Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Kofferbak slot vraagje (opgelost, nu 1 sleutel voor drie sloten)  (gelezen 4177 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bart

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 51
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Utrecht
  • 6. Provincie: Utrecht
Bij de Dyane die ik kocht zaten veel sleuteltjes... de voordeuren konden met 1 sleutel open, op de achterbak paste geen enkele sleutel. Ik heb bij Burton toen ik andere dingen bestelde, een setje van drie sloten besteld voor de dyane. ( en niet goed gekeken...)

De drie sloten zijn identiek van vorm, vierkant zoals de voordeursloten.
Mijn kofferbakslot is rond en daar krijg ik dat vierkante slotje niet in volgens mij ;)

Heeft iemand een idee hoe ik aan een kofferbakslot met sleutel kom, of anders aan een kofferbakslot waar ik dat vierkante slotje inkrijg? Online vind ik erg weinig info!
(behalve nog een tip van dit forum om een slangetje voor water afvoer te bevestigen..)

Alvast bedankt,
Bart
« Laatst bewerkt op: 11-06-2021 22:13 door Bart »

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Kofferbak slot vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 09-06-2021 14:04 »
Stuur even een mail naar info@dyane.nl met je vraag precies en geef aan of je een drukknop achterop je achterklep hebt of een draaiknop. Aanstaande zaterdag is magazijndag en als we het op voorraad hebben kan Menno het naar je opsturen! Maar je mag natuurlijk zelf ook langskomen. Ook dan moet je even een mail sturen en vermelden welk tijdvak je wilt komen.
Dyane: een wereldwonder

Offline Bart

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 51
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Utrecht
  • 6. Provincie: Utrecht
Re: Kofferbak slot vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 10-06-2021 10:04 »
Super, dank je wel Quinten,
Ik maak een mailtje.

Groet Bart

Offline Bart

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 51
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Utrecht
  • 6. Provincie: Utrecht
OPGELOST !! :D

Van Menno kreeg ik het volgende berichtje:
Hallo Bart,

als ik me niet vergis is de cilinder van het achterslot langer, en past de cilinder van een deur dus niet. Maar de cilindertjes uit de knop van het deurslot kan je er uit halen, dmv een boortje oid in het gaatje aan de zijkant. Het is een veerringetje wat je in moet duwen, dus vraagt enig priegelwerk. Wellicht dat anders een slotje van een 2cv werkt, die cilinders zijn langer.

Ik kan as zaterdag wel ns voor je kijken?
Maar helaas, een kant-en-klare oplossing heb ik niet, en 1 sleutel voor de 3 sloten helaas ook niet.



Ik heb van de drie nieuwe "vierkante" slotjes 1 cylinder eruit gehaald.
De cylinder van van het ronde drukslot heb ik er ook uitgehaald, en die is id langer, niet uitwisselbaar.

De plaatje die bewegen in de cylinder konden er met wat boor 1,5mm en priegelwerk wel uit.

De slotplaatjes uit het nieuwe slot zitten nu in mijn oude cylinder waar ik geen sleutel van had.
Ik heb nu weer 1 sleutel voor alle drie de deuren.


Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Kofferbak slot vraagje (opgelost, nu 1 sleutel voor drie sloten)
« Reactie #4 Gepost op: 11-06-2021 22:24 »
Heel leerzaam met de beschrijving en de foto's! Met vereende krachten (op afstand!) Opgelost en voortaan weet iedereen wat te doen.
Dyane: een wereldwonder