Ik heb dezelfde klus in 2007 uitgevoerd, waarbij ik de complete rotte plek eruit heb geslepen. Daarna heb ik van een nieuwe plaat ijzer een kopie gemaakt, welke er precies in paste. De ribbels die er dwars doorheen lopen heb ik nagemaakt, d.m.v. de plaat op een iets geopende bankschroef te leggen, en daarna met een ronde houten stok de ribbel erin te slaan. Dit omdat ik toen geen reserve delen had van een Aca.
Nu er een "sloop koets" in het magazijn staat, kun je daar een stuk uit slijpen van hetzelfde formaat. Scheelt je ribbels maken. Vervelende vindt ik wel van deze klus; je moet de bodyshoot/tectiel/bagger wel goed van het binnen spatbord afhalen, anders vat het iedere keer vlam als je gaat lassen, en als je binnenin zit, zie je niet wat er buiten gebeurd...

Met een goed las apparaat kom je een heel eind om de zaak weer dicht te lassen. Daarna is het een kwestie van slijpen totdat de zaak weer egaal en strak is. Zelf heb ik nog wel wat plamuur gebruikt om een paar hobbels&bobbels&deuken vlak te krijgen. Of dat verstandig is geweest zullen we over tig-jaar wel zien.
Belangrijkste is dat; er geen roest gaten meer in de koets zitten, en met een nieuwe stop-profiel de zaak weer z.g.a.n. is.
Hier nog wat foto's van mijn klus. Helaas heb ik geen foto's van toen het klaar was...