Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Even voorstellen - Acadiane restauratie project Maastricht  (gelezen 3743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Harpert

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Maastricht
  • 6. Provincie: Limburg
Nu ik vrij recentelijk gepensioneerd ben, heb ik besloten een oude hobby uit mijn jonge jaren (importeren van Peugeot 203 en Traction Avant) weer op te pakken. Mijn oog viel op een Acadiane uit 1986.

Naar Maastricht gehaald, naar RDW gereden, geïmporteerd en nieuwe NL kenteken platen gekregen. Vervolgens de auto gestript om hem gefaseerd weer op te bouwen. Auto is nog volledig origineel en los van een paar roestplekken in dakrand en zijramen gaaf en "hard".
Fase 1. Motor revisie: Nieuwe ringen, inlaatkleppen vervangen, kleppen geslepen, carburateur gereviseerd, nieuwe (klassieke!) ontsteking. Echter, eind resultaat is nog niet volledig volgens verwachting helaas.
Fase 2. Zojuist begonnen met voorwiellagers te vervangen, chassis en assen prepareren voor antiroest behandeling om daarna de onderkant weer in elkaar te zetten.
Fase 3. Koets in orde maken. Roest verwijderen rond een klein deel bij de dakrand (boven achterdeur) en zijramen (krijg graag advies!). Daarna schuren, schuren, schuren. Grondlak en aflakken
Fase 4. Met mijn vrouw op vakantie naar het zonnige zuiden.

Maar vooralsnog noeste arbeid ! Wellicht kent iemand een Acadiane / 2CV techneut in (Zuid) Limburg waarmee ik kan sparren?

Kijk uit naar reacties, adviezen!
Hartelijke groet, Harpert
« Laatst bewerkt op: 26-01-2022 12:41 door Harpert »

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Even voorstellen - Acadiane restauratie project Maastricht
« Reactie #1 Gepost op: 26-01-2022 17:37 »
Van harte gefeliciteerd met je Acadiane. Heel veel plezier toegewenst en wijsheid en dat je er maar lang van mag genieten.

Groet,
Roel.