Hej allemaal,
Ik ben al een tijdje bezig met de restauratie van mijn 69er dyane en zal daar ook nog wel een tijdje mee bezig zijn (ik ben ongeveer 1x/week in de loods voor effectief een uurtje of 3 en de eend moet dan ook onderhouden worden). Ik was al begonnen met een restauratie topic op 2cv.nl, maar zal hier ook het eea posten als er iets te melden valt. Ik zal kijken of ik nog een samenvatting kan maken van wat er tot nu toe gebeurd is.
Voor nu even het eerste begin:
November 2005 krijg ik op een vroege zaterdag ochtend een telefoontje van Y de B te G dat ik even op de markt van 2cv.nl moest kijken. Daar stond deze advertentie:

Gebeld, afgesproken het ding op te halen, opgehaald en gestald in het toen net geopende magazijn van de DVN. 14 juli 2007 heb ik met een geleende zx en a-type ambulance (b-rijbewijs!) mijn 69er dyane uit het magazijn van de dvn gehaald waar ie al veels te lang stond gestald.

In eerste instantie was ik bezig mijn eerste dyane uit 83 te restaureren, maar die bleek zo rot te zijn dat het onbegonnen werk was deze weer op te knappen. De staat lijkt aardig goed te zijn. grootste dingen: (deel van de) voorkant/raamstijl vervangen, achterkant vervangen (inmiddels gedaan, later meer hierover), klein stukje bodemplaat en een 30 cm dorpel. zelfs onder de kitranden is de koets in uitmuntende staat! En dat voor een hollands exemplaar. Chassis ziet er goed uit.
Technisch hou ik m niet helemaal origineel omdat ik voor de restauratie van mijn 83er dyane al veel techniek had opgeknapt en klaar had liggen. De dyane krijgt dus een am2 blok icm enkeltrapscarburateur, schijfremmen (had dus al een compleet gereviseerde schijven bak liggen). Verder wat dingetjes als uitgebreidere elektra, rvs bumpers (achter een smalle, maar daarover later meer), niet originele kleur en bekleding maar, naar mijn mening, zonder de dyane te "verkrachten".
Inmiddels zijn we al veel verder, ik hoop met terugwerkende kracht een update voor elkaar te krijgen en jullie verder op de hoogte te houden.
grtz douwe