Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Lek kofferbak boven rubber  (gelezen 7637 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bart

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 51
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Utrecht
  • 6. Provincie: Utrecht
Lek kofferbak boven rubber
« Gepost op: 16-01-2023 11:04 »
Dag allemaal (en goed nieuw jaar als het nog mag ;) )Ik krijg mijn nieuwe rubber boven de kofferbakdeksel niet goed. Het oude rubber was aan het desintegreren, toen heb ik een nieuw rubber in zutphen besteld.
https://www.burton2cvparts.com/nl/exterieur/achterklep/achterkleprubber-dyane?qty=1

Ik had met met polyurethaan kit in de naar beneden buigende hoeken vast gezet, daar bleef hij niet uit zichzelf zitten. Het resultaat was dat hij nog steeds lekte, ik dacht dat het klemmen van het rubber genoeg zou afdichten. Niet dus. Toen ik het rubber verwijderde lijmde de kit vrijwel niet op het rubber, wel op de lak. ,..
Heeft iemand een tip hiervoor? Normaal zou ik rubber met contactlijm lijmen, maar als je wacht dat het spul (15 min) droog is, dan schuif je dat stukje rubber nooit meer in het gootje volgens mij.Als iemand en tip heeft voor het waterdicht verlijmen van het rubber, dan probeer ik dat eerst, anders misschien de volgende methode:


Dit kwam ik op een engelse site nog tegen:https://matts-soft-tops.co.uk/wp-content/uploads/2017/05/weather-strip-photo.jpg
https://matts-soft-tops.co.uk/wp-content/uploads/2017/05/Instructions-Fitting-Dyane-Weather-Strip.pdf

Instructions for Fitting Dyane Weather Strip1.Open the front of the roof and undo the side press studs to take the tension off the rooffabric.2.Remove the back of the roof from the tailgate hinge cross-member by undoing the twopress studs on the outside and three small screws on the inside of the cross-member.Lever the back of the roof off carefully, taking care not to bend it.3.Glue the top front edge of the weather strip to the underside of the roof like this (youmay find it easier if you remove the roof from the car to do this).4.Refix the back of the roof to the tailgate hinge cross-member. The weather strip canthen be positioned like this.TailgateThe rain will run off the roof into the gully and down the sides of the car instead of into yourboot.13 Lewis Road, Chichester, West Sussex PO


Groet Bart

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Lek kofferbak boven rubber
« Reactie #1 Gepost op: 16-01-2023 14:52 »
Ik heb hier geen tip over want geen ervaring mee. Wel heb ik zelf een fietsbinnenband onder de dakrand geplaatst, zodat de binnenband een klein stukje over de bovenrand van je achterklep hangt. Daarmee is in ieder geval vanaf dit punt 100 % waterdichtheid gegarandeerd! Zie dit topic:https://dyane.nl/index.php?topic=1151.msg5909#msg5909
Wel jammer dat je de rubberstrip niet in ons magazijn hebt besteld...
 
Dyane: een wereldwonder

Offline Bart

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 51
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Utrecht
  • 6. Provincie: Utrecht
Re: Lek kofferbak boven rubber
« Reactie #2 Gepost op: 16-01-2023 17:09 »
Dat zou wel eens een super oplossing kunnen zijn! Thanks!

Ik ga het normale rubber vastlijmen zo goed en kwaad als ik het voor elkaar krijg. Daarna ga ik de binnenband monteren. simpel een effectief :)
Groet Bart

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Lek kofferbak boven rubber
« Reactie #3 Gepost op: 02-02-2023 14:52 »
Dankzij Jo Damoiseaux heb ik de foto die ik wilde bijvoegen teruggevonden! Dank daarvoor Jo.
Deze foto maakt volgens mij duidelijk hoe je de fietsbinnenband moet monteren. Heel simpel, ziet er niet eens heel lelijk uit maar is wel gegarandeerd 100 % effectief! (mits je natuurlijk de binnenband van een normaal fietswiel neemt en niet van een superdun racefietswiel...)
Dyane: een wereldwonder