Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Vandaag 2x de ANWB gehad tijdens een ritje. Help weet niet wat het is  (gelezen 4046 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pearlenbacher

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 35
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: SAS VAN GENT
  • 6. Provincie: ZEELAND
Vanmorgen wou de Dyane niet aanslaan zelf niet met het starten zoals het hoort. Wat me opviel is dat er wat brandstof lekte, maar dit kan misschien van het vele starten zijn. Anwb heeft hem met zijn accubooster gestart en hij liep. Hij heeft een tijd stationair lopen draaiene en liep gewoon goed, tot het ogenblik van vertrek.
Daarna heel raar lopen, knallen , inhouden en uiteindelijk weer uitgevallen. Ik denk een brandstofprobleem maar met het knallen dacht hij ontsteking, maar kan het ook niet zijn dat hij te weinig of te veel krijgt en dan in 1x ontbrand?  Hij heeft de dyane hoog in de toeren gezet en de choke iets open en zo ben ik thuis gekomen, na een spannende rit.  Ik heb een elektronische ontsteking die eigenlijk altijd goed heeft gelopen het afgelopen jaar. Wat is er aan de hand? Bedankt voor de hulp

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Zo van een afstand is het lastig oordelen maar ik zou eerst de carburateur openmaken
en eens kijken of alles schoon is. Zoniet, dan eerst uitbaggeren. Kijk of de aanvoer
naar de carburateur voldoende is en of je brandstoffilter(s) schoon zijn.Als dat
allemaal ok is dan pas de ontsteking controleren. Ervan uit gaande dat de rest allemaal
ok is zou ik het zo doen.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Hoi Jeroen,
Had jij vorig jaar zomer ook al niet soortgelijke problemen? Wat heb je in de tussentijd gedaan / verandert?

Offline Pearlenbacher

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 35
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: SAS VAN GENT
  • 6. Provincie: ZEELAND
Ik had vorig jaar problemen met de ontsteking toen had ik vragen over 123 maar dat heeft ruim 3500 km goed gewerkt

Offline Nico

  • DVN leden
  • Jr. Member
  • *
  • Berichten: 71
  • Dyane, plaisir toujours
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Zevenaar
  • 6. Provincie: Gelderland
Hallo, mochten de handelingen van Toon niets opleveren, dan zou ik toch naar de ontsteking kijken. Het lekken van de benzine is onmiskenbaar het gevolg van het vele starten (je verzuipt 'm dan) Knallen is echter iets van de ontsteking. Toen je 1-2-3 monteerde heb je toen ook een elektronische spanningsregelaar gemonteerd? Dat wordt namelijk wel aangeraden.