Tuur, gelukkig niet zulke grote gaatjes! Ze zitten dus achteraan, vrij dicht tegen de achterrand aan. Ik heb toen ik (heel wat grotere!!) gaten in mijn dak had in Frankrijk dit jaar eerst ducttape aan butienkant geplakt, maar dat rolde er af in de regen

.
Toen heb ik een stukje zeldoek genomen dat ik altijd mee heb om de tent evt. te plakken. Met Bisontix heb ik dat er tegenaan geplakt. Zelfs zonder veel aan te drukken, want Bisontix is even laten drogen en dan in één keer samenvoegen.

Aangezien jij slechts kleine gaatjes hebt zal dit waarschijnlijk ook wel houden als je dak oprolt en anders herhaal je deze methode nog een paar keer mocht het uiteindelijk loslaten.
Hoe je de plakker een tijdje zou kunnen samendrukken tegen het dak aan: maak gebruik van de dakrand! Je kan een dun stuk stevig plastic (niet te breed) tussen de dakrand schuiven (wel even de hoeken afronden om nieuwe gaten te voorkomen). Door de druk die er dan op het plastic komt te staan heeft dat de neiging naar boven te willen. Maar daar zit je dak en de plakker. Bovenop het dak dan nog een gewichtje leggen en je hebt prim druk en tegendruk.