Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: raamheveltje acadiane verwijderen  (gelezen 5926 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essendiane

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: essen
  • 6. Provincie: antwerpen
raamheveltje acadiane verwijderen
« Gepost op: 07-09-2013 17:52 »
hey , ik zou graag men deur willen nakijken ivm de ruit ,

nu  wil ik de bekleding weghalen , maar dan zou men raamhendeltje er af moeten ,

hoe haal ik deze er af ?

bedankt alvast ,

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: raamheveltje acadiane verwijderen
« Reactie #1 Gepost op: 08-09-2013 21:54 »
Dit heeft ook ooit op het oude forum gestaan. Hierbij de tekst die daar toe over geschreven is.

Jeroen  03-08-08 18:57
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi,

Wie weet hoe je de deurhendel om het raam van een acadiane omhoog en naar beneden te laten eraf moet. Ik krijg dat ding er niet af.

Jeroen
 
Marcel Elzakker
Woonplaats: Roosendaal 04-08-08 19:55
--------------------------------------------------------------------------------
Hoi Jeroen,
Als je het hendel/slinger naar voor trekt, en je duwt de plastic ring (die er achter zit) naar achter, zie je (evt. met zaklamp kijken) een vierkant blok. Aan 2 zijdes van dit blok zie je een stip in het midden zitten. Dit is een stift / dunne pen, welke je met een dunne punt (doorslag of boortje van 2 a 3mm) eruit kunt tikken. Zodra de stift/pen aan de andere zijde zichtbaar wordt, kun je hem eruit trekken met een tang. Pas dan komt de slinger eraf, inclusief de plastic ring en een veer die het zaakje strak tegen elkaar houdt. Succes. Marcel.

Jeroen 11-08-08 23:30
--------------------------------------------------------------------------------
Bedankt, Ik heb hem los gekregen, maar dat slot eruit krijgen is ook een drama.... (het mechanisme dan)....

Marcel Elzakker 13-08-08 21:53
--------------------------------------------------------------------------------
Ja, de slotjes zijn leuke pruts dingen. Je deur plat leggen, goed licht erbij en vooral veel geduld hebben. Oefening baart kunst... (al blijf ik soms veel oefenen)

Jeroen 18-08-08 00:17
--------------------------------------------------------------------------------
Nou, dan maar even tijdenlijk een andere deur erin ge hangen. Dat gaat toch sneller. Hoe zit dat eigenlijk met de sloten. Zijn die het zelfde als de 2cv. Bij de dyabne zit er een flinke vierkanten omhulsel omheen, maar passen die sloten van een 2cv daar ook in? Ik neem aan dat je dat slot eruit kan krijgen. Of kan dat niet ?

Marcel Elzakker 18-08-08 21:03
--------------------------------------------------------------------------------
De sloten zijn wel anders ja (voor zover ik weet). De (Aca)Dyane sloten zijn vierkant, en die van de 2CV's zijn rond. Je kunt die vierkante er wel uitkrijgen hoor. Ze zitten met een bal in een plastic oog-kas. Als je alles los hebt liggen, zie je wat ik bedoel. S6.
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)