Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Algemeen - Dyane Vereniging Nederland / Re: Nieuw "oud" logo voor Citroën!
« Laatste bericht door Acatoon Gepost op 30-09-2022 12:08 »
Het is wel leuk om te zien hoelang sommige logo´s in gebruik waren.
Dat verschilt best veel. Mooi dat ze het oer logo weer nemen. Veel
mooier dan die laatste paar logo´s.
2
Algemeen - Dyane Vereniging Nederland / Nieuw "oud" logo voor Citroën!
« Laatste bericht door Quinten Gepost op 28-09-2022 14:32 »
Citroën onthult zijn nieuwe merkidentiteit en logo. Ze luiden een nieuw tijdperk van durf, emotie en dynamiek in voor het inmiddels al 103 jaar bestaande merk. Het stimuleert Citroën in zijn streven om elektrische mobiliteit bereikbaar te maken voor iedereen. Dat is geworteld in het DNA van Citroën, dat staat voor betaalbaarheid, durf en het welzijn van de klant.

Het nieuwe Citroën-logo is een nieuwe interpretatie van het oorspronkelijke logo dat oprichter André Citroën gebruikte. Dat logo was geïnspireerd op de succesvolle producten van zijn eerste onderneming, een metaalbewerkingsbedrijf dat tandwielsystemen met schuine vertanding produceerde. De bekende 'doubles chevrons' in het logo en de verwijzing naar de tandwielen met schuine vertanding vormen sindsdien de kern van Citroëns identiteit.
3
Chassis / Re: Waar te beginnen
« Laatste bericht door Charles Gepost op 26-09-2022 22:43 »
Super om te zien! ik hoop dat  ik op een dag ook zulk werk aankan ( en eindig met een rijdende auto  ::) )Succes!

Het is gelukt! Hij rijdt weer. Next step: RDW identiteitsonderzoek. Er zijn zeker drie cijfers (in het midden) van het chassisnummer niet meer leesbaar. Maar eerst maar eens lekker rijden.
4
Vraag en Aanbod / Stallingswielen Dyane/ Acadiane
« Laatste bericht door ami220 Gepost op 25-09-2022 17:05 »
Omdat de ophokplicht er weer aan komt, stallingswielen te koop Dyane-achtigen. Banden zijn oud, diverse merken. Prijs per 4(heb meerdere sets), 10 euro.
5
Remmen / Re: Centreer gereedschap remmen
« Laatste bericht door Celosse47 Gepost op 24-09-2022 06:11 »
Dyane met vlag en wimpel geslaagd bij de APK remmentest. Nauwelijks meetbaar verschil achter tussen links en rechts!
Dus weer twee jaar APK en met die domme winterschorsingen is dat tweeeneenhalfjaar!
6
Remmen / Re: Centreer gereedschap remmen
« Laatste bericht door Celosse47 Gepost op 22-09-2022 13:44 »
Als ik tenminste de aluminium sierstrips terug kan vinden die tussen de carrosserie en de achterspatborden zitten! Ik heb ze dinsdag bij de demontage kennelijk tè goed opgeborgen want ik zie ze nergens meer!
7
Remmen / Re: Centreer gereedschap remmen
« Laatste bericht door Celosse47 Gepost op 22-09-2022 12:02 »
Onder het genot van een kopje koffie en een Tompouce op het bankje voor de deur in de zon nagedacht hoe op een simpele manier de achterremschoenen zijn te centreren.

De inwendige trommeldiameter is 180mm, het dikste stuk van de astap is 35mm. Met een gewone schuifmaat kan je de dus remschoenen achter centreren!

180:2 + 35:2 = 107,5 mm! Dat is de afstand die de remschoenen rondom ongeveer vanaf de tegenoverliggende buitenkant van het dikste deel van de astap  gesteld moeten worden!

Vanmiddag de linkerkant monteren, proefrit en remmentest op de weg doen en langs de APK garage, zien of er nu een goed resultaat uitkomt.
8
Remmen / Re: Centreer gereedschap remmen
« Laatste bericht door Celosse47 Gepost op 22-09-2022 09:51 »
Zoekende naar instrumenten en methoden om de achterremmen te centreren zie ik onder dit kopje een plaatje van een rempasser die wel erg veel lijkt op die van de Citroën Traction! En die heb ik hier in de schuur liggen. Zo'n Traction passer is uiteraard wat groter met 10" of 12" dan de 180mm van de 2CV en ook het middendeel is anders maar misschien wel toepasbaar. Anders iets klooien met een grote schuifmaat maar die heb ik hier niet voorradig.
9
Remmen / Re: Werkzaamheden achterremmen
« Laatste bericht door Celosse47 Gepost op 22-09-2022 09:33 »
Vanmorgen lekker vroeg weer verder met de achterremmen, eerst verder met rechtsachter.
De moer die de remleiding in de remcilinder vastzet goed schoongeborsteld en gisteren al 3x daags van kruipolie voorzien.
Gelukkig had ik nog een open ringsleutel hiervoor en kwam deze moer gemakkelijk los.
Boutjes eruit en voorzichtig de leiding uit de remcilinder getrokken na eerst een stukje hout tussen het rempedaal en de beugel daarboven te hebben gestoken. Zo loopt er verder geen LHM olie uit het remsysteem. Die vervanging van de remcilinder was wel nodig, zie de foto's. Na montage van de nieuwe remcilinder de boel ontlucht op de ouderwetse wijze met slangetje en potje. In het doorzichtige slangetje zijn de luchtbelletjes goed te zien. Nu weer monteren, bij gebrek aan een rempasser iets klooien met een grote schuifmaat, met enig nadenken moet dat wel lukken!
10
Remmen / Re: Werkzaamheden achterremmen
« Laatste bericht door Roel van de Wal Gepost op 21-09-2022 17:29 »
Heel veel succes.
Pagina's: [1] 2 3 ... 10