Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: 7 en 8 september 2019: het kampeerweekend vlakbij Nijmegen.  (gelezen 8044 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
LET OP: AANGEPASTE STARTTIJD TOERTOCHT!

Het is klaar. En nu kan het uitgevoerd worden : Het kampeer evenement van de DVN in 2019.
Na lang zoeken in de eigen omgeving, met geen resultaat, ging ik verder met zoeken naar een alternatief. Ik had een heel rijtje met mogelijke campings om te checken, maar ik vond het juiste plekje al op het eerste adres.
We gaan naar camping “De Muk”.
Het ligt links van Nijmegen, de A50 passeren en boven de A73. Je kan het niet missen.
De camping heeft een website: www.campingdemuk.nl
Ja, de taal lijkt wat soms wat raar, maar dat is het dialect wat men daar spreekt. Er is een 06 nummer en een mail adres.
Waar gaan we zitten we? Als je de camping opkomt zitten we met zijn allen helemaal op het einde. Maar als je geen rumoer wil, dan kun je zelf een plekje uitzoeken, waar je maar wil.
Je moet wel je eigen campingplek betalen.
De plek : We kunnen buiten BBQ-en, maar als het weer het niet toelaat, kunnen we ook naar binnen, ook daar is het gezellig. Er is plek waar we kunnen zitten en er is een bar waar de mannen, of vrouwen, het lekker laat kunnen maken. Voor de BBQ vragen we een bijdrage van €10,-.
En wat gaat er allemaal gebeuren op het kampeerweekend. Je mag vrijdagmiddag al langskomen om te helpen op te bouwen en gezellig alvast voorbereiden op de feestelijkheden op zaterdag!
Op zaterdag beginnen we met een ontbijt. Dat wrdt aangeboden door de Dyane Vereniging. Daarna vertrekken we om 11 uur op toertocht. Ok, we zijn nog niet klaar maar, ergens tussen 12 en 13 uur lunchen we. En dan… gaan we naar de Brouwbarrel. Hier kunnen we zien hoe bier gebrouwen wordt, en hoe lekker dit kan smaken. Laurens Poelert geeft hier een rondleiding in zijn eigen brouwerij. Waar hij zit? Op de Hatertseweg 5, 6581 KD, in Malden.
Als dit gebeurd is kunnen we weer naar de camping terug. Dan volgt er een BBQ en zal Laurens weer een goed biertje schenken van zijn eigen brouwerij.
Op zondagochtend ontbijten we weer samen en na een kop koffie gaan we langzamerhand inpakken en na het middaguur vertrekken de meeste mensen dan weer huiswaarts.

De zaterdag is dus de dag waarop we gezamenlijke toertocht en BBQ houden. Je bent ook alleen op zaterdag van harte welkom. Geef je dan aan of je ook wilt BBQ-en en met hoeveel personen je komt (en hoeveel vegetariërs er zijn?)

Je kunt via info@dyane.nl opgeven dat je aanwezig zal zijn.

Groetjes en tot september,
Willem van Noorden
« Laatst bewerkt op: 07-07-2019 13:33 door Canoird »
Dyane: een wereldwonder

Offline Quinten

  • DVN bestuur
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 989
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Amsterdam
  • 6. Provincie: Noord-Holland
Re: 7 en 8 september 2019: het kampeerweekend vlakbij Nijmegen.
« Reactie #1 Gepost op: 02-09-2019 23:38 »
Ziehier een prachtplaatje!
Dyane: een wereldwonder

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: 7 en 8 september 2019: het kampeerweekend vlakbij Nijmegen.
« Reactie #2 Gepost op: 12-09-2019 13:12 »
Bij deze een klein (foto) verslagje van het afgelopen kampeer weekend, op camping de Muk.

Ik arriveerde op donderdag in de namiddag, wederom gepakt en gezakt, met alle basis benodigdheden.



Zoals de buitenkant er gezellig uitnodigend uit ziet, zo is het binnen ook. Sterker; ik heb nog nooit zo'n mooie ontvangst ruimte gezien, op welke camping dan ook. Dus een dikke plus voor camping de Muk.



In de avond arriveerde Toon ook, en na wat gezellig gekletst te hebben, redelijk op tijd in de slaapzak, voor een bitter koude nacht.



Gelukkig werden we de volgende ochtend prettig wakker van een aangenaam zonnetje



Maar ook met een stevige wind (windkracht 5), en het opzetten van de partytent mislukte helaas.



Maar met wat bezemstelen, geleend van de boer/eigenaar, en een rol ductape, de zaak wat gefixeerd.



En tegen het eind van de middag, stond het zaakje, mede dankzij Walter die er ook op tijd was.



« Laatst bewerkt op: 12-09-2019 13:31 door Marcel »

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: 7 en 8 september 2019: het kampeerweekend vlakbij Nijmegen.
« Reactie #3 Gepost op: 12-09-2019 13:23 »
In de loop van de middag /avond, arriveerde de eerste leden.





En wat blijft het een genot, om naar de schitterende Aca van (hoofd) organisator Caroline (en Rob) te kijken.



Helaas heb ik geen foto's van de vrijdag avond, maar ik vindt het leuk, dat het (bijna traditie getrouw) een "pizza avond" is geworden. De lokale snack/shoarma/kebab boer had weer een goede klant aan ons.

Maar goed, de zaterdag ochtend arriveerden de meeste leden, en met een opkomst van 21 auto's & 40 personen, een goed bezochte meeting.





Waar ik vrolijk van wordt, zijn leden die ik niet in het magazijn zie, maar nu wel, temeer met leuk geschilderde Acadianes.





Nadat de lokale bevolking onze mooie voitures had bekeken, werd iedereen bij elkaar getrommeld voor de start van de toerrit.



Ik heb de rit niet mee gereden, maar heb de achterop-komers in een mini-konvooi/toertocht naar de tussenstop gebracht, waar de leden zaten te lunchen. Precies op tijd, want het regende even best flink.


« Laatst bewerkt op: 12-09-2019 13:43 door Marcel »

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: 7 en 8 september 2019: het kampeerweekend vlakbij Nijmegen.
« Reactie #4 Gepost op: 12-09-2019 13:49 »
En zo kon het bij de 2e stop gebeuren, dat de Dyane van Jan de voorzitter, geen remlichten meer bleek te hebben. Toch best lastig. Dus even wat technische interventie door Menno en ondergetekende.
Wat ik wel grappig vond; de remschakelaar kreeg niet voldoende spanning, dus via een nood oplossing, een elektra draadje vanaf de alarmlichtschakelaar-aansluitblok naar de remschakelaar gelegd, en de remlichten werkte weer. Totdat Jan terug op de camping kwam, het contact "uit" draaide, maar zijn motor nog gewoon bleef draaien. Hihihi. Blijkt de voeding voor de remlichtschakelaar nog net voldoende te zijn, om via de alarmlichtschakelaar-aansluitblok, de bobine nog te voeden, dus het contactslot voeding te omzeilen. Afijn, technisch dingetje.



De 2e stop was bij Laurens Bierbarrel brouwerij thuis, alwaar uitleg werd gegeven over de bier brouwerij procedure. Erg leuk om te zien.



Laurens heeft een groot grasveld, dus iedereen paste er mooi bij elkaar op.





Eenmaal terug op de camping, een mooi plaatje geschoten van Walter zijn Caban Dyane.



En na de regen komt zonneschijn, wat een regenboog weergeeft. Even goed gepositioneerd, geeft het een leuke foto.



Van de BBQ heb ik geen foto's, maar de prijsuitreiking van de goeie pub quiz wel. Helaas had onze groep niet gewonnen, maar de 3e prijs ging naar hun;



De 2e prijs;




« Laatst bewerkt op: 12-09-2019 14:02 door Marcel »

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: 7 en 8 september 2019: het kampeerweekend vlakbij Nijmegen.
« Reactie #5 Gepost op: 12-09-2019 14:04 »
En de eerste prijs ging naar deze ploeg;







En zoals met alles, kwam ook na de gezellige avond een einde.
Maar, op zondag ochtend bij en met elkaar ontbijten, is ook erg leuk.





Iedereen die aanwezig was; hartelijk bedankt voor de gezelligheid !!!
Tevens dank aan camping eigenaren Eric & Caroline + Jelte, en Angelique, voor de gastvrijheid, enthousiasme, service en het adequaat oplossen van wat kleine problemen.

Tot de volgende keer.
Grtz; Marcel.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2019 14:09 door Marcel »

Offline Jodeuchevoo

  • DVN leden
  • Full Member
  • *
  • Berichten: 190
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
Re: 7 en 8 september 2019: het kampeerweekend vlakbij Nijmegen.
« Reactie #6 Gepost op: 13-09-2019 19:58 »
Mooie reportage Marcel.

Offline Canoird

  • Administrator
  • Newbie
  • *****
  • Berichten: 4
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Deventer
  • 6. Provincie: Overijssel
Re: 7 en 8 september 2019: het kampeerweekend vlakbij Nijmegen.
« Reactie #7 Gepost op: 13-09-2019 22:03 »
Dank voor je geweldige reportage over het weekend Marcel, en natuurlijk ook bedankt voor al het werk dat jij met hulp van Toon en Walter hebt gedaan. En dan ook nog eens bedankt voor de mooie foto van onze Aca!