Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: chassis restauratie acadiane  (gelezen 10382 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Floriannevr

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
chassis restauratie acadiane
« Gepost op: 03-03-2021 10:42 »
Mijn acadiane (Truus) heeft wat liefde nodig met betrekking tot het chassis. Er zit nu groene verf over de originele witte lak. Hier en daar zie ik wat roestplekken. Vorig jaar zijn de draagbalken aan de onder kant onder handen genomen met nieuw laswerk waar roest zat. Ik ben van plan om de verf eraf te halen, kijken hoe het chassis erbij staat en de roest plekken aan te pakken. Daarna krijgt Truus een nieuwe lak. Dit is voor mij de eerste keer dat ik dit wil gaan doen dus ik zou graag om jullie adviezen willen vragen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken en misschien is er iemand die wil meewerken aan dit project.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: chassis restauratie acadiane
« Reactie #1 Gepost op: 05-03-2021 20:03 »
Beste Florianne,
Ik heb nu begrepen dat je ook je carrosserie wilt aanpakken. Groene verf verwijderen en kijken wat er aan roest onder vandaan komt.
Ik kan je hier niet mee helpen, omdat ik daar geen ervaring mee heb, behalve dan eindeloos roestplekken bijwerken op mijn eigen auto (maar dat is kaal schuren en primerlakken, grondlakken, netjes lakken en transparante lak (alles met kwast, anders kan ik niet).
Kijk vooral even op ons forum hoe Marcel zijn Acadiane heeft aangepakt. Voordat hij grondig te werk ging dachten wij allemaal dat aan zijn Aca heel weinig roest zou zitten, omdat Marcel altijd heel secuur zijn Aca droog houdt! Kijken zijn topic en huiver... https://dyane.nl/index.php?topic=54.0
Jij hoeft natuurlijk niet zo grondig te werk te gaan, maar je krijgt wel vast een indruk waar je op moet letten!
Veel succes Florianne en ik hoop dat veel ervaren Acadiane en Dyane liefhebbers Florianne wat willen ondersteunen omdat ze er nog niet veel ervaring in heeft maar wel heel leergierig is! Dus kom op met die tips, of stuur haar een persoonlijk bericht om even telefonisch of via videobellen contact te leggen!!
Dyane: een wereldwonder

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Re: chassis restauratie acadiane
« Reactie #2 Gepost op: 06-03-2021 01:19 »
Inderdaad, wat Quinten schrijft daar komt het wel op neer. Gewoon aan beginnen Florianne. En zeker
ook dat topic van Marcel bekijken, altijd leerzaam. Je zou ook de 13e maart naar de magazijndag
kunnen komen dan kan er naar gekeken worden van hoe en wat. Ik heb  (nog) niet echt roest gehad
aan mijn Aca maar die paar keer heb ik het zo kaal mogelijk geschuurd en daarna met Owatrol
behandeld. Daarna gewoon weer lak erop. Doe ik al jaren op mijn sleepboot en werkt goed.
Owatrol zet de eventuele roest om in een verfbare grondlaag. Misschien dan tot de 13e.

Offline Floriannevr

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Re: chassis restauratie acadiane
« Reactie #3 Gepost op: 06-03-2021 09:19 »
Dankjewel Quiten en Acatoon voor de reacties.
Ik heb het forum van Marcel gelezen. Prachtig verhaal en goed te volgen met alle plaatjes :)
Ik zit midden in een verhuizing dus ik weet nog niet zeker of ik de 13de bij het magazijn kan zijn.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: chassis restauratie acadiane
« Reactie #4 Gepost op: 06-03-2021 09:28 »
Mocht je langs willen komen, Florianne, vergeet niet om dan te mailen naar info@dyane.nl om een tijdstip af te spreken! Van harte welkom...
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: chassis restauratie acadiane
« Reactie #5 Gepost op: 12-03-2021 11:44 »
Hoi Florian,
Ik kan je wel een keer informatie geven mbt waar je moet kijken/zoeken voor roest bij een Aca(Dyane) chassis.
Het aanpakken van de verf klus is niet heel spannend; gewoon veel werk verzetten (als je het zelf doet).
S6 met verhuizen iig & we zien je graag een keer in het magazijn.
Groeten; Marcel.

Offline Floriannevr

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
  • 1. Betalend lid DVN?: Nee
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Eindhoven
  • 6. Provincie: Noord-Brabant
Re: chassis restauratie acadiane
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2021 10:31 »
Hoi Marcel,

Fijn dat je me wilt helpen. Komende magazijndag ben ik in het magazijn samen met Toon om wat reparaties te doen. Zie ik je daar?