Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Dakdrager of imperiaal voor de dyane?  (gelezen 2610 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bart

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 51
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Utrecht
  • 6. Provincie: Utrecht
Dakdrager of imperiaal voor de dyane?
« Gepost op: 01-06-2023 10:36 »
Weet iemand van het bestaan, of een ontwerp voor een dakdrager voor de dyane?
Ik zou graag een kano meenemen, maar op mijn huidige aanhangertje ( een erka uit 1968) mag ik hem niet meenemen,  dan zou hij zo'n 3 meter uitsteken..Ik heb ergens gelezen dat je tot 30 kilo op het dak mee mag nemen, en dan is de 5 meter lange kano ineens mogelijk :) .OP 2cv.nl heb ik eenproject gezien van iemand die een drager voor de eendjes maakt, maar die lijkt geen rubber onder het dak te hebben zoals wij wel hebben.
Wie weet er 1, of heeft een ontwerp..? Ik heb echt niets kunnen vinden online, en denk dat ik zelf een oude dakdrager moet verbouwen.
Ik ben benieuwd!
Alvast bedankt,Bart
« Laatst bewerkt op: 01-06-2023 10:38 door Bart »

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Dakdrager of imperiaal voor de dyane?
« Reactie #1 Gepost op: 02-06-2023 17:49 »
Toen ik mijn (eerste) Dyane had van 1975 (in 1979 overgenomen) zat er een imperiaal bij die destijds heel gewoon was. Vier pootjes met platgeslagen uiteinden die in de regengoot boven de portieren rustten. In de platgeslagen pootjes een gat waar bout  doorheen ging en die bout hield een soort grijpklemmetje vast wat net boven je portier aan de onderkant van de regengoot de zaak vastklemde als je bout met moer had aangetrokken. Daarmee trok je ook meestal de sierstrip kapot, maar ja, dat gaf toen niet want het was toch vooral een gebruiksauto die prima zonder sierstrip reed... Veel auto's hadden toen nog een regengoot, dus door de vier pootjes nog in de breedte te kunnen verstellen paste een imperiaal op veel auto's!
Ik heb er nooit meer eentje gezien sindsdien. Maar destijds hele kasten, bureau's en bedden mét matras vervoerd. Zeker meer dan 30 kilo!!  ;D ;) ???
Helaas geen foto's ervan.
Dyane: een wereldwonder

Offline Bart

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 51
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Utrecht
  • 6. Provincie: Utrecht
Re: Dakdrager of imperiaal voor de dyane?
« Reactie #2 Gepost op: 04-06-2023 10:11 »
Dank je wel Quintin, stom dat ik daar niet aan gedacht heb! op het 2cv forum kwam ik dit draadje tegen:
https://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=14657
plaatjes lijk ik niet te mogen plakken, vandaar even het hele draadje.

Ik ga op zoek naar" hele oude dakdragers":) Dank voor de tip..