Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Schokberkers Acadiane  (gelezen 6902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Schokberkers Acadiane
« Gepost op: 28-07-2012 10:11 »
Mijn HY is door de keuring. Nog veel aan te doen voordat ik hem meeneem naar de WM in Spanje, maar dat is nog ver weg, (in tijd bedoel ik dan nu  ;D ). Die krijgt volgend voorjaar weer aandacht.
In november is de APK voor de Aca dus dit najaar ligt mijn focus daar. Spatbord wissellen, schilderen hier en daar, originele knipperlichten erop, ruitenwisserasjes, (zijn die voor Aca anders dan 2cv of Dyane?  :-\ ), en de schokbrekers.
Ik moet ze nog testen maar zo te merken op een klinkerweg zijn ze alle 4 aan de beurt.
Dat is de reden dat ik de Aca niet meeneem naar Zweden op vakantie dit jaar. De WW-kilometers over asfalt gaan nog wel, maar die leuke binnendoorweggetjes in Zweden...
Op de A-Markt had iemand een complete set liggen voor niet te duur. Niet gekocht omdat ik krap zat. Verkeerde zuinigheid dus.

Heeft iemand nog Aca schokbrekers liggen (nieuw of gebruikt?).
« Laatst bewerkt op: 01-08-2012 13:34 door Jeroen »
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline harry nak

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 11
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re:Knipperlicht - Wratje...
« Reactie #1 Gepost op: 28-07-2012 13:24 »
Setje Aca achterschokbrekers pas gekocht bij Burton. toch nog 41,65 per stuk ex btw

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Knipperlicht - Wratje...
« Reactie #2 Gepost op: 30-07-2012 00:01 »
Setje Aca achterschokbrekers pas gekocht bij Burton. toch nog 41,65 per stuk ex btw
Tja stel dat de kleinere aan de voorkant iets minder kosten dan schat ik een complete set op ongeveer €180 euro incl btw.
Nog ff sparen, tenzij iemand ze tweedehands heeft liggen. Maar ja, wie sloopt er tegenwoordig nog een Aca?  :-\
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Knipperlicht - Wratje...
« Reactie #3 Gepost op: 31-07-2012 09:05 »
Maar ja, wie sloopt er tegenwoordig nog een Aca?  :-\
De vereniging  ;D
We hebben nog wel dempers van een Aca liggen hoor, maar wat de kwaliteit is; geen idee.
Moet zelf ook nog eens in mijn schuur kijken; ik heb ze vorig jaar achter vervangen.
Die hebben +- 100K geabsorbeerd, maar ook daarvan geld; hoe test je die dingen ?  ???

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Knipperlicht - Wratje...
« Reactie #4 Gepost op: 01-08-2012 01:38 »
Er schijnen schokbrekertestbanken te bestaan maar als je een eend of Dyane erop zet begint hij te springen :D Dat heb ik van horen en zeggen hoor, ik heb eigenlijk nooit zo'n testbank gezien.

Je kunt ze op 2 manieren testen: Gedemonteerd: Als je de schokbreker gemakkelijk met de hand in en uit kan schuiven is hij kapot.
Gemonteerd: Op een klinkerweg gaan rijden die een beetje oneffen is en iemand anders in een tweede auto afwisselend links en rechts schuin achter je laten rijden die op de wielen let. Blijft een wiel na een hobbel lang stuiteren dan is de schokbreker die daar aan zit kapot.
Je moet wel een geschikt stuk weg hebben, slechte klinkerweg, langdurig rechtuit, weinig of geen ander verkeer, breed genoeg voor 2 auto's naast elkaar.
In de buurt van mijn oude woonplaats Nieuwegein had ik zo'n weg: De weg van Nieuwegein naar Houten langs het Amsterdam-Rijnkanaal.
Maar ja, das sinds mijn verhuizing wat ver van mijn huis ;D
Wat ik dus dit najaar ga doen is de schokbrekers een voor een demonteren en proberen in en uit te schuiven.
Ik vrees wel dat ze errug vastgeroest zullen zitten.


P.S. Als ik even niet meer reageer zit ik in Zweden :P
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.