Hoi Charles,
Als ik je verhaal lees, wil je behoorlijk veel werk gaan uitvoeren, én je wilt tussendoor nog rijden; dat is lastig lijkt mij.
Qua uitlijning met het chassis zal het wel meevallen, MITS je het chassis en de koets goed fixeert door (onder)steunen & krikpunten. Een dwarsbalken of schoor (kruis) in je koets is ook aan te raden. En sowieso de diverse afmetingen(controle punten) opschrijven, zodat je altijd een referentie hebt om op terug te vallen. Want zodra je nieuw plaatwerk gaat installeren, zal je merken dat dit plaatwerk ook niet perfect past.
Ik zou het stuk onder je achterbank als eerste aanpakken; als je daar een stevige rechte doos hebt zitten, zal de C-stijl ook weer goed dragend worden. Vandaaruit kun je beslissen wat je als 2e aanpakt; de C-stijl & dorpel, of binnen spatschermen.
Daarna de bodemplaten; dat kan in situ, en je weet zeker dat ze uitgelijnd kunnen worden adhv je bestaande chassis. En als je al het gewenste plaatwerk vervangen hebt, kun je je chassis wissel zonder problemen uitvoeren.
Als je je koets eraf haalt, en het plaatwerk gaat vervangen, zal je gegarandeerd veel dwarsbalken en schoren moeten plaatsen, voordat de zaak scheef zakt en de deuren niet goed meer sluiten. En ja, ik verbaas mijzelf soms ook over joutub filmpjes, waarin ze een koets achteloos op zijn zijkant leggen (op een paar banden), en dan dingen gaan vervangen. Maar goed, dat is niet mijn stijl
Het werkt wel een stuk sneller en efficiënter om je koets los van het chassis te hebben; je kan overal veel beter bij! Zeker als je genoeg plek hebt om dit te doen. Daarnaast kan je in de 'verloren uurtjes' tegelijk ook je chassis onderdelen 'overzetten' naar de nieuwe.
Afijn, linksom of rechtsom, het is veel werk, veel arbeid & tijd, een lange adem dus. S6 en we horen graag de vorderingen.