....en sinds ze op Marktplaats staat is er veel gebeurd

Omdat ik de Dyane ooit heb aangeschaft als winter/pekel auto, om mijn mooie Charleston 's winters te ontzien, werd ze er op een gegeven moment niet beter op (lees: je blijft bezig om de roest buiten de deur te houden). De laatste jaren stond de Dyane 's winters onder een mooie hoes, en als winterauto kocht ik iedere winter een oude afgeragde Peugeot 205, en nu een 309. Maar ja, eigenlijk schiet ik daarmee m'n doel voorbij, en om het wagenpark wat overzichtelijker te maken en in te krimpen heb ik besloten dat de Dyane plaats maakt voor een echte "wintereend", namelijk een 2CV Dolly die er niet zo best uitziet, maar wel een verzinkt chassis, goede bodem en techniek heeft.
De Charleston als zomereend, de Dolly als wintereend, en de Dyane en de Peu 309 de deur uit.

Deze Dolly stond bij Sander in Wormer, en al vóór mijn zomervakantie had ik een keer bij Sander geinfomeerd of hij mijn Dyane niet in wilde ruilen. Hoewel Sander zeer gecharmeerd is van Dyanes is het voor zijn handel niet een geliefde auto, en hij reageerde afwijzend. Dus op 4 september de Dyane op MP gezet, en hopen dat ik haar snel zou verkopen, waardoor ik (als ik geluk had) de Dolly nog kon kopen.
2 dagen na het plaatsen van de advertentie had ik per mail en telefoon contact met een gegadigde uit Utrecht, die mij de vraagprijs wilde betalen, en haar komende zaterdag op wilde halen. Ik had een mondelinge en schriftelijke toezegging, en ben zo vriendelijk geweest om de Dyane anderhalve week voor deze persoon te reserveren. Omdat de koop beklonken leek heb ik Sander gemaild en gebeld, en na een mailtje met 50 detailfoto's van de Dolly besloten om deze aan te schaffen.
Ondertussen heb ik de ene na de andere belangstellende afgewimpeld met het bericht dat de Dyane was gereserveerd en zou worden opgehaald.
Afgelopen woensdag belde de koper op dat hij de koop wilde annuleren.... Hij kon geen parkeervergunning krijgen, enfin, om een lang verhaal kort te maken, de koop werd afgeblazen.
Details zal ik hier niet plaatsen, maar ik was behoorlijk pissed off.

Ik heb daarna de advertenties weer geactiveerd, en alle belangstellenden alsnog mailtjes gestuurd dat de auto weer in de verkoop is.
Morgen komen er kijkers, en ik heb goede hoop dat alles toch nog goed komt en de Dyane bij een echte liefhebber terechtkomt.
De moraal van dit verhaal: helaas wordt goed vertrouwen nog steeds beschaamd :'(