Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Alweer een hele hoop oude clubbladen online!  (gelezen 4307 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Alweer een hele hoop oude clubbladen online!
« Gepost op: 09-06-2021 15:10 »
Momenteel ben ik bezig om zoveel mogelijk van onze oude clubbladen die alleen op papier bestaan te digitaliseren. Ik heb van een flink aantal bladen nog de originele opgeplakte onderdelen van het blad, die dan later gestencild werden (weten de jonge leden wat dat is?).
In het magazijn zijn de papieren bladen altijd in te zien. Maar nu dus ook langzamerhand online! Veel plezier ermee. Uitsluitend voor betalende leden van onze vereniging in te zien!
Dyane: een wereldwonder

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Alweer een hele hoop oude clubbladen online!
« Reactie #1 Gepost op: 10-06-2021 22:29 »
Bewondering voor je werk Quinten. Hoe zeggen ze dat, o ja; goed bezig. Maar dat vind ik niet in verhouding voor het werk wat jij doet, uitstekend bezig is volgens mij de juiste opmerking.

Stencil, oh man, we worden oud. Stencil, carbonpapiertje, typekamers -waar ik het best wel leuk vond om even binnen te lopen, maar niet voor het "typewerk" enzo-, ik kwam laatst een neef van me tegen, die had een tweeling gekregen. Wat zeiden we vroeger ook alweer, heb je destijds een carbonpapiertje gebruikt bij de verwekking?

Ponskaarten en wat nog meer....O ja, Dyane, maar dat hoef je gelukkig niet uit te leggen.

Bedankt Quinten voor je inzet.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Alweer een hele hoop oude clubbladen online!
« Reactie #2 Gepost op: 10-06-2021 22:54 »
 ;D
Dyane: een wereldwonder

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Alweer een hele hoop oude clubbladen online!
« Reactie #3 Gepost op: 13-11-2021 21:11 »
Vandaag heb ik in het magazijn alle clubbladen bij elkaar gezocht. Het blijkt dat we er voor ons papieren archief nog een paar missen! Dat komt doordat er een tijdje is geweest dat we een keuze moesten maken ofwel 300 bladen bestellen voor prijs XX ofwel gelijk 500 voor een veel hogere prijs en dan zouden we juist weer bijna tweehonderd bladen overhouden...
Ik maak nog een lijstje van wat ik mis en dan doe ik nog eens een oproep of er wellicht iemand is bij wie de oude clubbladen in de weg staan (kan ik me niet voorstellen! ;D) en dan vraag ik of je ze voor ons papieren archief zou willen afstaan...
Ik heb afgelopen week thuis ook alle clubbladen die we op papier in ons bezit hebben gescand en op de website geplaatst. Daar ontbreken nog een paar recentere bladen, want daar had ik de bestanden niet meer van en die vraag ik natuurlijk ook nog op! Hopelijk is alles voor het eind van het jaar geregeld en kunnen jullie in de kerstvakantie 37 jaargangen lezen van ons prachtige clubblad!!
Dyane: een wereldwonder