Claude vertelde mij dat er 2 D6 in Nederland bekend zijn waarvan eentje in zeer slechte staat zou zijn. Zijn die liefhebbers lid van de DVN? Wie weet meer?
Leuk item!!
Ben nieuw hier dus m'n eerste post gelijk maar over de D6 Ben geen lid van de club, wellicht komt dat er ooit nog van....wie weet

Op deze leuke site is een register te vinden, daar staan er vier in. Twee in Bleu Crystal (beide Fr.import, waarvan 1 in mijn bezit) en twee in Blanc Everest (waarvan 1 import zo te zien).
Ik weet dat er ooit een Bleu Weekend D6 in Eext staat/stond als min of meer sloper. Wellicht dat dit exemplaar nu op de bewuste zolder staat waar Marcel het over heeft?
Enkele jaren geleden, bij mijn eerste kennismaking met een D6 bij de bekende garage in Wormer dacht ik dat iemand had lopen rommelen met de type aanduiding. Later bleek dat Citroën zelf had lopen knutselen met de letters van een DS 19...

M'n aandacht was getrokken en na wat zoeken in de boeken en op internet bleek al snel dat de D6 een redelijke zeldzaamheid is. Na een proefrit was ik meteen verkocht en de D6 ook!
Een ideale combi; alle kenmerken van een eerste type Dyane plus ook nog eens het soepele AYA3 blokje. Ik ben erg in m'n sas met deze Dyane en me ook bewust van z'n unieke geschiedenis. Het model is amper 3 maanden (januari t/m maart 1968) in produktie geweest.
Aangezien zo'n topic niets is zonder foto's ....:

Meer foto's op :
https://picasaweb.google.com/ente.foto/DyaneD61968#