Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Handboek 2CV  (gelezen 7662 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Handboek 2CV
« Gepost op: 19-09-2011 21:47 »
Van het weekend heb ik op de Ei-markt het handboek 2CV gekocht. Leuk boek voor iedereen die zijn auto wil restaureren. Hierin staat ook hoe je je versnellingsbak en motor moet reviseren.

Handboek 2CV!
Vanaf 20 mei 2011!
Ik ben géén automonteur, maar kocht in 1967 een ’61er Eend en wilde daaraan alles zelf doen. Ook met een nieuwere Eend bleef ik zelf sleutelen. Toen het gezin uitbreidde werd het een Ami-8 en op een bepaald moment moest ik gaan restaureren en reviseren om te kunnen blijven rijden.
Ik heb vanaf 1990 alle soorten cursussen gegeven bij het Eendeëi in R’dam en schreef 15 jaar geleden het Handboek Eendologie. Men wil nu meer doen dan alleen onderhoud en dus ligt hier een Handboek 2CV om zelf te reviseren en repareren, dit boek voorziet in die behoefte.

Jan van de Velde


https://www.handboek2cv.nl/
« Laatst bewerkt op: 19-09-2011 23:36 door Jeroen »
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:Handboek 2CV
« Reactie #1 Gepost op: 21-09-2011 12:02 »
Ik heb dit boek afgelopen voorjaar gekocht en gelezen, en ik moet zeggen; het is een erg prettig boek om te lezen.
Het staat niet alleen boordevol met technische informatie, ook de foto's zeggen vaak genoeg.
Daarnaast heeft Jan een heerlijke humor, is het boek gemaakt van een soort plastic achtige pagina's, dus als je tijdens het sleutelen met je vuile handen bladert; het gaat nog gemakkelijk schoon ook.
Deze 'revieuw' heb ik ook tegen Jan verteld afgelopen zaterdag....  :)