Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Poll

koppeling

kopeling
0 (0%)
stellen koppeling
1 (100%)

Totaal aantal stemmen: 0

Auteur Topic: koppeling stellen/verv. hulp in de afstelling vraag over de kleppenspeling  (gelezen 10202 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Anne Simonis

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 21
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Vleuten
  • 6. Provincie: Utrecht
Re: koppeling stellen/verv.
« Reactie #15 Gepost op: 13-08-2019 22:51 »
hallo allemaal, hier een vraag vanuit het rijden met deze dyane, start en loopt goed ,echter houd (voor mijn gevoel)in met gas geven en gaat niet harden dan 110km loopt 1 op 15 op vakantie langs eindhoven bij de eendegarage langs gegaan deze zij mij dat de klep speling niet goed zou kunnen staan en advieserde mij de in laat op 20 en de uitlaat op 25 af te stellen echter in de boeken staat beide op  20 graag jullie advies.
ook zoek ik nog hulp in het afstellen van de onsteking met een stroboscoop is er iemand die mij daarbij zou zou kunnen helpen?ik heb het vermoeden dat de geplaatste electronische onsteking niet geheel op tijd staat wel nettje volgends de gebruiksaanweizing afgesteld (brandend lampje)op de onsteking. groet Mr B

Offline Acatoon

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 187
  • Aca rijden, a way of life.
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: gouda
  • 6. Provincie: zuidholland
Hoi Anne, die kleppen zou ik zelf nooit zo ruim zetten. Ik denk ook
niet dat dat de oorzaak is. Wel als ze veel te strak staan, dan kan je
in het ergste geval compressie verlies hebben en de klep verbrand.
Ik zelf stel ze altijd af zoals het hoort.
Die ontsteking is denk ik een kwestie van experimenteren. Iets verdraai-
en geeft al verandering. Het is sowieso een kwestie van uitproberen met
onze motortjes. Is het luchtfilter schoon? Als dat echt vies is scheelt dat
ook in prestatie. Carburateur schoon en geen valse lucht? Ik noem maar wat,
het hoeft dus niet alleen hier aan te liggen.

Offline Anne Simonis

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 21
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Vleuten
  • 6. Provincie: Utrecht
Hoi acatoon, dank voor je reactie.

Ik vind de opgegeven afstelling ook ruim. echter hij werk zo al 34 jaar en geeft aan dat dit bij / voor hem het beste is.
Ik heb ze volgens mij netjes gesteld.
luchtfilter is nieuw, en de carburateur ultra soon gereinigd, de de verbindings slang met slangeklemmen gemonteerd.
Het starten bij kou en warm geeft geen enkel probleem.
Echter, bij rijden en gas geven neiging tot inhouden en som zelfs stoteren. ik heb geen vergelijkings materiaal. (is de eerste dyane vor mij) Echter in begin reed ze mijn inziens, redelijk en hebben voor de test nu meerdere ritjes gemaakt tijdens de vakantie, vind ik dus dat ze steeds meer 'moe" is. Bij proberen snelheid te maken op de snel weg, een bijkomend iets dat ze soms erg gaat stinken naar benzine en bij contole onder weg is er niets te zien!! het gaatje onderin het spruitstuk is open. ook doet ze dit bij een noodstop. Nu nog op vakantie, maar we gaan over 2 dagen weer naar huis, en zal dan eens je advies uit te voeren, en beginnen met de ontsteking iets te verdraaaien. zelf vind ik dit triky, en zou het eerst met een stroboscoop willen afstellen, echter heb dit zelf nog nooit gedaan. vandaar mijn hulp vraag.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Hoi,
Dat je Dyane maximaal 110 rijdt, is niet het slechtste getal vindt ik. Ook 1:15 is niet bizar slecht. Maar inhouden tijdens gas geven is mogelijk wel vervelend.
Merk je verschil, tijdens het gas geven, of je in de 1e of 2e trap gas geeft?
Qua kleppen stellen; de boeken schrijven 0.20 voor, de uitlaat op 0.25 zetten kan je proberen ja.

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Klepspeling instellen op 0,25 heeft voor het bedrijf het voordeel dat men veel minder risico loopt op verbrande uitlaatkleppen. Doordat de kleppen dan nl. langer op de klepzitting rusten kunnen deze meer warmte afgeven aan de cylinderkop. Als je bij regelmaat de kleppen controleert ( en dan bedoel ik om bv 5000km ) kun je gerust 0,20 aanhouden.

Offline Anne Simonis

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 21
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Vleuten
  • 6. Provincie: Utrecht
Goedeavond heren, Marchel en Jodeuchevoo,
Dank voor jullie meedenken. 
We merken met het gasgeven geen verschil in de eerste of tweede trap.
we merken we dat; bij rijden op de snelweg, bij meer gas geven de auto erg naar benzine gaat stinken. Dit gaat voor een groot gedeelte weg als we met een geleidelijke regelmaat blijven rijden maar niet geheel.
Ik ga beginnen bij thuikomst met de carburateur te demonteren en nakijken en te voor zien van nieuwe pakkingen.
Ik zie onderweg nl, dat de carburateur rondom "nat"is en ik de schroeven wel tot een have slag meer kan aan draaien.merdere malen nu gedaan. de pakking van de deksel lijkt korrelig aan de uitstekende delen. en de schroeven lijken "los te lopen" tijdens rijden.
wordt vervolgt.
Mr B



Offline Anne Simonis

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 21
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Vleuten
  • 6. Provincie: Utrecht
hallo,allenmaal, daar ben ik weer, met een update.
Inmiddels een reviesie set, verwerkt in en aan de carburator. Deze gemonteerd en afgesteld. Tot nu toe lek vrij, morgen ontsteking proberen beter afstellen en dan alles weer monteren en afstellen.
fijne avond, tot de volgende update.
Gr Mr B.