Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: verschillende soorten slingers?  (gelezen 4929 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
verschillende soorten slingers?
« Gepost op: 03-02-2011 19:00 »
Ik heb een slinger die op geen enkele manier in de klemmen op het schutboard past. Bestaan er verschillende soorten slingers? Mischien heb ik een slinger van een 2CV?

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re:verschillende soorten slingers?
« Reactie #1 Gepost op: 08-02-2011 08:37 »
Er zijn slechts een paar verschillende slingers ja, dus het zou kunnen...

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re:verschillende soorten slingers?
« Reactie #2 Gepost op: 03-07-2011 20:34 »
Ik heb inmiddels begrepen dat een Dyane slinger anders is dan de slinger van een Eend. Een Dyne heeft een slinger met een U vorm, dat wil zeggen, komende van het stuk van de slinger dat in de motor zit, is het een horizontaal stukje, vervolgens een verticaal stukje (naar boven), dan weer een horizontaal stukje, vervolgens weer een verticaal stukje (naar beneden) en dan weer een afsluitend horizontaal stukje. (als je begrijpt wat ik bedoel). In mijn Dyane zit een slinger die begint met een horizontaal stukje dat past in de motor, vervolgens een verticaal stukje naar boven en dan weer een horizontaal stuk. Dat blijkt de slinger van een Eend te zijn. Geen wonder dat die niet past in de ophangbeugels van de Dyane. Het probleem is eindelijk opgelost. Ik vind binnenkort een echte Dyane slinger. (niet dat ik die ooit hoop nodig te hebben)