Dyane Vereniging Nederland

Techniek => Brandstof => Topic gestart door: Jeroen op 30-06-2014 00:03

Titel: Vlotter Dyane 1969 kurk vergaan
Bericht door: Jeroen op 30-06-2014 00:03
In mijn Dyane zit de volgende vlotter met koperen ringen. De vlotter is gemaakt van kurk. Echter deze is gescheurd, maar zou hij nog werken? Wat denken jullie? Mijn benzine geeft altijd leeg aan, maar ik heb hem nu getest en de vlotter werkt wel. Natuurlijk nu alles even goed schoongemaakt. Maar vraag mij af of het kurk nog goed is.
Titel: Re: Vlotter Dyane 1969 kurk vergaan
Bericht door: Marcel op 30-06-2014 10:15
Hey Jeroen,
Ik denk dat het niet uitmaakt of een kurk wat geschuurd is; het drijfvermogen blijft hetzelfde, en een kurk zal zich door een schuur niet vol-zuigen of zo. Ik zo zeggen; probeer het gewoon, en check ook gelijk je massa draad goed; als je geen indicatie hebt op je metertje is dat vaak het probleem.
We horen graag het resultaat!
S6.
Titel: Re: Vlotter Dyane 1969 kurk vergaan
Bericht door: Jeroen op 30-06-2014 11:37
Ik heb de vlotter wel getest in het droge. Dan werkt hij wel. Natuurlijk alle contacten goed opgeschuurd. Dus de vlotter meet wel. Ik zal hem er, na montage van de tank, er weer inhangen. Ik heb wel her en der gelezen dat de kurk zich toch vol zuigt. Zou ook komen door de andere samenstelling van de benzine van tegenwoordig. Of het waar is... Geen idee.
Titel: Re: Vlotter Dyane 1969 kurk vergaan
Bericht door: Marcel op 30-06-2014 13:52
Ik dacht dat kurk zich niet vol zoog (anders zouden 100 jaar oude wijnflessen leeg kunnen lopen?!?), maar wat je zegt; de benzine van tegenwoordig... tja...
Misschien kun je je kurk nog eens testen in een jerrycan benzine; blijft ie drijven, of zinkt ie naar de bodem...