Dyane Vereniging Nederland
Dyane => Overige => Topic gestart door: Basvaneerden op 19-10-2009 16:49
-
En nu staat er weer een witte dyane op MP voor onderdelen. Volgens bronnen op 2cv.nl is dit een auto van de slooppremie actie. Dus vrees ik dat we er weinig mee kunnen. Alleen voor de onderdelen. :'(
-
als de auto aan de slooppremie regeling meedoet mag er volgens NIETS van de auto hergebruikt worden.
-
DAAAAT !! NEE! dat is mijn oude Dyane! NIET WEER! (rode is ook al gesloopt)
(https://i44.photobucket.com/albums/f2/ginkelvanmichiel/IMAGE0051JPG.jpg)
:'(
dat mag niet :S origineel NL auto, 1971!
-
Ne gebeld, inderdaad slooppremie. en inderdaad MIJN oude auto.
Hup, weg origineel NL auto!
-
Wie haalt het nu in zijn botte hoofd om zo'n oldtimer voor de slooppremie te gebruiken?
Harteloos!!! >:( Michiel, ik kan me voorstellen hoe je je voelt, sterkte :-\ :-\
-
Echt klote dat er een originele NL-dyane is afgeschreven tot schroot!
Zou de RDW ook de emotionele waarde van deze auto inzien en mogelijk nog zijn kenteken teruggeeft. Mits en maren...
-
Ik kom nergens tegen dat met de sloopregeling de auto daadwerkelijk gesloopt moet worden. Misschien vergt dit nog een nader onderzoek.
-
Ik heb ze net gebeld... inderdaad slooppremie. Auto had nog apk tot april, maar is reeds afgemeld. Kan alleen in onderdelen worden verkocht.
Als iemand nu de koets koopt, en een ander het chassis met motor :P
-
Is deze niet in 1 geheel te redden? Het is belangrijk dat het vrijwaringsbewijs en sloopbewijs erbij zit. Dan kan de auto weer gered worden.
-
nee, omdat het slooppremie is niet.
Mijn idee is nu om morgen de RDW te bellen, het e.a. voor te leggen (immers, als het chassisnummer zichtbaar wordt doorgehaald, geen probleem toch?) en of als het wél kan, ze een briefje kunnen opstellen waarin ze zeggen wat de sloper moet doen. Het kost de sloper niets, immers heeft hij die slooppremie niet betaald.
-
Ik heb gisteren en vandaag met de sloper gebeld. De Dyane is te koop voor €750 euro. Hij moet wel gedemonteerd worden op het terrein daar. Waarschijnlijk kan je de koets demonteren van het chassis en dan de koets meenemen. Later zou je waarschijnlijk ook het chassis kunnen ophalen. Ik dacht dat het nummer namelijk in het chassis zat, maar dat blijkt in de bodemplaten te zitten. Mogelijk zou je de bodemplaat er uit kunnen slijpen en dit aan de sloper geven, maar of dat lukt weet ik niet. De bodem er uit slijpen en dan de Dyane in zijn geheel mee nemen is zeker geen optie. Daar was hij wel duidelijk in. Morgen zou ik nog foto's van hem ontvangen waarop de staat beter zichtbaart wordt.
Michiel is het wel zo verstandig om naar de RDW te gaan. Uit eindelijk is het doel van de sloopregeling om van oude auto's af te komen en niet om ze dan weer de weg op te krijgen. Ik heb geen ervaring met de RDW.
-
Hoi allemaal,
jammer van de dyane inderdaad.
Voordat de dyane van Michiel was, was ie van mij. Ik heb hem +/- 1992 gekocht in Roosendaal.
Hij was toen in redelijke staat, alleen omgebouwd naar dyane 6 standaard.
Ik heb er toen weer een 4-tje ingezet. Het voorruit frame was na enkele jaren erg rot en heb ik vervangen door de voorkant van een andere dyane er in te zetten. Ook de bodemplaten waren rot en die heb ik ook vervangen voor 2e handse. De kitranden in de achterbak waren hard geworden waardoor er water achter kon kruipen en na enige inspectie bleken alle gekitte randen rot te zijn. Deze heb ik toen allemaal gerepareerd (veel werk).
Het volgende project waren de deuren. Deze waren ver heen en die heb ik vervangen door exemplaren die ik in Bourges op de sloop heb gekocht. Om het geheel af te maken heb ik de origine smalle bumpers met grijze plastic strip en bumperrozetten op de achterbumper weer geplaatst.
Ik heb er zo meer dan tien jaar mee gereden en toen heb ik hem verkocht aan Michiel. Wat er toen mee gebeurd is weet ik niet precies, dat kan michiel vertellen denk ik, maar op een gegeven moment stond ie in Beesd zonder alle leuke spulletjes (blauw stuur, bumpers etc.) te verpieteren. Hij is toen gelukkig nog gered en met gewone bumpers en gewoon stuur zag ik hem een paar jaar later in Leeuwarden te koop. Nu is ie dus aan zijn eind in Zwijndrecht gekomen.
Ik begrijp alle sentimenten heel goed, de uren die ik in de auto heb zitten zijn ontelbaar. Maar ik denk dat een vers en roestarm exemplaar uit Frankrijk halen een beter idee is dan deze Phoenix weer uit de as te laten herrijzen....
Edwin.
-
Het gaat om het punt dat een origineel NL-dyane verloren gaat. Mijn dyane is ook een phoenix die uit de as herreist. Ook een lastig gebakje. Maar elke dyane is te redden, je moet het er wel voor over hebben. Misschien is deze dyane met dit kenteken nog te redden. En waarom de RDW niet vragen. Nee hb je, ja kan je krijgen.
-
"ja" ga je dus echt niet krijgen. voorwaarde is dat de auto gesloopt MOET worden dus kenteken gaat de shredder in. enige mogelijkheid zou zijn wellicht meer te bieden dan de slooppremie en met veel mazzel is ie nog niet aangemeld of terug te trekken. maar ik acht die kans nihil.
-
Voor de RDW is een auto een auto. Maar ook aan een auto kan emotionele waarde zitten. En daar wordt ook rekening mee gehouden. Dus ik zou zeggen michiel. Haal de auto op en leg het voor aan de RDW.
-
ja maar dit heeft niet veel met rdw te maken ben ik bang. maar je hebt gelijk proberen kan altijd. maar ik ben bang dat als je de auto al in zn geheel meekrijgt de nummers er uitgeslepn zijn en dan kan zelfs de rdw er niets m,ee
-
Dat zou je dus moeten controleren. Dat zou je dus moeten nakijken of de nummers eruit zijn geslepen.
-
De auto gaat niet in zijn geheel weg. De sloper heeft mij duidelijk gezegd dat de auto op het terrein van de sloper uit elkaar gehaald dient te worden. Mogelijk dat het chassis en de koets wel los van elkaar van het terrein af mogen. Zelf het ik geen tijd en geen plaats om de Dyane op te slaan. Misschien zou hij naar het magazijn van de DVN vervoerd kunnen worden. Moet wel dit weekend gebeuren anders ziet het er somber uit denk ik.
-
Het idee om een 'goede' Dyane te demonteren voor het magazijn is altijd prima, maar ik denk dat het bestuur zich hierover moet buigen, zeker gezien de (forse) vraagprijs. :o
-
750 voor een Dyane in onderdelen, t moet niet gekker worden...
Nee, t magazijn haakt af voor de onderdelen!
Is het niet zo dat die sloper die premie krijgt voor t kenteken, en dr met deze vraagprijs gewoon een mazzeltje probeert mee te pakken?
Alleen moet hij natuurlijk zorgen dat die auto niet weer op de weg komt, dan kan ie de premie weer inleveren...
-
Ik heb net nog even gebelt. Hij wil zakken tot 700 euro. Dat is dan dus de complete auto met motor. Hij zal dan wel gedemonteerd moeten worden. Is er iemand die zich wil inzetten voor de behoud van deze Dyane?
-
Ik heb nog wel een ori-NL kenteken te koop. Niet helemaal uit 71, maar och...
Rij je wel voor een prikkie lekker rond ;D
Alleen dat slopen he....
-
he, wat lees ik, hij wil de auto wél in zijn geheel aan de dvn verkopen?
want dan kunnen we haar nog wel redden...!
-
Hoi Michiel,
Hij moet gedemonteerd worden. Of echt alles mee mag is niet geheel zeker, maar als dat in twee etappes gaat moet het volgens mij wel lukken, maar je zal het wel snel moeten regelen denk ik.
-
hm, dat is toch wel minder. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook geen ruimte heb, noch weet wat de staat van de auto nu is.
-
Ik heb helaas ook geen ruimte. Jammer als deze verloren gaat.
-
Ik heb vandaag wel foto's ontvangen.
-
kan je me die misschien mailen?
michiel.vanginkel op gmail punt com
-
Hier zijn de foto's die ik vandaag heb ontvangen.
De Dyane ziet er echt niet zo slecht uit. Voor ruitframe lijkt ook goed te zijn. Enige behoorlijk plek die ik zie is net boven het achterspatbord
-
Hier nog meer foto's
-
valt me echt akelig mee... ze is niet veel achteruit gegaan sinds 2004.
Die plek boven het achterspatbord was er al toen ik haar kocht, heb het toen netjes weg gewerkt. Maar het blijft natuurlijk een zwakke plek.
Akelig dat iemand de auto gewoon naar de sloop heeft gebracht :S
-
Die dyane ziet er echt goed uit! In zekere zin beter als mijn dyane. Dit is echt zonde. En nog erger dat ze gedemonteert dat terrein af kan.
-
Leuk al die foto's,
wat een nostalgie! Alle sleuteluurtjes die ik met deze auto heb beleefd komen weer boven!
De staat valt inderdaad op het eerste gezicht mee.
Hoe zal het nu toch aflopen met deze voiture? :-\
Edwin.
-
Ik hoop dat iemand toch de Dyane gaat ophalen. Ikzelf heb geen plek.
-
Dag Edwin!
leuk je hier op het Dyane-forum tegen te komen.
Ik heb in de tijd dat ik de auto heb gehad er véél plezier aan gehad... toch is het verhaal anders gelopen zoals je ziet.
Ik heb net een fotologje toegevoegd met daar foto's van de auto in de tijd dat ik 'm had.
Misschien heb je er ook nog foto's van toen ze in Noord-Holland rondsnorde, Edwin?
topic met fotolog:
https://www.dyane.nl/index.php/topic,142.msg562.html#msg562
-
Hoi Michiel,
Ik heb je fotolog verplaats naar het Dyane register. Helaas bestaat het kenteken nu dus niet meer.
-
kan er niet meer erover zeggen, maar auto is gered en nu zo'n 700 km naar 't zuiden afgereisd.
-
Waarom kan je er niets over vertellen?
-
kan er niet meer erover zeggen, maar auto is gered en nu zo'n 700 km naar 't zuiden afgereisd.
Je maakt ons benieuwd Michiel :o Volgens mij zit hier een heel spannend verhaal achter, hoop dat je dat nog eens met ons wilt delen ;)
Maar het belangrijkste is dat ze gered is ;D
-
en daarna weer 700 km naar het noorden? ;D
-
De auto komt zeker terug naar Nederland. Al zal het misschien even duren en niet als de 19-86-RU maar onder bijvoorbeeld een import kenteken. ;)
-
strakke axie ;D
-
Ik heb nog wel een ori-NL kenteken te koop. Niet helemaal uit 71, maar och...
Rij je wel voor een prikkie lekker rond ;D
Alleen dat slopen he....
Mag ik je nog even herinneren aan bovenstaande? ::)
-
haha, inderdaad, welk bouwjaar is het kenteken? en kleur e.d.?