Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Transportlak nieuw plaatwerk  (gelezen 5843 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 640
    • Schermertreffen
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Transportlak nieuw plaatwerk
« Gepost op: 25-02-2010 22:51 »
Op nieuw plaatwerk zit altijd zwart transport lak. Tenminste zo noemen de meeste dat. Moet je deze lak van het plaatwerk verwijderen voordat je het plaatwerk wilt gaan gebruiken? Het lijkt mij namelijk bijvoorbeeld bij deuren een lastige zaak aan de binnenzijde. Ik kan mij niet voorstellen dat vroeger, als het plaatwerk vervangen zou moeten worden door nieuw plaatwerk, deze helemaal kaal gemaakt wordt tenzij hiervoor een handige manier is.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2010 14:43 door Jeroen »
Dyane 6 1968 - AC 626 bleu cristal (12v)
Dyane 4 1969 - AC 626 bleu cristal (6v)
Dyane 6 1981 - AC 442 rouge de castille (12v)
Acadiane 1983 - AC 077 jaune citroën (12v)

Offline Wammes Waggel

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 25
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
Re:Transportlak nieuw plaatwerk
« Reactie #1 Gepost op: 26-02-2010 13:11 »
Wat ik van andere fora begrijp is het dat die transportlak verwijderd moet worden. Anders pakt de grondlak etc niet.
Eindelijk een ACA ;-)

Offline Menno

  • DVN bestuur
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 241
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Oud Gastel
  • 6. Provincie: Brabant
Re:Transportlak nieuw plaatwerk
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2010 10:09 »
Ik heb de verhalen over het helemaal verwijderen van transportlak ook gehoord, maar geloof dat eigenlijk niet zo.
Puur om deze reden: je maakt als fabrikant een nieuw plaatstuk, bv een bodemplaat, en je gaat m vervolgens spuiten met een waardeloze lak, die veel extra werk voor de garage/plaatwerker/spuiter in houdt? Geen spuiter die daar op zit te wachten.

Trouwens wel eens de transportlak van een bodemplaat proberen te verwijderen? Is niet te doen, mn door de 'verstevigingsbakjes' die dr onder zitten. De enige manier om transportlak echt helemaal te verwijderen is een ontlakkingsbad. Maar dat heeft niet iedereen.

Waar ik het wel mee eens ben is dat je de transportlak zo goed mogelijk moet schuren om de primer te laten hechten.
Dyane: Godin van de A-types (JV)

Offline Basvaneerden

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 138
    • Mijn foto site
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Geen
Re:Transportlak nieuw plaatwerk
« Reactie #3 Gepost op: 19-04-2010 23:28 »
Mijn spuiter heeft voor de binnenschermen deze goed moeten schuren voordat de nieuwe verflaag er op kan want het hecht totaal niet. Hij gaf ook aan dat het heel moeilijk is deze te verwijderen. Je zou het dan moeten laten stralen om het eraf te krijgen.
De dyane is een godin om in te rijden.