De carburateur is vandaag aangekomen. 18 euro inklaringskosten betaald (De Chinese verzender had slechts 30 dollar als waarde opgegeven)
Natuurlijk direct gemonteerd. Bij een van de vier moeren (achterzijde, luchtfilterzijde - zie mijn laatste foto) was het aandraaien onverwachts veel lastiger dan bij de oude carburateur vanwege een verdikking in de carburateur midden tussen de twee bouten. Bijna niet te doen, ook niet met een speciaal smal 12 sleuteltje. Met een paar extra ringetjes kon ik hem voldoende strak aandraaien.
Bij de eerste poging om te starten geen succes. Verzopen en accu halfleeg. Het bleek dat de co stelschroef 8 volledige draaien uitgedraaid was (niet door mij, fabrieksaf). Na deze op 2 draaien uit gezet te hebben lukte het starten wel.
Daarna enorm veel toeren; bleek het halve maantje van de gaskabel klem te zitten door een plastic kapje van een stelschroefje die ik op mijn oude carb niet eens had. Na het afwippen van dat kapje werkte dat ook weer soepel
Stationair loopt die nu goed.
Morgen een proefritje.
Zie de foto's hieronder [alleen te zien als je bent ingelogd in het forum denk ik]