Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Achterhalen van een verlaten Dyane  (gelezen 6243 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Achterhalen van een verlaten Dyane
« Gepost op: 01-07-2012 14:47 »
Ik hoorde op de 2CV club van Sarlat (Dordogne) van een Nederlands geregistreerde Dyane die in de Dordogne achtergelaten was na een ongeluk, waarbij de voorkant beschadigd was geraakt. Ik hoop binnenkort een foto te posten zodat iemand hem misschien herkent. De kentekenplaten zijn er van af. De eigenaar zag er kennelijk geen brood in de auto te repatriëren. Waarschijnlijk is de auto geschorst en de verzekering opgeschort.

Volgens de mensen van de 2CV club kost het niet erg veel sleutelwerk om de auto weer aan de gang te krijgen. Maar dat heeft weinig zin als er geen papieren bij zijn.

Mijn vraag is of de auto bij de RDW via het chassisnummer opgespoord kan worden zodat het kenteken weer bekend wordt.

De 2CV club van Sarlat kan de auto uiteraard als donorauto gebruiken, maar geeft er de voorkeur aan om de auto in rijdende staat te laten terugkeren, liefst in Nederland. In Frankrijk kan men er geen kenteken op krijgen.

Offline Tuur

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 141
  • voor foto's:https://www.mijnalbum.nl/Album=PIPHBQS4
    • foto's van de restauratie
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Re:Achterhalen van een verlaten Dyane
« Reactie #1 Gepost op: 01-07-2012 16:11 »
Ja dat is mogelijk. Gewoon via de mail het verhaal plus chassisnummer doorsturen. In hun database staan niet alleen de simpele gegevens als kenteken en kleur etc, maar ook het chassisnummer. Dit nummer staat namelijk ook gewoon op je autopapieren. Ik had ook alle gegevens van de auto moeten doorgeven toen ik mijn Dyane, die twee jaar (slechts) geschorst stond, weer de weg op wilde krijgen.

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re:Achterhalen van een verlaten Dyane
« Reactie #2 Gepost op: 01-07-2012 19:57 »
OK, als het dan mogelijk is om het kenteken te achterhalen, kan je dan ook een (niet door jou) geschorste auto weer te laten toelaten in NL. Als je met zo'n auto in NL aankomt kan je dan vervangende papieren krijgen?

De status van de auto is twijfelachtig. Iemand heeft hem in weliswaar in Frankrijk achtergelaten. Wat als de oorspronkelijke (en denk ik nog steeds de wettige) eigenaar de auto komt opeisen onder overlegging van z'n kentekenbewijs? Wat doe je als je naar Frankrijk bent gegaan om de auto te (laten) repareren en hem gerepatrieerd hebt en er de juiste kentekenplaten op hebt laten zetten en de eigenaar belt bij je in NL aan om dank je wel te zeggen en de auto mee te nemen?

Kortom, ik heb mijn twijfels of iemand uit Nederland de auto weer op de weg kan krijgen zonder medewerking van de (ex) eigenaar. Daarom zal ik een foto van de auto posten, zodra ik die heb in de hoop de eigenaar te achterhalen. Of heeft iemand anders een beter idee?

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Achterhalen van een verlaten Dyane
« Reactie #3 Gepost op: 08-07-2012 00:19 »
Soms kun je na verwijdering van de platen in het vuil nog het kenteken lezen. Is dat hier niet meer het geval?

Hoe weten die mensen in Sarlat dat hij nederlands is eigenlijk?

Ik denk dat de kentekenhouder nog steeds de wettige eigenaar is. Zonder zijn/haar medeweten zou ik al die moeite niet doen hem op te halen.
Ook vraag ik me af of de RDW, als ze het kenteken achterhaald hebben, hem zomaar op jouw naam willen zetten.
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Tuur

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 141
  • voor foto's:https://www.mijnalbum.nl/Album=PIPHBQS4
    • foto's van de restauratie
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Re:Achterhalen van een verlaten Dyane
« Reactie #4 Gepost op: 08-07-2012 15:34 »
Tuurlijk zullen ze hem niet zomaar op jou naam zetten. Als het zo gemakkelijk was had ik al veel auto's nu..... "Ja die heb ik gevonden, dus schrijf maar op mijn naam :) "

Daarvoor is minstens schriftelijke toestemming van de eigenaar nodig.