Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Het Virus  (gelezen 10034 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Het Virus
« Gepost op: 22-03-2020 19:09 »
Een raar fenomeen. Terwijl we altijd zo alert zijn op het "roestvirus" wat onze Dyane's en Acadiane's kunnen - nou ja -overkomen, zijn wij nu als mens de zwakke schakel. De wereld staat bol en vol over het Coranvirus, en laten we dit vooral niet onderschatten.
Begrijpelijk dat vele  evenementen worden afgelast. We kunnen in deze tijd niet voorzichtig genoeg zijn. En daar zullen we voorlopig mee moeten dealen. Persoonlijk ben ik wat dit alles betreft van mening dat de mens wikt, maar God beschikt.

Ik ben ervan overtuigd dat in deze tijd, hoewel moeilijk ook - problemen met werk, gezondheid en noem maar op wat nog meer -, we allemaal even worden terug geplaatst op eenvoud en rust, ondanks alle zorgen.

Inmiddels worden vele zolders opgeruimd, schuren weer in orde gebracht, de tuin komt weer tot leven met alle gevolgen van dien.
En dat zijn werkzaamheden die op een gegeven moment "klaar" zijn,
gelukkig.
Maar al die werkzaamheden, verplicht of niet, houden op zodra het gedaan is. En dan?

Bij ons ook. Dan trek ik me terug naar eenvoud en rust, de restauratie van mijn Aca en wat daarna volgt met mijn Dyane en nog een project. Uiteraard in overleg met mijn echtgenote. Want hoewel we worden opgeroepen om anderhalve meter afstand te houden, moet ik bekennen dat dit bij ons meestal niet altijd lukt. Dan uiteindelijk toch maar naar de garage.

Wanneer onze leden werk hebben en kunnen blijven doen, wens ik hen allen vreugde daarin toe. Maar zij die getroffen zijn door de gevolgen van het virus, tijdelijk geen werk of misschien erger, sterkte en alles wat nodig is.

Misschien is het ook een tijd om te kijken naar onze medeleden. Een Dyane die het niet meer wil doen en al kuchend en knallend de "banden" in het zand zet, de vragen van het oplossen van een of het probleem, een bemoedigend woord, meedenken enzovoort. Misschien hebben we er nu wat meer tijd voor.

Hoe denken jullie daarover? Lucht je hart en laat het weten.
Een ieder wens ik van harte het beste.


Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Het Virus
« Reactie #1 Gepost op: 03-05-2020 22:52 »
Beste leden,

hoe gaat het nu met ons allen?
Geen taal of teken gehoord, dat betekent een perfecte "lok down" de afgelopen tijd. Van harte hoop ik dat al onze leden, aanverwante familieleden en vrienden en bekenden enzomeer, bewaard zijn gebleven van het virus en alle andere ellendige ziektes.
En zij die getroffen zijn alsnog of toch, ik wens jullie het beste toe en beterschap. En houd moed.
Dat is mooi en gemakkelijk, zoiets te mogen schrijven, terwijl je zelf tot nog toe bent ge-vrijwaart van deze ellende, ook als je partner - even vrij vertaald -, en kinderen en verdere nazaten
ook gezond mogen blijven.
Wie had dit gedacht, gemaakte plannen en voornemens, zo van de ene dag op de andere zien te vervliegen.
Werkzaamheden buitenhuis vallen stil, zorgen over het verder gaan van werk en noem maar op, ach, hoewel we het vaak horen op het nieuws en andere media, dat overkomt mij toch niet, denk je dan.

Het lijkt me goed om als leden van deze vereniging toch maar eens het hart te luchten en te laten weten hoe het vergaat. Ter bemoediging of wellicht het even afblazen van stoom; gooi het er uit.

Met grote belangstelling kijk ik uit naar jullie reacties.

Met een gemeende groet altegader,

Roel van de Wal.




Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Het Virus
« Reactie #2 Gepost op: 04-05-2020 17:20 »
Ik zal hierop reageren. Ik vraag immers namens de Dyane Vereniging heel vaak aan de leden om te reageren: op facebook, in het forum en/of in het blad.
Aangezien ik vorig jaar met heel vroeg pensioen gegaan ben, hoef ik me niet meer om werk te bekommeren. Ik vermaak me uitstekend met wandelen in de stad (pak melk in Oost en yoghurt in West...   ;)). Normaliter vier keer per week yoga op yagaschool. Nu wel vijf keer online yoga. Voor mij is de enige verandering dat ik mijn familie en vrienden niet meer life zie. Dat is (zoals voor iedereen!) niet leuk. Maar ik kies daar zelf voor omdat ik tot de zog. risicogroep behoor. Gelukkig begrijpt iedereen dat. En nooit gedacht dat videobellen ook leuk kan zijn... 
Ik mis de maandelijkse magazijndagen heel erg. Ik mis de gezelligheid, de nieuwe inzichten en alles wat ik technisch kan leren. En natuurlijk het bakken voor bij de koffie. Ik bak nu vooral brood voor onszelf, want altijd taart eten is niet gezond.
Ik voel me bevoorrecht, dat er voor mij heel weinig verandert. Maar tegelijk besef ik dat dit voor heel veel andere mensen wel degelijk het geval is. En die wens ik daar veel sterkte en/of veel succes mee, want van dat alles kan iedereen wel iets gebruiken in deze tijden.
Dyane: een wereldwonder

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Re: Het Virus
« Reactie #3 Gepost op: 04-05-2020 18:47 »
Dit is gewoon een nare tijd voor ons mensen.Wat mij persoonlijk betreft, voor mij valt het tot nu
toe mee. Ik werk en heb dus inkomen, da´s wel fijn natuurlijk. Zeker in vergelijking met anderen die
alles in duigen zien vallen. Eerst had ik zoiets van, waarom moet ik doorwerken terwijl veel mensen
thuis mogen blijven? Maar ik besefte steeds meer dat ik eigenlijk bof dat ik kan werken, en nog steeds
gezond ben. Voor de rest, alles gaat bij mij z´n gangetje. Beetje klussen aan de boot en ook de Aca. Die
laatste staat te popelen om weer naar het magazijn te mogen. Hopelijk in juni dan. Sterkte allemaal
en tot snel ziens.

Offline Dirk D

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Delfgauw
  • 6. Provincie: Z-H
Re: Het Virus
« Reactie #4 Gepost op: 04-05-2020 22:15 »
In deze tijden ben ik heel blij dat ik een hobby heb waar ik afleiding in kan vinden! Met 3 Aca’s, een bestel- en een gewone eend is er werk genoeg. Ik heb vandaag trouwens het Acadiane campertje verkocht aan een stel jonge mensen. Leuk om te zien hoe enthousiast zij zijn met die oude Citroëns! Ze hebben al een gele 2cv Special zdz uit 1976. Apart om zo’n verkoop op 1,5 meter te doen. Maar gelukkig met een beetje geduld en gezond verstand lukt dat prima.
Ik zal ze wijzen op onze gezellige vereniging.

Speciale dag vandaag, dodenherdenking. Dat leidt tot vergelijkingen tussen de oorlog en de huidige tijd viel mij vandaag op. Dat geeft wel aan wat zo’n virus met ons doet.

Het virus heeft mij en mijn dierbaren niet geraakt, ik hoop en doe er alles aan dat zo te houden. De impact als het virus wel toe slaat is enorm.

Ik vind dat wij in Nederland goed omgaan met de onzekerheid die dit allemaal met zich meebrengt. En natuurlijk gaat er ook van alles mis. Maar in vergelijking met andere landen doen wij het over het algemeen best goed.

Het beste allemaal!

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Het Virus
« Reactie #5 Gepost op: 05-05-2020 23:22 »
Quinten, een mooi brood.
Volgens mij heb jij echt bakkerstalent, was dat misschien jouw beroep?
Wij hebben ook heel lang zelf brood gebakken, tja, mijn vrouw is er een van natuurvoeding, gezondheid, is homeopaat, - geen slecht woord hoor, maar je begrijpt dat wel hoop ik.
Het kwam voor, op een dag was er bij ons geen brood gebakken, derhalve toog ik naar de bakker om de hoek en vroeg daar om een volkoren tarwe.
"jullie bakken toch zelf brood", zei de beste man met een argwanend oog op mij gericht. Ik dreigden enigszins door de grond te gaan, vol schaamte. Gelukkig waren er vele klanten in de zaak. Ik wist me te herpakken en zei toen vol vier en vlam: "Dat klopt meneer de bakker, alleen, onze hond vreet dat niet meer".

Wordt vervolgd.



Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: Het Virus
« Reactie #6 Gepost op: 06-05-2020 08:41 »
Dyane: een wereldwonder

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Het Virus
« Reactie #7 Gepost op: 10-10-2020 23:28 »
Hoi vriendleden,

het gaat weer de verkeerde kant op, althans zo is mijn indruk een beetje als ik de berichten lees. In 2019 waren wij in de herfstvakantie voor de 47e keer weer in Tignale, Gardameer westoever, 600m boven het meer in de bergen, en besloten daar ons 40 jarig huwelijk  te vieren samen met onze kinderen in oktober 2020 bungalows geboekt.
Persoonlijk vind ik dit een hele prestatie (niet het boeken van 4 bungalows) althans voor mijn vrouw, ik zelf heb niet zoveel moeite met "me eigen", die 40 jaar getrouwd zijn bedoel ik dus......

Helaas, alles geboekt, afgelopen donderdag nog de benodigde vignetten voor Oostenrijk gehaald bij de ANWB en gelijk gekeken of het allemaal nog kon, leek in orde, maar ik was nog niet thuis of het bericht kwam dat we voor Italie een negatieve Covid verklaring moesten hebben. En wie weet wat er nog meer komt, dus in overleg met de kinderen en de verhuurders de zaak gecanceld.

Tja en dan. De besmettingen lopen weer op, wat gaat het worden de komende tijd.
Ik wens jullie allen dat het "virus" voorbij gaat. Gezondheid blijven behouden en wijs zijn.

Laat weten hoe het gaat, wellicht komt er nu weer een tijd om de
D & A weer te vertroetelen in virus vrije ruimte.

Succes allen en let op.

Nog een laatste; bijna een blauw oog opgelopen..!! ....

Ik zei tijdens het ontbijt tegen mijn vrouw dat het allemaal niet meevalt met de regels van en voor het coronagedoe. Nee, dat kon ze beamen. Toen dacht ik een geintje te maken en zei dat het tegenwoordig niet meer zo eenvoudig is om met fatsoenlijk gedrag en lekkere meid te betasten zonder daarbij enig letsel op te lopen, zowel lichamelijk of als door een besmetting....!

Geliefde leden, het ga jullie goed en wees wijs.

Roel

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Re: Het Virus
« Reactie #8 Gepost op: 11-10-2020 08:44 »
Da´s balen Roel dat je niet naar Italie kunt met de familie. Het is wel een wijs besluit
maar niet leuk. Dit hele gedoe is niet leuk maar we hebben er mee te maken. Het belangrijkste
is dat we gezond blijven en als het ooit over is dat we dan weer lekker overal heen kunnen.
We kunnen beter optimistisch blijven en vooruit kijken. Zo is mijn Aca weer goedgekeurd voor
twee jaar en heb ik me van de week aangemeld voor de wereldmeeting in Zwitserland volgend jaar.
Afwachten natuurlijk of het doorgaat maar als je niets doet is het ook niet goed. Je moet toch
iets hebben om naar uit te zien.
Over die lekkere meid gesproken, als ik jou was zou ik daar thuis maar niet meer over praten.
Dat kun je beter tijdens een magazijndag doen. Daar is het veilig. Een blauw oog is ook niets.
Blijf gezond allen en tot een andere keer.

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: Het Virus
« Reactie #9 Gepost op: 13-10-2020 21:08 »
Hoi Roel, dat is inderdaad balen als een stekker.
Maar 47 keer naar Tignale ???? Lieve hemel, dat is nogal wat. Wij zijn er zo'n 4 jaar geleden voor de eerste keer geweest.
Super mooi gebied. Enig nadeel vonden we dat je iedere keer weer door die lange tunnel moet om je naar het noorden of zuiden te verplaatsen. Moed houden en wachten tot zich de gelegenheid weer voordoet.

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Het Virus
« Reactie #10 Gepost op: 13-10-2020 22:39 »
Ha Jo,

ja het is wel veel, menig herfstvakantie daar. Mijnouder kochten daar in 1973 een bungalow, zodoende. Echter na het overlijden van mijn ouders heb ik het doorgezet om te verkopen, ik was de enige die altijd aan het werk was daar, mijn broers en zussen waren/zijn meer van het zitten. Maar het is een heerlijk wandel oord, in het verleden vaak met mijn Dyane daar geweest. Altijd een heerlijke onderneming. En die tunnels, het went wel.
Dank voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Roel.

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Het Virus
« Reactie #11 Gepost op: 30-10-2020 23:11 »
in de hoop dat het zou verdwijnen, helaas, het virus laat ons niet met rust. Corona, wie had het gedacht. Vroeger was er een Toyota Corona, bier van het merk Corona, .... en nu het virus van...
Dan denk ik wel graag eens terug aan de hele lange tijd voor het virus er was of kwam, en wie weet wat we toen allemaal binnen kregen.
Over binnen krijgen, wij hebben het geluk van kinderen, 1 dochter en 2 zoons. Nu allemaal getrouwd en voorzien van kinderen en dan weet je als oudere wel wat ze te wachten staat.

Ik moest er vandaag even aan denken, onze dochter ging geneeskunde studeren in Maastricht en kwam daar naar haar zeggen een leuke jongen tegen. Eerlijk gezegd, dan gaan mijn haren een beetje overeind staan, maar ik moet me daar maar in berusten.
En op een goede zondag kwam ze met haar "vriend" in een Citroen BX, die ik voor haar had gekocht, zodat ze daar in dat wilde zuiden zich veilig kon vervoeren, bij ons aan.
Ik zal niet al te uitgebreid over die dag praten, het is toch je dochter, nietwaar?
Om mijn twijfels een beetje te bevestigen vroeg ik aan haar "vriend" of hij het leuk zou vinden om een rondje te maken door de omgeving met mijn Dyane. De prutser had nog nooit van een Dyane gehoord en keek met argusogen naar een mijner geliefde auto's.
Een ritje, nou ja moet dat? Maar natuurlijk vriend zei ik tegen hem met stroop op mijn mond alsof ik de heilige Citro was.
Hij stapte in mijn auto, het voelde als een beetje heilige schennis, en daar gingen we door St Michielsgestel en omstreken.
De bochten nam ik zonder snelheid te verminderen - wat een heerlijke auto - en een klein kwartiertje later de laatste bocht, haaks van de straat de oprit op zonder snelheid te verminderen en op het laatste moment vlak voor de fietsenschuur tot stilstand te komen. Ik heb heel erg genoten, die gast niet. Zag een beetje bleek enzo.
Laat in de avond belde onze dochter mij op. Haar - inmiddels ex vriendje - zag het toch niet zitten met haar.
Ik heb die avond mijn Dyane - en uiteraard ook mijn lieve vrouw, nadien, - de eerste een knuffel gegeven en de tweede, dat is verder niet van belang voor de lezers.

O ja, onze dochter heeft een "betere" gast gevonden, helaas heb ik die niet aan die steekproef kunnen laten ondergaan, maar hij deugd wel. En is inmiddels ook een beetje van de Citroen, dat stelt gerust.

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Re: Het Virus
« Reactie #12 Gepost op: 31-10-2020 07:40 »
Leuk verhaal Roel, ik heb wel zitten lachen. Tijdens het eerste deel dacht ik
waar gaat ie nu weer over zemelen. Maar gelukkig las ik vrij kort daarna  het
woord Citroen en BX. Zulke sjappies kun je het beste inderdaad meenemen in een
Dyane en dan komt het wel goed. Ik denk dat je zoiets niet met een Aca moet
doen. Een Dyane ligt wel beter op de weg. Konden we dit ook maar met dat
vervelende virus doen, even schudden in de Dyane en weg ermee. Ik heb zelf
niet zo´n lange Citroen historie als jij Roel, nog maar sinds februari 2013.

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Re: Het Virus
« Reactie #13 Gepost op: 04-11-2020 19:15 »
Vandaag heeft het virus ervoor gezorgd dat de magazijndag dus niet doorgaat.
Balen dus weer. Laten we hopen dat het in december wel doorgaat. Wat een jaar
dit zeg. Zoveel door onze neus geboord en het houdt niet op zo lijkt het.
Vandaag is ook bekend gemaakt dat de sleepbootdagen in Vianen volgend jaar met
Hemelvaart ook niet doorgaan, Zover vooruit en dan toch nu deze beslissing.
Dan focus ik me maar op de wereldmeeting in Zwitserland eind juli 2021. Daar heb
ik veel zin in, lekker rondtuffen ernaartoe en terug. En het evenement zelf na-
tuurlijk. We gaan het zien.....

Offline Roel van de Wal

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 115
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Re: Het Virus
« Reactie #14 Gepost op: 13-11-2020 17:54 »
Ja Acatoon, het zit niet zo erg mee, sterker nog, het zit wel zo wat erg tegen.

Maar laat je de moed niet ontnemen. Want wanneer je heerlijk rond rijd in je Acadiane en de schuifjes en ramen een beetje dicht houd en geen "vreemden" mee aan boord neemt, dan heb je minste kans op besmetting. Het enige virus wat je bij je hebt is het Aca-Virus en ik ben ervan overtuigd dat dit het minst bezwaarlijke virus is. Hoewel.........

Sterkte allemaal, o ja, nog een kleine 14 dagen op de weg genieten en dan krijg je van de overheid 3 maanden de tijd om je geliefde object bij te werken.

Hé, dat is toch een opsteker, of niet soms.

Met positieve groet..