Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Afdichting achterruit  (gelezen 13967 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re:Afdichting achterruit
« Reactie #15 Gepost op: 19-04-2010 23:44 »
Ha ha !!! En zo komen we weer bij de tip van de tweede post in dit topic  ;). Maar ik heb ook wel eens gehoord dat er kit is die juist vocht aantrekt. Het schijnt het geval te zijn bij de kit die gebruikt is bij de Acadianes, maar daarvoor moeten we dan een nieuwe topic openen denk ik.
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re:Afdichting achterruit
« Reactie #16 Gepost op: 20-04-2010 10:23 »
Maar ik denk er juist aan om kit tussen het chassis en de rubbers te doen, nadat het metaal goed schoongemaakt en ontroest is. Het metaal onder de rubbers is toch gaan roesten omdat er vocht tussen het rubber en het metaal is gekomen. Om dat af te kitten is toch niet bezwaarlijk? Of geeft dat weer andere problemen?

Probleem is volgens mij dat het nooit 100% vochtdicht wordt. Er komt vocht tussen omdat het hard regent, of in een hoek het rubber net iets wijkt, of het rubber al wat ouder is, etc etc ...
En dan komt het vocht ook tussen de kit en het metaal, en dan ben je nog verder van huis omdat de kit keihard wordt en vast plakt aan rubber en metaal. Enige mogelijkheid dan is het rubber kapot snijden om de ruit te verwijderen. Dan kit los gaan bikken, alle metaal weer schoonmaken, ontroesten, opnieuw lakken.
Kortom, een hoop werk.
Makkelijker is dus het gebruik van vaseline (of er schijnt ook een 3M middel te zijn wat soepel blijft, dus niet de ruitenlijm). Dit is wel vochtwerend, maar je pakt gemakkelijk op een zaterdagmiddag je ruit dr ff uit om eea te controleren.
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Victor

  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 197
Re:Afdichting achterruit
« Reactie #17 Gepost op: 20-04-2010 15:29 »
Menno schreef:
Citaat
....en dan ben je nog verder van huis omdat de kit keihard wordt .....
Ook als je siliconenkit gebruikt?

Offline Basvaneerden

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 138
    • Mijn foto site
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Afdichting achterruit
« Reactie #18 Gepost op: 09-11-2010 20:28 »
siliconenkit is ook maar een tijdelijk oplossing. Ik heb nu speciale kit van 3M gebruikt. Ik heb er nog geen ervaring mee maar schijnt goed soepel te blijven.
De dyane is een godin om in te rijden.