Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: bevestiging asaanslagrubber achter  (gelezen 4957 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roel van de Wal

  • Gast
bevestiging asaanslagrubber achter
« Gepost op: 18-08-2019 18:49 »
Als je weer eenmaal begint.....
Het rechter spatbord achter heb ik verwijderd, doodeenvoudig, want er moet een "nieuwe" op.
Tja, dan valt het meteen op, de houder van het asaanslagrubber is zover heen dat het betreffende rubber ooit ergens in de berm is beland en de schamele restanten die er nog zijn vervangen moeten worden.
Weer een uitdaging, maar die ga ik ook maar weer met een gerust hart aan.

Alleen kom ik bij het volgende punt; hoe is het aanslagrubber bevestigd op de houder. Daar is niet veel over te vinden. Is het met schroefdraad, dan kan ik een bout lassen op de plaat onder, zo niet, hoe dan wel.

Ik heb enige tijd wat foto's gezien van een "A-Diane - kunstenaar", die dat hele onderdeel heeft gemaakt, helaas kan ik ze niet terug vinden.

Graag jullie hulp..


MhgR (MethartelijkegroetRoel)




Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: bevestiging asaanslagrubber achter
« Reactie #1 Gepost op: 20-08-2019 14:02 »
Bij sommige repro plaatwerk leveranciers, wordt het aanslagrubber in de houder geperst. Sommige krimpen de houder (ring) om het rubber heen, en bij andere worden ze erin gelijmd.
Er komt toch geen (neerwaartse) kracht op te staan, dus meestal volstaat een goede lijm/kit.

Roel van de Wal

  • Gast
Re: bevestiging asaanslagrubber achter
« Reactie #2 Gepost op: 26-08-2019 22:38 »
Met dank, Marcel.
Ik heb er echter één kunnen bemachtigen met een schroefdraad er aan. Dus heb ik een moer gelast op het bodemplaatje, binnenkant, en het betreffende rubber zit er nu keurig op.

Groet, Roel.