Heeft er iemand ervaring met een slecht sluitend motorkapslot.
Op mijn Dyane 6 van 1982 staat een motorkapslot dat van binnenuit (net naast de stuurkolom en boven de pedalen) door een ruk aan de hendel geopend kan worden.
Maar dit slot heeft al vanaf de dag dat ik de auto kocht meet zeer veel moeite gesloten.
Precies alsof de conische pen niet helemaal tot beneden kon.
Enkel door de motorkap met bruut geweld neer te kwakken en echt fel in te drukken, klikte hij soms wel in het slot.
Maar het 0,6mm plaatmateriaal is week en dus erg gevoelig aan blutsen.
Dus dat wou ik vermijden ….. dus dacht ik het slot af te regel opdat het beter zou sluiten.
Ik heb dan de pen met conische kop en de grote veer ertussen vooraan aan de motorkap uitgedraaid, zodat deze ‘langer’ werd.
En dan verder nog wat afregelen door op te schuiven naar links of rechts.
Dat leek te werken. Alleszins toch eventjes.
Na een tiental sluitingen (een dikke 2 weken verder dus) was het alweer terug voorbij.
En sloot de motorkap niet meer.
Ik ben dan weer beginnen afregelen aan zowel het slot zelf als aan de pen met veer aan de motorkap.
Verder uitdraaien + opschuiven naar links of rechts.
Maar dit blijkt niet meer te werken.
Ik ben meer dan een uur aan het afregelen geweest.
De pen gaat in het slot, maar van zodra je wat wiebelt met de motorkap komt deze weer ‘uit het slot’.
Zo kan je natuurlijk niet rondrijden.
Alles beweegt nog vlot een het slot.
Dus ik snap niet waar dit kan aan liggen.
Heeft iemand hier een idee / of ervaring mee ?
De foto’s in bijlage komen van een andere Dyane op het internet.
Maar ik heb exact hetzelfde slot.