Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Een rode Acadiane  (gelezen 6233 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Acahenri

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 140
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Oterleek
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Een rode Acadiane
« Gepost op: 18-06-2012 20:36 »
Ik heb een rode Acadiane uit 1984 met op het schutbord de letters GKH-S. Maar ik heb nog niet een kleurenlijstje op internet kunnen vinden waar deze code in staat.
Ook in het boek 'Dyane' van John Vernooij vind ik die kleur niet terug. De enige rode kleur die je tegenkomt in 1984 zijn AC425 (EJJ) Rouge Bolero (PTT) en AC448 Rouge Vallelunga.
Maar John geeft in het boek aan dat de kleur rood niet compleet is wb de Acadianes.
Overigens had ik nog een potje verf van een Dyane van modeljaar 1983 (AC448 Rouge Vallelunga). Ik heb dat gebruikt bij een reparatie aan mijn Aca en het ziet er niet verkeerd uit, in aanmerking genomen dat de originele lak ernstig verweerd is.
Maar ik heb ook ergens op deze Aca met succes 'Flexa signaalrood zijdeglans' gebruikt ;D

Via deze site: https://www.motip.nl/?page=26&mid=0&m=motip kwam ik bij het invoeren van mijn code GKH er achter dat dat óók 'Rouge Bolero (PTT)' is, een kleur uit 1970/71!
Gek eigenlijk, dat mysterie. Zou het, gezien de kleur die je ook in de ledenlijst in het clubblad tegenkomt bij de rode Acadianes, rouge bolero (PTT) het zo zijn dat alle rode Acadianes in Nederland ex-PTT wagens zijn?
(Voor de jongeren onder ons: Vroeger was de standaardkleur van PTT (telefoon én post) deze kleur rood)  :)

Wie kan er meer over vertellen? En wie heeft er een rode Aca en wat staat er bij jou precies voor een code op het schutbord?
« Laatst bewerkt op: 18-06-2012 20:47 door Acahenri »
Acadiane '83, met achterbank en omgekeurd naar personenauto. En een HY '67, een Méhari '77 en als 'modern' blik: Een Citroën Berlingo Multispace 2006.

Offline Michiel van G.

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 178
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Zeist
  • 6. Provincie: Utrecht
Re:Een rode Acadiane
« Reactie #1 Gepost op: 07-07-2012 12:48 »
De rode aca's die ik ken zijn allemaal Rouge Bolero. Overigens is GKH-S ook de kleurcode voor Rouge Bolero! net als AC425. Verschil zit 'm in het PSA/Citroën systeem.