…leek mij het oppakken van een lange wens: weer een A-type rijden, en wel een Dyane.
Het toeval wilde dat er in de buurt eentje te koop stond en na een uur bekijken en een proefrit ben ik nu de trotse bezitter van een Dyane 6 uit 1969, in de kleur Rouge Corsaire.
Op zich in redelijke staat, maar her en der met werk, niet raar voor een auto die 55 jaar oud is.
Natuurlijk lid geworden van de Dyane vereniging en afgelopen zaterdag naar het magazijn getogen voor de eerste onderdelen, ik vermoed dat het niet de laatste zullen zijn :-) Het was leuk om het enthousiasme te proeven van degenen die er aanwezig waren!
Ik heb gelijke een vraag, nu ik hier toch post: mijn Dyane heeft een donorhart, dwz een ruilmotor. Een vrij recente, ook zijn de voorremmen van trommel naar schijf gewisseld. Ik kan alleen niet vinden wat voor type motor het is. Op het plaatje dat ik zie zitten staat Type: 708. Het kan zijn dat dit niet het plaatje is dat de juiste gegevens draagt, maar andere zie ik niet zitten. Zie bijgevoegde foto. Heeft iemand meer informatie?
Ik zal ongetwijfeld vaker van het forum gebruik maken voor de broodnodige informatie en hoop ook input te kunnen geven. Wellicht tot een fysieke ontmoeting, groet, Pepijn.