Dyane Vereniging Nederland

Algemeen Dyane / Acadiane => Even voorstellen - mijn Dyane / Acadiane => Topic gestart door: Menno op 13-02-2014 07:26

Titel: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 13-02-2014 07:26
Tsja, zoals Marcel al zei na de magazijndag in januari:

Hij rook (stonk) een beetje naar olie, de wind klapperde met het dak, het tochten links en rechts wat, maar de kachel werkte gelukkig goed, en de sfeer zat er goed in.

Aangekomen bij het magazijn was Quinten al bezig met het bakken van de oliebollen en appelbeignets en dat rook tenminste wel lekker.  :)

 >:( :o
Ja ja de hint is aangekomen hoor! ASAP kijken waar die olielucht vandaan komt!!

Toen bleek bij thuiskomst na de 200km heen en weer naar Zeeland dat t oliepeil onder t minimum was gedaald  :(
Dus gister eindelijk maar ns de motorkap open getrokken!

Allereerst naar de bougies gekeken.

De rechter:
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 13-02-2014 07:29
De linker:

Matige foto, sorry. Strekking is geloof ik wel duidelijk...
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 13-02-2014 07:36
Het opmerkelijke is dat de auto nauwelijks tot geen olie lekt, dus alle olie moet wel verbrand worden.

Ik was wel benieuwd naar de carterdruk.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 13-02-2014 07:40
Stationair toerental.

Dat valt niet tegen!
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 13-02-2014 07:50
Gas d'r op:
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 13-02-2014 14:09
Compressie testen,  eerst rechts. Ai ai ai.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 13-02-2014 14:11
En links:
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 13-02-2014 16:48
Ik zou onder deze druk uit elkaar spatten, maar ja voor een geoliede Dyane is het te weinig. Ik weet een goed magazijn waar je zuigerveren kunt kopen. Eerst even honen, nieuwe zuigerveren plaatsen en daarna is ze weer helemaal op druk lijkt mij.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 14-02-2014 12:26
Ten eerste zeg ik; goed bezig Menno !!!

Maar wat ik raar vind; je linker bougie is erg zwart en vet,
terwijl je rechter cilinder juist het minste compressie heeft...

Verder is je carter onderdruk / olie vulpijp nog prima in orde. mooie waarde op de kolom.

Blijft het nog wel een beetje vreemd waar die olie (stank) lucht vandaan komt.
Maar goed, als je de zaak straks toch uit elkaar gaat halen, zal ook dat euvel wel boven water komen.
S6 ermee, en als je er nog eens mee bezig bent; sms of app ff, dan kijk ik graag ff mee  8)
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 14-02-2014 12:40
Is het echt de stank van olie of is het de stank van uitlaatgassen die misschien via het verwarmingssysteem in het interieur komen. Daar heeft mijn Dyane nl last van. Dat zou kunnen komen door lekkage van gassen tussen cylinderkop en cylinder.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 20:36
Zo eindelijk weer verder!

Is het echt de stank van olie of is het de stank van uitlaatgassen die misschien via het verwarmingssysteem in het interieur komen. Daar heeft mijn Dyane nl last van. Dat zou kunnen komen door lekkage van gassen tussen cylinderkop en cylinder.

Tsja ik vond t eigenlijk niet naar uitlaatgassen ruiken, maar toen ik dit zag begon ik toch wel wat te twijfelen:
een van de moeren op het uitlaatspruitstuk is helemaal verdwenen! (de 'vochtige plek' die je ziet is kruipolie).
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 21:54
Hier kijk je langs de fan de linker koeltunnel in - wat n bende!
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 21:57
Deze troep komt denk ik van de matig werkende olievulpijp (mn bij hoge toerentallen), en dan via het luchtfilter...
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 22:00
Verder met de afbraak.
Kijkje in de rechter cilinder.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 22:02
Dat valt niet tegen, geen voelbare groeven.

De zuiger:
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 22:05
En links:
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 22:09
Kleppen rechts:
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 22:12
Links:
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-03-2014 22:14
Plannen voor hoe nu verder:
- cilinders laten honen
- zuigerveren vervangen
- kleppen lek testen en inschuren
- olievulpijp revisieset in plaatsen

Dit alles natuurlijk na de broodnodige schoonmaak beurt...
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Quinten op 05-03-2014 22:27
Goed bezig Menno. Handig zo'n online cursus "herken uw Dyane's gebreken".
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 07-03-2014 20:05
Ja, het is wel leerzaam!  8)
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Quinten op 08-03-2014 20:17
Ja, je ruikt de olie, benzine en uitlaatdampen bijna als je dit leest en ziet!  ::)
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 09-03-2014 12:15
Ja, je ruikt de oliedampen bijna als je dit leest en ziet!  ::)
Klopt; ik heb nog steeds de oliedampen in mijn neus hangen van 2 maanden geleden!  ;D ;D ;D
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jeroen op 15-03-2014 00:56
Maar als ik nou naar de kleppen kijken en de zuiger. Welke conclusie moet hieruit dan trekken? Ziet het er goed uit of juist niet. En waarom wel of niet?
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 15-03-2014 10:55
Als je goed naar de cylinderkop kijkt zie je op de pasvlakken van de cylinder ook zwarte sporen. Dat betekend dat de kop/cylinder daar gelekt hebben. Pasvlak is dus niet helemaal aansluitend geweest. Dan treed er lekkage van uitlaatgasen op naar buiten met die viezigheid als gevolg. Tevens krijg je op die manier uitlaatgassen in je interieur en de uitwendige omgeving van de cylinder wordt zo vet als spek. De vette zuiger en omgeving is mijn inziens een gevolg van versleten zuigerveren. Hier zou honen en nieuwe zuigerveren zoals ook door Menno al opgemerkt de oplossing kunnen zijn. Dat overigens de zaak zo zwart is (koolafzetting door verbrande olie, lijkt wel een 2takt) kan zijn oorzaak hebben in slecht afsluitende valve seals of teveel speling in de klepgeleiders. Bougies zullen ook wel erg zwart worden op die manier.
Gr,
Jo
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 16-03-2014 19:43
Helemaal eens met Jo.
Een goede verbranding geeft een witte tot licht bruine verkleuring van de bougie en de inlaatklep. Wat dat betreft ziet de bougie van de rechter cilinder het nog het beste uit, hoewel deze te bruin is.
Maar je kan dus aan de kleur van je bougie erg goed zien hoe de staat van je verbranding is.
Naast olie verbruik kan een erg zwarte bougie ook veroorzaakt worden door een te rijk mengsel, dwz naar verhouding te veel benzine in het mengsel.
De zwarte aanslag op de zijkanten van de zuigers wordt veroorzaakt door matige zuigerveren.

En inderdaad, dat stond nog niet op het lijstje: opnieuw inslijpen van cilinder op de cilinderkop.
Iemand toevallig nog een cilinder waarvan de koelribben al af zijn??
Zo niet, dan maak ik die zelf en leg m daarna in het magazijn. Te leen voor de volgende die dit klusje gaat doen!

Groet, Menno
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 17-03-2014 19:23
En inderdaad, dat stond nog niet op het lijstje: opnieuw inslijpen van cilinder op de cilinderkop.
Iemand toevallig nog een cilinder waarvan de koelribben al af zijn??
Zo niet, dan maak ik die zelf en leg m daarna in het magazijn. Te leen voor de volgende die dit klusje gaat doen!
Hey Menno,
Ik dacht dat het inslijpen van de cilinder op de kop altijd gedaan moest worden, met de cilinder die op die kop gaat... Dus dan weet je zeker dat die cilinder en kop perfect op elkaar zijn ingeslepen... Maar goed, ik ben geen automonteur !
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 17-03-2014 21:24
Mmmm, dat klinkt logisch... maar betekent wel dat de klepstoterbuizen dr af moeten.
Dat kan toch niet? Of wel?
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 17-03-2014 21:37
Inslijpen dient gewoonweg op de normale manier te gebeuren, net als bij kleppen. Nu alleen de cylinder over de zeer beperkte hoek verdraaien of misschien is er een ander hulpmiddel. Is een heidens karwei dat veel geduld van de liefhebber vereist. Klepsteelbuizen verwijderen is uit den boze. Gebruikte klepsteelbuizen krijg je nooit meer met fatsoen geplaatst. En om die te plaatsen heb je zeer speciaal gereedschap nodig, wat ik overigens wel van papier ken, maar nog nooit in het echt gezien heb. Kortom mouwen opstropen, blik op oneindig en laat gaan die banaan.   
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 20-03-2014 10:29
Ik moet mijn "idee/gedachte" een beetje bijstellen, nadat ik e.e.a. op het internet had gevonden; het inslijpen van een cilinderkop kun je inderdaad het beste doen met een oude cilinder, waarvan de koelribben zijn verwijdert, omdat;.... de cilinder van ijzer is, en de kop van aluminium (!?), dus zal de kop/het aluminium eerder in zijn geslepen, dan de harde ijzeren cilinder.
Als de cilinderkop-rand weer netjes vlak is, is het inslijpen met DE "eigen" cilinder het afwerken ervan, wat idd heel veel werk vergt...
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 20-03-2014 11:55
Zo had ik het nog niet bekeken. Heel goeie tip.
Dus nog niet weggooien die oude cylinders.
Bedankt.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 24-03-2014 10:57
Tsja ik meende ook al dat ik het ergens gelezen had. Maar voor beide varianten is wat te zeggen.

Dus eerst met een oude cilinder zonder ribben, dan nog even naslijpen met de cilinder die er onder komt.

Op de volgende foto van de bovenrand van de cilinder is duidelijk de doorslag/lekkage te zien. Op 12 uur en op half 9 zie je een zwarte plek op de rand zitten.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 24-03-2014 20:17
Uit het magazijn een mooi stuk gereedschap geleend (dacht ik...) om de kleppen te verwijderen. Het is een verbouwde lijmklem, met een opgelaste ring. Maar mooi niet dat ik daarmee de klepveer in kon drukken.

Via deze link https://www.citroenclubfriesland.nl/index.php/eigen-gereedschap (https://www.citroenclubfriesland.nl/index.php/eigen-gereedschap) ook zo'n stukkie CV pijp verbouwd, en toen ging het een stuk beter!
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 24-03-2014 20:26
En dan de zuigers dr nog af. Heb je hele mooie gereedschappen voor, maar met een stukje PVC pijp, een draadeind en een dopje uit de dopsleutelset kom je dr ook.

Op de 1e foto met een pistonpen al verwijderd. Op de 2e foto in actie.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 24-03-2014 23:58
Goed bezig Menno. Ik heb gereedschap om de klepveren te verwijderen. Ik hoor wel of dat nodig is.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 25-03-2014 10:05
Ik had ook verwacht dat de kleppen-verwijder-tang van de club correct zou werken, maar helaas. Gelukkig was Menno al zo inventief om het 'vermiste' hulp stuk zelf te maken, en samen hebben we de kleppen vlotjes verwijderd; soms is even met een extra paar handen iets doen toch wel gemakkelijker.  8)

Wel mooi dat de piston-verwijder-methode goed werkt Menno! Good Job!

Ik ben alleen wel erg benieuwd, of je die 2 ingebrande plekken op je ijzeren-cilinder-rand verwijderd krijgt door ze in te slijpen op een zachte aluminium cilinder-kop.
Of ga je die kop eerst over een "vlakplaat" vlak schuren?
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 26-03-2014 22:55
Vandaag even met de cilinders naar een revisiebedrijf geweest. Was een kort bezoekje.
Snelle en resolute diagnose: patient overleden.
In de rechter cilinder zie je de rand zitten, deze is ook voelbaar. Dat was al voldoende reden voor de monteur om te stellen dat honen niet mogelijk was, er moest echt een overmaat zuiger in komen. Dat wordt dus een setje nieuwe zuigers en cilinders.

Op de foto heb ik geprobeerd de rand zo goed mogelijk te laten zien.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 06-04-2014 21:41
Kleppen schoongemaakt.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 06-04-2014 21:43
Dan een tegenvaller op de rechter uitlaatklep. Dat wordt vervangen.

De lijst met te vervangen onderdelen wordt langer en langer....
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 06-04-2014 22:00
Dat wordt zaterdag dus een goede omzet voor het magazijn !!!
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 07-04-2014 11:51
En daar worden we altijd vrolijk van!!

Alleen in dit geval....
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 07-04-2014 12:24
Ach, een keer alles goed aanpakken, zorgt straks voor jarenlang zorgeloos rijplezier.  8)
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-07-2014 21:04
Tijd voor n update!!
Laatste post van april  :-[ maar er is wel wat gebeurd hoor in de tussentijd...

Bijvoorbeeld: nieuwe kleppen inslijpen.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-07-2014 21:07
En dan liggen de koppen te wachten, met nieuwe kleppen en seals en weer lekker schoon natuurlijk.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-07-2014 21:11
De volgorde klopt niet helemaal, maar deze foto wilde ik jullie ook niet onthouden na de discussie eerder in dit topic.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 30-07-2014 21:35
Gaat de goede kant op. Nu zal jouw Dyane straks niet meer roken of anderszins met olie knoeien hoop ik. Mijn Dyane begint te roken. En dat terwijl het in onze hele familie niet voorkomt. Is wel zeer veilig.Iedere achteropkomende auto blijft op afstand.
Dat hulpstuk wil ik wel eens lenen.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-07-2014 22:25
De cilinders waren dus overleden. Setje nieuwe zuigers/cilinders gemonteerd (met deskundige hulp!  8)
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-07-2014 22:30
Nieuwe tapeinden in de koppen.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-07-2014 22:33
Mijn kleppendeksels waren zo roestig dat ik ze in een kek kleurtje hitte bestendige verf heb gespoten. Benieuwd of dat een beetje blijft zitten komende tijd.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-07-2014 22:37
Luchtfilter schoonmaken. En toen viel me pas op wat een verschrikkelijke bende het daarin was...  :-[
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-07-2014 22:46
En dan eindelijk... vandaag begonnen met inrijden!! De eerste 90 km zitten er op.

Omdat t bij inrijden belangrijk is niet teveel toeren te maken, en ik bovendien toch nog ergens zo'n koele toerenteller van Harley had liggen, die maar ns er in gezet.
Dus netjes onder de 4000 toeren gebleven vandaag!
Is trouwens nog best lastig, vooral in de 1e versnelling.
Titel: Re: Olieverbruik Dyane van Menno
Bericht door: Quinten op 31-07-2014 08:52
Ik kan niet wachten totdat ons zonnetje Dyane weer een keer bij het magazijn verschijnt! Vooral die oranjerode kleppendeksel zal eruit spatten denk ik!  8)
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 04-11-2016 10:01
Ik heb dit topic verplaatst van de 'Motor' naar 'Even voorstellen'.
Zodat ik alles in 1 topic bij kan houden.

Een soort dagboek. Maar ik hoop niet dat er elke dag iets te melden is, dat zou niet goed zijn...  :o
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 06-11-2016 16:50
Mn Dyane begon wat naar links te trekken bij het remmen. Nou moest ie toch weer ns een beurt hebben, dus dat kon ik mooi combineren met het bijstellen van de remschoenen. Dacht ik toen nog.

Onderweg naar de laatste magazijndag werd het trekken zo erg dat het bijrijder Marcel zelfs opviel.
En in de week erna werd de terugreis vanaf het werk behoorlijk spannend toen het remmen nog minder werd. Anticiperend rijden, zeg maar.

Thuis ns naar de remvloeistof gekeken. Hopelijk is het te zien op de foto.
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Quinten op 06-11-2016 16:53
Volgens mij zie ik niets en dat is bij remvloeistoniveau een zeer slecht en gevaarlijk teken volgens mij!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 06-11-2016 17:04
Bijna leeg! Nog net op tijd...

Remtrommel rechts eraf...
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/e6c7b110e22b2d6084a36087f5568c7c.jpg)

Trommel zeiknat...

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/337d5443c5a8eb04d59acede9d399e3a.jpg)

Remvoeringen net zo... rijp voor de prullenbak!
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 06-11-2016 17:12
Kan ik hier mooi even reclame maken voor de berehandige tool die in het magazijn te huur is  ;D

De opengeslepen remtrommel!
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20161106/f69035167cbbfc5e2d3ad25651fc9bd5.jpg)

Onmisbaar bij het afstellen van de remvoeringen.

Dus cilinder en voeringen zijn inmiddels vervangen. Nog even een proefritje maken!
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 06-11-2016 19:45
Lekken van de cylinders is na een aantal jaren helaas een bekend fenomeen. Hoe lang zit/zat het remsysteem er al op ?? Zijn cylinders op voorraad in het magazijn ?? Heb je de andere kant ook bekeken ??
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 11-11-2016 11:22
Deze cilinders heb ik ooit al ns een keer vervangen. Maar ja, dat kan zo maar 10 jaar geleden zijn. Dus die hebben al heel wat kilometers dr op zitten.

Andere kant heb ik gecontroleerd en was gelukkig droog.

Ja cilinders zijn op voorraad.

Proefritje van de eerste 130 km zit er op en is goed gegaan!


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 11-11-2016 11:29
Mooi dat de remmen weer goed werken. Goed bezig. Dat stemt mij wel gerust voor a.s. zaterdag. ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-A300FU met Tapatalk

Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 08-08-2017 10:53
Vandaag op voor n verse APK

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170808/4c9489112c71dc2daaa5a1acc7a4b1ba.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170808/02ad161428df80c427fb363ebd79c6f5.jpg)

Whoohoo weer 2 jaar bollen! Zonder aanmerkingen!

(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170808/259ccf9510bf9c41e7f329c0c7919801.jpg)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Nico op 08-08-2017 11:46
Hi Menno, prima nieuws!  :) En zelfs de koplampen (lichtbeeld) hoefden niet te worden afgesteld?! Bij mij is dat tot op heden  (2 keer dus) steeds het geval geweest.
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 08-08-2017 12:28
Van harte gefeliciteerd ! Goed nieuws, zeker als er geen op of aanmerkingen zijn. Complimenten.
N joy the joy ride. Zaterdag ?!
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 08-08-2017 13:43
Jawel, 1 koplamp moest wat naar beneden bijgesteld worden. Andere stond nog goed.

"Verder mankeert er eigenlijk weinig aan" zei de keurmeester. Ha ha, zo positief ingesteld die lui...
Ook grappig: het chassisnummer. Bij vorige keuringen altijd veel gezeik mee, want onleesbaar, is nu niet eens naar gekeken.
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 08-08-2017 14:30
Top man, geweldig dat alles in een keer goed is.
Groet, Jodyaneloos
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Nico op 11-08-2017 11:26
Hohh, wat betreft het chassisnummer; dan heeft de keurmeester de auto afgemeld via het nummer dat op het kentekenbewijs staat. Dat mag eigenlijk niet. Bij mij werd dat de eerste keer ook gedaan, niets aan de hand. Twee jaar later echter toen de keurmeester het nummer netjes had overgeschreven, direct vanaf het chassis, lukte het niet om de auto af te melden. Het bleek toen dat bij de kentekenkeuring, toen ik de auto van Frans op Nederlands kenteken liet zetten, bij de RDW een fout was gemaakt. De laatste twee cijfers van het chassisnummer zijn toen omgewisseld bij het opschrijven ervan door de keurmeester. Er kwam dus een verkeerd nummer op het kentekenbewijs te staan. Gaf nog wel even discussie met de RDW wie de fout had gemaakt (zij of ik; ja ja. men begon opeens heel creatief te denken teneinde mij de schuld in de schoenen te kunnen schuiven). Uiteindelijk ontving ik een nieuw kentekenbewijs met het juiste nummer. Maar het oude heb ik nooit in hoeven te leveren. Zodoende heb ik bij mijn Aca twee kentekenbewijzen, waarvan dus één met een bijna goed chassisnummer.
Overigens Jo; naam gewijzigd?
Tot morgen op de magazijndag,
Nico
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Acatoon op 11-08-2017 18:20
Mooi Menno kan je weer vooruit en zo hoort het.
Morgen moet ik deze keer overslaan, volgende keer
maar weer. Nico, ik denk dat Jo zijn Dyane verkocht
heeft (maar dat wist jij wel denk ik als je het goed
leest) en nu snel op zoek gaat naar zo´n mooie
Acadiane.  Uiteindelijk gaan ze toch voor de bijl, dat zie je.
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Menno op 30-08-2019 17:55
Oeps... Nog wat te doen voor het kampeerweekend!(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190830/1bb7d8e8d27f1a24b07c16f7af405581.jpg)
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Marcel op 30-08-2019 18:37
Vooral het remverschil is een pittige klus. Maar daar hebben we het al over gehad  ;)
Assistentie nodig bij de RW installatie?  8)
S6 en sterkte er mee.
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Quinten op 30-08-2019 21:08
Oeps... Nog wat te doen voor het kampeerweekend!(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190830/1bb7d8e8d27f1a24b07c16f7af405581.jpg)
Hoe anders dan twee jaar geleden, toen er niets was!

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Jodeuchevoo op 30-08-2019 21:20
Remmen vond ik altijd een heikel punt, omdat je dat zo moeilijk kunt controleren. Bij ongelijk reageren waren ze bij het apk station niet te beroed om de trommelremmen een keer goed "in" te remmen. Ik kan me overigens niet meer herinneren dat er een Co2 meting werd uitgevoerd
Titel: Re: Dyane van Menno
Bericht door: Acatoon op 01-09-2019 09:17
Bij mijn auto is het iedere keer hommeles met de achter remmen.
Vlak voor de apk, dezelfde dag nog ga ik even flink remmen vooral
achteruit. Alle keren hielp dat en tijdens de apk ging het dan na
een paar keer goed. Die co meeting gaat bij mij altijd goed en anders
is het toch te verstellen met de co schroef?  Ik hoop dat je auto op
tijd weer mag rijden Menno. Dan zien we hem op ons clubtreffen.