Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Trekhaak  (gelezen 4902 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Celosse47

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
  • 1. Betalend lid DVN?: --
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Veelerveen
  • 6. Provincie: Groningen
Trekhaak
« Gepost op: 11-07-2020 06:15 »
Om de bruikbaarheid van onze Dyane te vergroten komt er ook een trekhaak onder. Voor een fietsendrager of voor het ongeremde "Bakkie" voor al die kleine transporten in de omgeving. Vroeger heb ik zelf weleens zoiets gemaakt.
Een stevige constructie waar de 2CV aan op te tillen was. Er zijn diverse trekhaken te koop op internet, nieuw en gebruikt. Allemaal zitten ze vast met de 8 boutjes M7 waar ook de achterbumpersteunen mee vast zitten, en soms een verlengstuk langs de chassisbalkjes of een stuk pijp naar voren wat ook aan een chassisbalkje vastzit. Dat bevestigen aan de flenzen van de chassisbalkjes met die M7 boutjes en de klemmoeren lijkt mij niet zo sterk.
Daarom ben ik van plan om deze M7 moertjes en plaatmoeren te vervangen door 8 bouten M8 met twee platen of een hele plaat bovenop in de kofferbak en om deze boutjes afstandsbusjes van 12mm stalen pijpjes. Een verlengstuk naar voren zou dan nog overwogen kunnen worden. Hierbij wat foto's van de trekhaak in aanmaak en van het gemonteerde resultaat, nog zonder achter bumper.
« Laatst bewerkt op: 11-07-2020 20:40 door Celosse47 »

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: Trekhaak
« Reactie #1 Gepost op: 14-07-2020 19:36 »
Ziet er super degelijk uit. :) Daar kun je volgens mij een tank mee rammen.

Offline Celosse47

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 37
  • 1. Betalend lid DVN?: --
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Veelerveen
  • 6. Provincie: Groningen
Re: Trekhaak
« Reactie #2 Gepost op: 14-07-2020 20:24 »
Ik overweeg nog wel om een stuk pijp naar voren eraan te maken die vast komt te zitten ter hoogte van de twee lekgaten in de kofferbodem met een plaat aan de bovenkant.