in de hoop dat het zou verdwijnen, helaas, het virus laat ons niet met rust. Corona, wie had het gedacht. Vroeger was er een Toyota Corona, bier van het merk Corona, .... en nu het virus van...
Dan denk ik wel graag eens terug aan de hele lange tijd voor het virus er was of kwam, en wie weet wat we toen allemaal binnen kregen.
Over binnen krijgen, wij hebben het geluk van kinderen, 1 dochter en 2 zoons. Nu allemaal getrouwd en voorzien van kinderen en dan weet je als oudere wel wat ze te wachten staat.
Ik moest er vandaag even aan denken, onze dochter ging geneeskunde studeren in Maastricht en kwam daar naar haar zeggen een leuke jongen tegen. Eerlijk gezegd, dan gaan mijn haren een beetje overeind staan, maar ik moet me daar maar in berusten.
En op een goede zondag kwam ze met haar "vriend" in een Citroen BX, die ik voor haar had gekocht, zodat ze daar in dat wilde zuiden zich veilig kon vervoeren, bij ons aan.
Ik zal niet al te uitgebreid over die dag praten, het is toch je dochter, nietwaar?
Om mijn twijfels een beetje te bevestigen vroeg ik aan haar "vriend" of hij het leuk zou vinden om een rondje te maken door de omgeving met mijn Dyane. De prutser had nog nooit van een Dyane gehoord en keek met argusogen naar een mijner geliefde auto's.
Een ritje, nou ja moet dat? Maar natuurlijk vriend zei ik tegen hem met stroop op mijn mond alsof ik de heilige Citro was.
Hij stapte in mijn auto, het voelde als een beetje heilige schennis, en daar gingen we door St Michielsgestel en omstreken.
De bochten nam ik zonder snelheid te verminderen - wat een heerlijke auto - en een klein kwartiertje later de laatste bocht, haaks van de straat de oprit op zonder snelheid te verminderen en op het laatste moment vlak voor de fietsenschuur tot stilstand te komen. Ik heb heel erg genoten, die gast niet. Zag een beetje bleek enzo.
Laat in de avond belde onze dochter mij op. Haar - inmiddels ex vriendje - zag het toch niet zitten met haar.
Ik heb die avond mijn Dyane - en uiteraard ook mijn lieve vrouw, nadien, - de eerste een knuffel gegeven en de tweede, dat is verder niet van belang voor de lezers.
O ja, onze dochter heeft een "betere" gast gevonden, helaas heb ik die niet aan die steekproef kunnen laten ondergaan, maar hij deugd wel. En is inmiddels ook een beetje van de Citroen, dat stelt gerust.