3
« Laatste bericht door Celosse47 Gepost op 27-05-2025 15:45 »
Omdat ik donderdag een lange rit met Dyane door Groningen moet maken, even wat aandacht aan haar besteed!
Eerst eens goed gewassen, daarna oliepeil en bandenspanning nagezien.
Bij een proefritje door Westerwolde bleek dat het laadstroomcontrolelampje brandde en de accuconditiemeter bleef links staan.
Thuis zag ik dat de dynamoriem erg slap stond!
Opgespannen en, nadat ik mijn schedel aan een van de motorkappunten had gestoten, wederom een proefrit gemaakt.
Laadstroomcontrolelampje ging nu soms uit en ook weer aan, accuconditiemeter bleef echter links van het midden staan.
Thuis wederom motorkap open, nu de klep zoveel als mogelijk omhoog gedaan en vastgezet met een sleeplint aan de trekhaak!
Dynamo gedemonteerd, allerlei geoxideerde aansluitingen schoongemaakt, Moer van de dynamobout draaide dol!
Uiteraard een Citroën bout, dus 9mm! En daar heb ik geen vervanging voor.
Wel 3/8" maar die was nèt te dik! M8 is eigenlijk te dun. Dolgedraaide M9 moer wat opgestuikt, was nu weer vast te zetten!
Onder de carport even proefgedraaid, lampje ging nu na enkele minuten uit!
Vanavond of morgen wederom een proefrit maken.