Dyane Vereniging Nederland

Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Het Virus  (gelezen 1390 keer)

Offline Roel van de Wal

• DVN leden
  • Newbie
  • *
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Beide
  • 5. Woonplaats: St. Michielsgestel
  • 6. Provincie: NB
Het Virus
« Gepost op: 22-03-2020 19:09 »
Een raar fenomeen. Terwijl we altijd zo alert zijn op het "roestvirus" wat onze Dyane's en Acadiane's kunnen - nou ja -overkomen, zijn wij nu als mens de zwakke schakel. De wereld staat bol en vol over het Coranvirus, en laten we dit vooral niet onderschatten.
Begrijpelijk dat vele  evenementen worden afgelast. We kunnen in deze tijd niet voorzichtig genoeg zijn. En daar zullen we voorlopig mee moeten dealen. Persoonlijk ben ik wat dit alles betreft van mening dat de mens wikt, maar God beschikt.

Ik ben ervan overtuigd dat in deze tijd, hoewel moeilijk ook - problemen met werk, gezondheid en noem maar op wat nog meer -, we allemaal even worden terug geplaatst op eenvoud en rust, ondanks alle zorgen.

Inmiddels worden vele zolders opgeruimd, schuren weer in orde gebracht, de tuin komt weer tot leven met alle gevolgen van dien.
En dat zijn werkzaamheden die op een gegeven moment "klaar" zijn,
gelukkig.
Maar al die werkzaamheden, verplicht of niet, houden op zodra het gedaan is. En dan?

Bij ons ook. Dan trek ik me terug naar eenvoud en rust, de restauratie van mijn Aca en wat daarna volgt met mijn Dyane en nog een project. Uiteraard in overleg met mijn echtgenote. Want hoewel we worden opgeroepen om anderhalve meter afstand te houden, moet ik bekennen dat dit bij ons meestal niet altijd lukt. Dan uiteindelijk toch maar naar de garage.

Wanneer onze leden werk hebben en kunnen blijven doen, wens ik hen allen vreugde daarin toe. Maar zij die getroffen zijn door de gevolgen van het virus, tijdelijk geen werk of misschien erger, sterkte en alles wat nodig is.

Misschien is het ook een tijd om te kijken naar onze medeleden. Een Dyane die het niet meer wil doen en al kuchend en knallend de "banden" in het zand zet, de vragen van het oplossen van een of het probleem, een bemoedigend woord, meedenken enzovoort. Misschien hebben we er nu wat meer tijd voor.

Hoe denken jullie daarover? Lucht je hart en laat het weten.
Een ieder wens ik van harte het beste.

Offline Roel van de Wal

• DVN leden
  • Newbie
  • *
Re: Het Virus
« Reactie #1 Gepost op: 03-05-2020 22:52 »
Beste leden,

hoe gaat het nu met ons allen?
Geen taal of teken gehoord, dat betekent een perfecte "lok down" de afgelopen tijd. Van harte hoop ik dat al onze leden, aanverwante familieleden en vrienden en bekenden enzomeer, bewaard zijn gebleven van het virus en alle andere ellendige ziektes.
En zij die getroffen zijn alsnog of toch, ik wens jullie het beste toe en beterschap. En houd moed.
Dat is mooi en gemakkelijk, zoiets te mogen schrijven, terwijl je zelf tot nog toe bent ge-vrijwaart van deze ellende, ook als je partner - even vrij vertaald -, en kinderen en verdere nazaten
ook gezond mogen blijven.
Wie had dit gedacht, gemaakte plannen en voornemens, zo van de ene dag op de andere zien te vervliegen.
Werkzaamheden buitenhuis vallen stil, zorgen over het verder gaan van werk en noem maar op, ach, hoewel we het vaak horen op het nieuws en andere media, dat overkomt mij toch niet, denk je dan.

Het lijkt me goed om als leden van deze vereniging toch maar eens het hart te luchten en te laten weten hoe het vergaat. Ter bemoediging of wellicht het even afblazen van stoom; gooi het er uit.

Met grote belangstelling kijk ik uit naar jullie reacties.

Met een gemeende groet altegader,

Roel van de Wal.

Offline Quinten

• DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
« Reactie #2 Gepost op: 04-05-2020 17:20 »
Ik zal hierop reageren. Ik vraag immers namens de Dyane Vereniging heel vaak aan de leden om te reageren: op facebook, in het forum en/of in het blad.
Aangezien ik vorig jaar met heel vroeg pensioen gegaan ben, hoef ik me niet meer om werk te bekommeren. Ik vermaak me uitstekend met wandelen in de stad (pak melk in Oost en yoghurt in West...   ;)). Normaliter vier keer per week yoga op yagaschool. Nu wel vijf keer online yoga. Voor mij is de enige verandering dat ik mijn familie en vrienden niet meer life zie. Dat is (zoals voor iedereen!) niet leuk. Maar ik kies daar zelf voor omdat ik tot de zog. risicogroep behoor. Gelukkig begrijpt iedereen dat. En nooit gedacht dat videobellen ook leuk kan zijn... 
Ik mis de maandelijkse magazijndagen heel erg. Ik mis de gezelligheid, de nieuwe inzichten en alles wat ik technisch kan leren. En natuurlijk het bakken voor bij de koffie. Ik bak nu vooral brood voor onszelf, want altijd taart eten is niet gezond.
Ik voel me bevoorrecht, dat er voor mij heel weinig verandert. Maar tegelijk besef ik dat dit voor heel veel andere mensen wel degelijk het geval is. En die wens ik daar veel sterkte en/of veel succes mee, want van dat alles kan iedereen wel iets gebruiken in deze tijden.
Dyane: een wereldwonder

Offline Acatoon

• DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Aca rijden, a way of life.
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
« Reactie #3 Gepost op: 04-05-2020 18:47 »
Dit is gewoon een nare tijd voor ons mensen.Wat mij persoonlijk betreft, voor mij valt het tot nu
toe mee. Ik werk en heb dus inkomen, da´s wel fijn natuurlijk. Zeker in vergelijking met anderen die
alles in duigen zien vallen. Eerst had ik zoiets van, waarom moet ik doorwerken terwijl veel mensen
thuis mogen blijven? Maar ik besefte steeds meer dat ik eigenlijk bof dat ik kan werken, en nog steeds
gezond ben. Voor de rest, alles gaat bij mij z´n gangetje. Beetje klussen aan de boot en ook de Aca. Die
laatste staat te popelen om weer naar het magazijn te mogen. Hopelijk in juni dan. Sterkte allemaal
en tot snel ziens.

Offline Dirk D

• Newbie
  • *
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Delfgauw
  • 6. Provincie: Z-H
« Reactie #4 Gepost op: 04-05-2020 22:15 »
In deze tijden ben ik heel blij dat ik een hobby heb waar ik afleiding in kan vinden! Met 3 Aca’s, een bestel- en een gewone eend is er werk genoeg. Ik heb vandaag trouwens het Acadiane campertje verkocht aan een stel jonge mensen. Leuk om te zien hoe enthousiast zij zijn met die oude Citroëns! Ze hebben al een gele 2cv Special zdz uit 1976. Apart om zo’n verkoop op 1,5 meter te doen. Maar gelukkig met een beetje geduld en gezond verstand lukt dat prima.
Ik zal ze wijzen op onze gezellige vereniging.

Speciale dag vandaag, dodenherdenking. Dat leidt tot vergelijkingen tussen de oorlog en de huidige tijd viel mij vandaag op. Dat geeft wel aan wat zo’n virus met ons doet.

Het virus heeft mij en mijn dierbaren niet geraakt, ik hoop en doe er alles aan dat zo te houden. De impact als het virus wel toe slaat is enorm.

Ik vind dat wij in Nederland goed omgaan met de onzekerheid die dit allemaal met zich meebrengt. En natuurlijk gaat er ook van alles mis. Maar in vergelijking met andere landen doen wij het over het algemeen best goed.

Het beste allemaal!

Offline Roel van de Wal

• DVN leden
  • Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 05-05-2020 23:22 »
Quinten, een mooi brood.
Volgens mij heb jij echt bakkerstalent, was dat misschien jouw beroep?
Wij hebben ook heel lang zelf brood gebakken, tja, mijn vrouw is er een van natuurvoeding, gezondheid, is homeopaat, - geen slecht woord hoor, maar je begrijpt dat wel hoop ik.
Het kwam voor, op een dag was er bij ons geen brood gebakken, derhalve toog ik naar de bakker om de hoek en vroeg daar om een volkoren tarwe.
"jullie bakken toch zelf brood", zei de beste man met een argwanend oog op mij gericht. Ik dreigden enigszins door de grond te gaan, vol schaamte. Gelukkig waren er vele klanten in de zaak. Ik wist me te herpakken en zei toen vol vier en vlam: "Dat klopt meneer de bakker, alleen, onze hond vreet dat niet meer".

Wordt vervolgd.

Offline Quinten

• DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
« Reactie #6 Gepost op: 06-05-2020 08:41 »
Dyane: een wereldwonder