Dyane Vereniging Nederland

       
Forum Dyane Vereniging Nederland

Auteur Topic: Eindelijk een dyane  (gelezen 4016 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Jeroen89

  • DVN leden
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 8
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Dyane
  • 5. Woonplaats: Capelle ad ijssel
  • 6. Provincie: Zuid holland
Eindelijk een dyane
« Gepost op: 01-11-2016 21:38 »
 Hallo allemaal,
Mijn naam is Jeroen en 3 maanden geleden mijn Dyane gekocht in Den Haag, Altijd al gek geweest op Franse dingen.
Ik heb een solex oto 62 sinds mijn 14de en jaren gekampeerd met een rapido export. Een tijd gereden in een partner, 3 jaar lang laguna en nu deze mooie dyane uit 82.
Ik dacht natuurlijk dat er niet zo heel veel aan moest gebeuren, maar het bleek toch van wel. De versnellingsbak stond droog en was gescheurd, de koppeling was versleten, drukgroep moest vervangen worden olie en een grote beurt. Dit heeft marco voor mij gedaan van 2cvpartners in berkel en rodenrijs. Super nu eindelijk rijden en hem wat mooier gaan maken. Een  grote roestplek onder het raam rechtsachter, links achterop naast de achterklep een rotte hoek onder het voorraam lekken met regen. En van het een komt het ander.Hij begon olie te lekken en met een vriend samen de oliesensor bout vervangen. De  rubbers van de schuifraampjes voor besteld bij de vereniging en vervangen,,, de raampjes vielen er bijna uit. Nadat ik koude voeten kreeg en het langzaam kouder wordt, een ventilator in de slang geplaatst, en nu warme voeten. Wat een verschil en een verbetering. Maar toch maar op zoek nu naar een stalling voor de pekel maanden van een jaar , om Bea mooi te houden want dat is de bijnaam. ;D ;D de 12 de vrij genomen om naar het magazijn te komen. Ben  erg benieuwd.

Offline Marcel

  • DVN leden
  • Hero Member
  • *
  • Berichten: 926
  • Lange Aca rijder die geen zonneklep nodig heeft
  • 1. Betalend lid DVN?: Ja
  • 3. Dyane of Acadiane?: Acadiane
  • 5. Woonplaats: Roosendaal
  • 6. Provincie: NoordBrabant
Re: Eindelijk een dyane
« Reactie #1 Gepost op: 04-11-2016 08:27 »
Gefeliciteerd met je aankoop, en veel veilige en prettige kilometers toe gewenst.
Tot volgende week zaterdag.