Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: stoelschuifmechanisme  (gelezen 5916 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
stoelschuifmechanisme
« Gepost op: 21-08-2019 21:36 »
Tja, hoe heet het... Ik heb de vakantietijd benut om mijn gammele voorstoel onder handen te nemen.
De bestuurdersstoel wiebelde al enkele jaren in de railsen op de bodem. Railsen verschillende keren versteld, strak aangetrokken, losser gezet. Maar dat mocht niet baten. Stoel bleef wiebelen. Toen Marcel mijn achterbinnenscherm en nog vele andere zaken heeft hersteld, had ik hem ook gevraagd te kijken naar de voorstoel. De schuifrails die onder de stoel zit, die dus glijdt in de vloerrails, was gaar. Lassen hielp niet, dus was het idee om een nieuwe (tweedehands) stoel bij het magazijn mee te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Ik vond er één met verstelbare rugleuning. Die wilde ik omzetten. Maar wat bleek: mijn hoofdsteunbevestiging was in 2006 toen ik mijn Dyane heb aangeschaft door de garage gelast. Wel stevig, maar dat betekende dat ik eenzelfde lasverbinding zou moeten hebben.
Dus naar de garage om hierom te vragen. En tot mijn verbazing zei de garageman mij dat er een aparte geleiderail te koop was, die erop gelast kon worden, waardoor de stoel weer als een huis vast zou zitten. Dat wist ik niet. Maar dit was de makkelijkste oplossing!
Zie de foto's. Natuurlijk ook gelijk aan Menno en Marcel gemeld, zodat zij op zoek kunnen gaan bij de leveranciers, zodat wij binnenkort ook dergelijke geleiders in ons assortiment hebben, zodat je stoel goed gerepareerd kan worden!
Gelijk ook een extra laag schuimrubber in de zitting aangebracht en nieuwe rubbers, zodat ik nu weer prinsheerlijk hoog in mijn Dyane zit. 
Dyane: een wereldwonder

Roel van de Wal

  • Gast
Re: stoelschuifmechanisme
« Reactie #1 Gepost op: 26-08-2019 22:34 »
een stoel met verstelbare rugleuning, Quinten??
T is toch nog geen 1 april  ;)
Mogen wij daar ook via een foto van genieten?

groet, roel

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: stoelschuifmechanisme
« Reactie #2 Gepost op: 05-09-2019 17:58 »
Beste Roel,
In het magazijn hebben wij twee of drie stoelen met verstelbare rugleuning! oorspronkelijk alleen in Duitsland leverbaar (en ik sluit niet uit zelfs verplicht, net als hoofdsteunen).
Bijgaand tref je foto's aan van een stoel die ik heb kaalgehaald (met prima werkend mechanisme!). En je ziet foto's van een nog beklede stoel, waarvan het mechanisme helaas kapot is. Voor de duidelijkheid: ik heb dus mijn oude stoel gehouden, waar de garage een nieuw schuifbeugel op heeft gelast.
Dyane: een wereldwonder

Roel van de Wal

  • Gast
Re: stoelschuifmechanisme
« Reactie #3 Gepost op: 05-09-2019 22:35 »
WAUSERS, wat geweldig. Dat is mooi. Nooit geweten.
Nog te koop? Zo niet is het misschien een idee om zoiets na te maken.

Met wat handigheid kunnen we een eind komen.

Met groet aan allen,

Roel