Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Inhouden boven 80km/h  (gelezen 937 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Celosse47

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 25
  • 1. Betalend lid DVN?: --
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Veelerveen
  • 6. Provincie: Groningen
Inhouden boven 80km/h
« Gepost op: 11-04-2022 09:19 »
Zoals sommigen al op Facebook gelezen en gezien hebben, rijdt Dyane niet zoals het hoort en zoals ik van vroeger gewend was. Een uitgebreide sleutelsessie bracht een bougie aan het licht waarvan de centrale electrode erg ver was weggebrand zodat die (rechter)kant nogal moeilijk vonkte.
Nieuwe bougies gemonteerd en carburateur schoongemaakt, wederom weer troep in de vlotterkamer. Proefrit ging prima tot op het 100km/h stuk van de provinciale weg. Inhouden en steeds langzamer rijden totdat Dyane op een uitwijkstrook tot stilstand kwam! Motorkap open, niets te zien of te ruiken. Ook geen oververhitting. Dyane startte ook weer zoals het hoort! Rustig naar huis gereden en vanmorgen wederom motorkap en carburateur open. Geen vuil, geen verstoppingen. Alle sproeiers schoon. Carburateur weer dicht en starten, goed lopen maar niet "lekker". Wel op toeren komen, tweede trap doet ook mee. Dan toch maar weer naar de ontsteking kijken en dan weet ik ook weer waarom een Eend gemakkelijker sleuteld zonder al dat plaatwerk voor de motor! Misschien toch die"moderne" benzine? Dyane glimt ondertussen onder de motorkap van alle nieuwe onderdelen. Is er ook een manier om de ventilateur te verwijderen zonder eerst al dat plaatwerk en steun voor de motor te hoeven verwijderen?

Offline Celosse47

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 25
  • 1. Betalend lid DVN?: --
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Veelerveen
  • 6. Provincie: Groningen
Re: Inhouden boven 80km/h
« Reactie #1 Gepost op: 12-04-2022 06:22 »
Gisteren gewoon weer opnieuw begonnen.

Carburateur is nu echt goed schoongemaakt, alle sproeiers doorgeblazen.

Contactpunten vernieuwd en goed afgesteld, nieuwe condensator en onverdachte bobine en bougiekabels gemonteerd.

Bougie's waren dus al nieuw.

Goed starten en draaien!

Proefrit op rustige wegen gemaakt.

Tot boven de 80km/h optrekken was mogelijk in de derde versnelling!

Topsnelheid was ruimboven 100 km/h!

(zo hoog in toeren rijden doe ik normaliter uiteraard niet!)

"Als u carburatieproblemen vermoedt, zoekt het probleem dan in de ontsteking" E.Bugatti!