komt!!

 ;D

Maar was idd een mooi ritje, lekker zonnetje, en een mooie magazijndag!

Menno
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #112 Gepost op: 09-02-2014 12:26 »
Ook de 2e magazijn-dag van 2014 is weer een feit, en zoals al te lezen is in het topic van Quinten, bij deze ook wat foto's met commentaar van mijn zijde.

Het was met vlagen een winderig dagje, en persoonlijk vond ik dat ook voor deze dag gelden; de dag begon rustig met het nakijken van het kasboek, samen met Walter Rijkers, onder leiding van onze nieuwe penningmeester Jo. Wij hebben geen afwijkingen kunnen vinden, dus middels een paraaf was het akkoord voor het afgelopen boekjaar een feit.

Ondertussen was Huub al lekker bezig met het opruimen van de deuren-schappen, want dat was hard nodig. Vervolgens hebben we samen de NOS geïnventariseerd en verder opgeruimd met als eind resultaat, dat we weer fatsoenlijk overzicht + doorgang hebben.





Ondertussen was het buiten niet veel beter geworden, maar toch enkele bikkels, die wél met hun Dyane langs kwamen.



1 van de bikkels was Cor, die ondanks zijn rugpijn toch een kijkje kwam nemen, waar we erg blij mee waren, want, zijn kennis en ervaring over motoren rijkt verder dan gedacht!



Dus zo stond iedereen geanimeerd te luisteren naar zijn tekst en uitleg;



Precies nu Idris zijn motorblok tot op het laatste boutje uit elkaar had gehaald, en gesplitst heeft.



En trots het laatste (zware) onderdeel (de krukas) als trofee in handen heeft;



En zo kwam er ook aan deze dag een einde.
Nog even een leuke foto;



En was het magazijn weer gesloten.



Tot de volgende keer!
« Laatst bewerkt op: 09-02-2014 12:29 door Marcel »

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #113 Gepost op: 09-03-2014 13:12 »
Dit keer heb ik weinig méér te vertellen, want Quinten heeft het in het andere magazijn topic al heel mooi verwoord; het was een prachtige dag, met een goede opkomst, veel belangstelling voor het frotteur evenement, en vooral; de lekkere zelf gebakken frotteurs van Quinten;



Wat wij nog wel graag onder uw aandacht willen brengen, is dat een nieuwe leverancier nu ook kofferbak-bodems aanbied, en na wat vergelijkingen met ons N.O.S. spullen, blijkt dat het best goed spul is.





Nog even een mooi plaatje, van deze mooie dag;



En het was prima toeven buiten, zeker met de goede uitleg van Jo over de frotteurs.



En nog een paar leuke foto's van Karel, die zijn banden had gevuld met water!!!
Grapje; het waren oude banden, welke al heel lang buiten lagen, en vol gelopen waren met het hemelse water.
Toch was mijn verbazing alom, toen ik het water uit de band zag lopen tijdens het scheiden van de band en de velg;





Afijn, gelukkig was het allemaal snel weer droog, dankzij het mooie weer.
Tot de volgende!  8)

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #114 Gepost op: 10-03-2014 06:27 »
Aaah, daar kwam dat water vandaan bij het bandenapparaat. Ik had deze stunt van Karel helemaal gemist!  ;D
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #115 Gepost op: 14-04-2014 19:01 »
De magazijn dag van april is weer een feit.
Een druk bezochte dag, veel mensen kunnen helpen, maar ook tijd voor andere dingen.
Hieronder een korte samenvatting mijnerzijds.

Met een nieuwe accu in mijn Aca, heb ik hem uit zijn winterslaap gehaald, en hij had er zin in! Afgeladen met onderdelen via Menno op weg, maar eerst een paar mooie plaatjes geschoten met de opkomende zon in de ochtend mist.





De berg met gescoorde onderdelen van de A-type markt was prettig om te zien, en vooral bedoeld om u er verder mee te helpen.



En tja, op zo'n mooie lente dag, met de lammetjes in de wei, daar word je vrolijk van!


maar ook een leuk trio is mooi om te zien


En ook Toon was weer van de partij met zijn Aca, en aangezien wij beide dezelfde kleur hebben (op wat verkleuring na), vind ik het altijd leuk om ze even broederlijk naast elkaar te parkeren voor een foto-shoot.







En als dan iedereen geholpen is, hebben wij tijd om te lunchen! En met dit prachtige weer wel buiten uiteraard.



Nog wel erg leuk nieuws vanuit het magazijn is; we hebben als club de Acadiane achter-as-opvul-blokken na laten maken! Wel van RVStaal, want de originele aluminium blokken zullen na 25 jaar wéér wel verroest zijn. Prijs; 25,- per stuk.





En aan het einde van de dag dacht ik dat we wel leeg naar huis zouden rijden, maar nee, de clubshop artikelen + een paar specifieke Aca&Dyane onderdelen moesten weer mee voor de CitroMobile! Altijd leuk! Heb er zin in!
En tja, eerlijk gezegd; ik vind mijn Aca wel iets prettiger rijden met wat belading erin.



En zo kwam er aan deze mooie dag een einde; afsluiten



En naar huis.



Tot de volgende!
« Laatst bewerkt op: 14-04-2014 19:05 door Marcel »

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #116 Gepost op: 14-04-2014 22:14 »
En mijn excuus voor die Bleu Lagune deur in mijn Dyane. Ik ben roestgaten onder de raamlijsten aan het opknappen!  :-[
Dyane: een wereldwonder

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #117 Gepost op: 14-04-2014 22:25 »
Jaahaa, in het ochtend-zonnetje in de Aca!
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #118 Gepost op: 14-04-2014 22:30 »
Bij elke rotonde is t natuurlijk weer afwachten of een Aca niet op zn kant gaat....

je ziet de spanning hier op Marcel zn gezicht!

 ;D ;D ;D

#Selfie-in-de-Aca
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re: Magazijndag op iedere tweede zaterdag van de maand
« Reactie #119 Gepost op: 14-04-2014 22:34 »
Mooie activiteit met zulk lekker weer: olievulpijp testen!
Dyane: Godin van de A-types (JV)