Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: LED achterlichten: zeer verhelderend!  (gelezen 3024 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
LED achterlichten: zeer verhelderend!
« Gepost op: 01-12-2021 17:07 »
Zoals jullie wellicht hebben gelezen, zijn er sinds kort in ons magazijn LED achterlichten voor de Dyane te koop. Toen ik 11 november om half tien in het magazijn aankwam, zag ik ze gelijk liggen en ik riep gelijk: verkocht!
Waarop Menno en Marcel luid begonnen te lachen, omdat ze vooraf hadden besproken dat ik ze waarschijnlijk als eerste zou aanschaffen. Mijn Dyane is mijn enige auto en zoals het een modern mens betaamt, gebruik ik deze zo min mogelijk. Maar soms moet je dus toch in de regen, mist of sneeuw rijden omdat je er door wordt overvallen.
Tot nog toe vond ik de standaardverlichting maar zozo. Ik kreeg herhaaldelijk opmerkingen dat mijn lichten te zwak waren.
Wat al flink had geholpen is de lamp met dubbele gloeidraad waarvoor we in het magazijn aangepaste achterlampunits verkopen.
Maar nu met de LED achterlichten voel ik me eindelijk gezien op de weg (geen minderwaardigheidscomplex hoor: Dyane mag gezien worden en wordt ook echt opgemerkt, getuige de vele positieve reacties).
Ik doe nu niet veel meer onder voor de moderne auto's die met complete verblindende lichtbakken in neon kleuren (standaardachterlichten!!!) de blits maken.
Bijgaand een gif die ik maakte van een serie foto's waarbij de rechtse Dyane de standaardverlichting heeft en mijn linkse Dyane de show steelt met goed zichtbare verlichting. Om de gif in werking te zien met je er even op klikken in het bericht. Helaas ontbraken er een paar foto's waardoor het beeld niet helemaal gelukt is, maar het gaat om de intensiteit van de lampen!
Dyane: een wereldwonder

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Re: LED achterlichten: zeer verhelderend!
« Reactie #1 Gepost op: 01-12-2021 18:54 »
Is zeker een heel verschil Quinten. Als Menno ooit zoiets voor de Aca´s verkoopt dan ben ik er als de
kippen bij om ze gauw afhandig te maken en snel te plaatsen. Qua veiligheid is dit natuurlijk
helemaal super. Leuk gedaan ook dat ze knipperen als je erop klikt.